Visa fullständig version : Gumse Gym Sollentuna. Bra ? Kasst ?
Röda Björnen
2012-08-22, 12:03
Gumse Gym i Sollentuna, stockholm funderar jag på att byta till ifrån mitt nuvarande gym i Najaden, haninge.
Någon som tränat/tränat där ?
Jag gissar att de har vanliga maskiner där [bröstpress, maskinrodd, cablecross m.m.] men jag undrar om de har:
Sittande friviktsmilitärpress ?
Bra stänger ?
Högsta vikten på hantlarna ?
Gott om frivikts skivor ?
Trevlig atmosfär ?
Kan man packa på över 500 kg på benpressen ?
Tack på förhand
MVH
Jonathan Lindborg
Enda jag kan svara med någorlunda säkerhet på är att deras tyngsta hantelpar är kring 120kg. Stängerna ska det nog inte vara några som helst problem med och jag har fått bilden av att de har viktskivor så att det räcker och blir över.
benaciii
2012-08-22, 12:12
Provtränade där för någon månad sen. bra vikter, grymma maskiner, bra grepp på stängerna, trevlig atmosphär med bra musik och proteinbar i kassan.
Krogbyggaren
2012-08-22, 12:14
Baserat på vad jag har sett verkar det grymt om man gillar byggning.
Bästa gymmet för byggare i norrort:thumbup:
Röda Björnen
2012-08-22, 12:24
Alright, ska dit idag och provträna lite rygg så man får se men tänkte såhär på förhand skulle vara kul att veta :)
MVH
vicarious
2012-08-22, 12:25
Provtränade där en gång i fjol och jag tycker det var ganska bra. Inga problem att köra böj, mark osv. Minns inte exakt vilka maskiner som finns. Det ligger nära stationen vilket är ett plus. Mitt tips är att du ringer dit och frågar om du får provträna :)
Krogbyggaren
2012-08-22, 12:27
8swT81_ngqA
ILsI4IbBt4s
Det är ett bra gym, och det skall mycket till innan du växer ur det...
Är väl det obligatoriska gymmet ifall man bor där i krokarna.
Sen är det gamla gymmaner går du dit och funderar på att skaffa ett kort så kommer du med största chans få provträna där gratis iaf 1ggn så kan du titta och känna på grejerna du är intresserad av
Sittande friviktsmilitärpress JA
Bra stänger ? Blandat, några eleiko iaf
Högsta vikten på hantlarna ? 125
Gott om frivikts skivor ? JA
Trevlig atmosfär ? Oh JA
Kan man packa på över 500 kg på benpressen JA
Som Oxe säger, det duger åt den svenska byggareliten samt gästspelande proffs..
Tack på förhand
MVH
Jonathan Lindborg[/QUOTE]
ARMSTARK
2012-08-22, 12:50
Intressant, men med tanke på vart det ligger (Lilla Bronx) så undrar jag lite om hur de som tränar där är, är det mycket folk som inte vet hur man uppför sig?
Intressant, men med tanke på vart det ligger (Lilla Bronx) så undrar jag lite om hur de som tränar där är, är det mycket folk som inte vet hur man uppför sig?
Nej.
Andreas Guiance
2012-08-22, 12:56
Har tyvärr aldrig varit där själv, men allt jag har hört går i linje med vad övriga här säger: det ska vara ett riktigt bra gym.
Dom har ju 3 andra gym i närheten (gångavstånd), sats, budgetgym och crossfit...
Så man slipper crossfittare, folk som köper kort för att dom känner att dom måste börja väljer ju ofta det billiga alternativet och folk som vill synas och imponera på tjejerna bärandes alldeles förmycket farenheit glider in på sats.
Så dom som är kvar är folk som vill träna ordentligt
Arne Persson
2012-08-22, 20:32
Jag sålde och installerade det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.