handdator

Visa fullständig version : Svårt för spänna rygg!

buck3tt
2012-08-21, 19:54
(Förlåt om jag lägger in i fel forum)
Hej!
Jag har ett problem med min rygg, jag har väääldigt svårt för spänna min vänstra rygg halva men inga alls problem att spänna höger. När jag väl försöker spänna så känns det nästan inget alls men i högern kan jag spänna tills kramp.
Har ni något tips för att kunna "spänna" vänstra rygg halvan bättre kanske?
Tack i förhand!

Latissimus Dorsi
2012-08-21, 19:56
(Förlåt om jag lägger in i fel forum)
Hej!
Jag har ett problem med min rygg, jag har väääldigt svårt för spänna min vänstra rygg halva men inga alls problem att spänna höger. När jag väl försöker spänna så känns det nästan inget alls men i högern kan jag spänna tills kramp.
Har ni något tips för att kunna "spänna" vänstra rygg halvan bättre kanske?
Tack i förhand!

Hade samma problem med både vänster vad, vänster biceps e.t.c. Det jag gjorde var att jag tränade helt normalt, och efter ett tags träning lär man sig spänna ansedd muskel. Nu kan jag t.e.x utan problem leka med tuttarna :D eller spänna både vänster och höger vad lika hårt.

buck3tt
2012-08-21, 20:03
Hade samma problem med både vänster vad, vänster biceps e.t.c. Det jag gjorde var att jag tränade helt normalt, och efter ett tags träning lär man sig spänna ansedd muskel. Nu kan jag t.e.x utan problem leka med tuttarna :D eller spänna både vänster och höger vad lika hårt.

Vet du hur lång tid det tog cirka? För har hållt på 1-2 år och haft samma problem tycker jag *gah!*

Latissimus Dorsi
2012-08-21, 20:05
Vet du hur lång tid det tog cirka? För har hållt på 1-2 år och haft samma problem tycker jag *gah!*

För mig tog det väl 3-4 månader, pröva att låta någon typ peta och trycka på din rygg medans du t.e.x kör rodd och försök då spänn ryggen. Bör fungera bättre.