handdator

Visa fullständig version : (Bulk) Min viktkurva, Åsikter uppskattat!

Limpanz
2012-08-19, 16:30
Tjenare. Jobbar atm med att hitta ett rimligt överskott för kommande bulk som ska pågå ett par månader. Har nu hållet på i en vecka och startade på 68 kg blankt. Kurvan ser ut som följande:
http://img.tapatalk.com/5ae311d8-05d5-ebdf.jpg

Gick upp till 69.6 natten till måndagen och sedan har det sett ut så veckan igenom. Frågan då: ska jag fortsätta längre med samma intag för att fastställa om det räcker eller jag behöver mer/mindre eller tycker ni man kan fastställa något redan? Jag gick ju som sagt upp natten till måndag sen har det diffat en del.

Och ja, varken nedgång eller uppgång är ju inte särskilt linjär någon gång, det var därför jag tänkte att man kanske behöver mera tid. Men som sagt, åsikter uppskattas!

Fredron
2012-08-19, 16:32
Jag tycker att du ska avvakta, du har för lite data för att kunna dra några bra slutsatser.

Beelz
2012-08-19, 16:54
ät samma mängd kolhydrat varje dag, det där kan vara vatten ifall du tryckte i dig kollisar i början

Stor Hård Ådrig
2012-08-19, 17:04
Går inte att veta inom loppet av bara några få dagar. Har ju inte mycket med uppgång i fett/muskler att göra, utan snarare hur mycket mat/vätska du har i dig. Ta snittvikten varje vecka och mät därefter.

Limpanz
2012-08-19, 17:12
Tackar! Jo jag kör samma mängd K i runda slängar varje dag. Fortsätter köra såhär då och bedömer inom några veckor då :)

Sniggel
2012-08-19, 17:27
Ge det minst en vecka till. Den där kurvan är för "svajig" för att analyseras. Jag tror du ligger på ett överskott men det är skitsvårt att uppskatta hur stort det är.

Limpanz
2012-08-19, 17:37
Ge det minst en vecka till. Den där kurvan är för "svajig" för att analyseras. Jag tror du ligger på ett överskott men det är skitsvårt att uppskatta hur stort det är.

Japp, jag antog det.

Har ett relativt aktivt jobb så på vardagar satte jag 3800-4000 kcal då jag cyklar 15 km till jobbet och även tränar på det. Men men, får utvärdera om en vecka igen :)

cero
2012-08-19, 17:39
Som sagt; alldeles för lite data. Det skiljer ju bara något enstaka kilo vilket lika gärna kan vara en liter cola som du drack till filmen i morse. Väg dig varje dag (på morgonen efter ev toalettbesök brukar vara bra), räkna ut snitt och avvakta.

Jag kan skifta 2-3 KG mellan dagarna beroende på vad jag ätit osv.