Visa fullständig version : Gym i Kalmar?
Halloj!
Fick precis veta att det bär av till Kalmar för studier vid månadsskiftet. Undrar lite om folket här har koll på vad det finns för olika gym att välja på? Vet att det finns lite folk från Kalmar härifrån, någon av er får gärna vägleda mig! :)
Tack på förhand
Nautilus hade studentpris och låg mitt bland skolbyggnaderna, nån km ut från skolan och stan ligger kraftverket, byggarstället #1. Malkars ligger mitt i gamla stan, dyrt men jag tror du kan komma in dygnet runt. (malkars gym kalmars gym fattar ni?)
FillilutteN
2012-08-19, 01:52
Vad det gäller gym i Kalmar så skulle jag säga att ingenting slår Kalmar AK. Bästa gymet jag tränat på. Men nu var det rätt många år sedan jag var där.
Studentpris är endast 800kr per ÅR!
https://www.sites.google.com/site/kalmarak
Annars är Friskis och svettis faktiskt väldigt bra i Kalmar tycker jag.
AK lätt. Massvis med skivstänger och till 95% metal som går ut i högtalarna. 800kr för ett år som student. Blir dock 900kr inom kort framtid har jag för mig.
AK lätt. Massvis med skivstänger och till 95% metal som går ut i högtalarna. 800kr för ett år som student. Blir dock 900kr inom kort framtid har jag för mig.
Tänkte jag skulle jobba vidare lite på detta.
KAK(Kalmar atletklubb) är i mina ögon väldigt prisvärd just på grund av att dem tar 8-900kr per år för en student.
I utrustning finns det uppvärmningsmaskiner(band, cyklar, crosstrainer), medicinbollar och annat sånt krafs som vissa gillar(ab-roller tex) och även mattor.
Träningsmaskiner finns det alltid, två dubbel kabeltrissor, lite lats + rodd maskiner, maskiner för ben(både fram + bak), axelpress, peckdeck mm.
Hantlar går upp till 50kg har jag för mig. Vissa har dubbletter för större och mindre grepp.
Smithmaskiner plus två dedikerade bänkpressbänkar, den ena har dessutom skydd.
Powerrack med skydd finns bara ett tyvärr, dock finns det ca 5-6 st vanliga rack plus 5-6 marklyft plattor/mattor och en jävla massa skivstänger i olika variationer(tjocka, smala, rodd, ez-bred och kort, hammer). Vikter finns såklart också massvis av(från 0,25, 0,5 etc upp till 25or och även 50kgs).
Trevligt ljudsystem i hela hallen som oftast spelar banditrock eller av metal.
Har tidigare tränat på malkars och F & S(samt Nordic). Av dessa står AK allra högst i kvalité och pris, därefter Nordic i kvalité.
AK är för mig ett absolut val, ligger hyfsat centralt också i anknytning till en gymnasieskola(Lars Kagg), precis bakom Kalmars simhall. :)
Actic.
Gym, bad, pass. Lligger på kring 249/kr per månad för studenter.
Tyrwing sammanfattar allt väldigt bra :)
Kalmar ak få bli mitt tips med :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.