Visa fullständig version : Jeans för lite större lår
Nu har jag långt ifrån ett par monsterben (67ishcm) röven har dock blivit mycket mer hockey. Problemet är att i midjan har jag 30-31 men då går byxorna inte hela vägen upp. Tvingar jag de på mig så sitter de tightare än mitt skin.
Vill ha lite baggier jeans, speciellt nu när jag bulkar. Köpte ett par lee igår, de var de pösigaste de hade på JC men fick ta 34/32 dom jag ska lämna tillbaka. Alldeles för stora i midjan. Har ni några tips?
Och vad gör ni som har stora ben på riktigt? Dagens mode är ju tight, hade det var på 90 talet hade jag klarat mig bra!
Jag är glad om de sitter någorlunda, d.v.s. ok passform. Att vänta sig att hitta en viss look samtidigt som man inte alls är byggd som designersen föreställer sig känns väldigt väldigt svårt.
BigSpawn
2012-08-17, 07:14
hade för mig att jag sett en liknande tråd för ett tag sen och jag hittade den:)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=117131&highlight=jeans+f%F6r+stora+ben
Edit: såg att det inte var många svar där men några alternativ fanns väl
Jag har inte heller några monsterben och alltid samma visa, sitter de bra i benen så är de slappa i midjan, men samma gäller ju rätt ofta för skjortor osv
Jao, hittade den tråden också. Dock är den från 2008 så.
Hade 12 par jeans som satt bra (tight men bra) innan bulken och benen och röven har växt som fan och jag hade verkligen 1 par jeans som jag kunde få på mig. De spräckte jag förra helgen så nu har jag bara shorts och mjukis + då de nya jag köpte igår. Hade gärna gått med mjukis varje dag, går ju ändå bara till från gym / jobb. Men de få gånger jag går ut så måste man ha ett par jeans!
Konkelbär
2012-08-17, 07:28
Dra in på Carlings, där fick jag bra hjälp med diverse jeans och hittade rätt bra Wrangleroch Lee. Finns modeller för dom med lite större ben.
Dom bästa jeansen jag hitta var faktiskt i Kanada, så det är inte lönt att ge dig råd att dra dit för ett par jeans :P
RobbanColeman
2012-08-17, 07:32
Loose fit, 32/32 har jag, från Jack & Jones, dem sitter galet tajt i låren, rätt lagom i midjan, blir dock sämre då jag är deffad då midjan minskar mycket mer än låren. Jag har svårt att klä bort mina ben, det enda som hjälper är mjukisbyxor.
Jag ligger inne med 66cm lår och 82cm på midjan, tror på runt 70-72cm deffat kring midjan och låren lär inte gå under 60cm iaf. Jag är 175cm kort.
Jag har inte heller några monsterben men visst har dom blivit större. Har 10 par jeans med stl 34 som inte längre kan användas. Nu sitter 36 ok över låren men visst blir det stort i midjan men det får justeras hyffsat med bälte.
Jag tycker att Diesel och Nudie har ett par schyssta modeller som sitter bra. Stuprör är väl inte för byggare heller utan mer för indiekids.
Har vi nån som har stl 38 på jeansen och vad väger ni? Vill veta hur mycket jag behöver växa innan jag kan levla upp från 36 :)
Loose fit, 32/32 har jag, från Jack & Jones, dem sitter galet tajt i låren, rätt lagom i midjan, blir dock sämre då jag är deffad då midjan minskar mycket mer än låren. Jag har svårt att klä bort mina ben, det enda som hjälper är mjukisbyxor.
Jag ligger inne med 66cm lår och 82cm på midjan, tror på runt 70-72cm deffat kring midjan och låren lär inte gå under 60cm iaf. Jag är 175cm kort.
Ah, ja för de jag köpte igår var de som var mest loose fit av alla de hade (Tvingade försäljaren och mäta) Han tipsade mig även om att sluta träna ben, då tipsade jag honom vänligt att han kanske skulle börja träna ben!
Och det är som du säger, de sitter tight runt lår och röv men resten är bra. Och då är mina 34/32. Jag är 179 så inte mycket längre.
Då jag tänker bulka i minst 5 månader till så vill jag hitta baggy som man kan "växa i"
Dra in på Carlings, där fick jag bra hjälp med diverse jeans och hittade rätt bra Wrangleroch Lee. Finns modeller för dom med lite större ben.
Dom bästa jeansen jag hitta var faktiskt i Kanada, så det är inte lönt att ge dig råd att dra dit för ett par jeans :P
Testade både Wrangler och Lee's loose fit modeller och det blev ju ett par där, men inte nöjd ;<
Nja, Kanada blir det nog inte haha
BigSpawn
2012-08-17, 07:39
Jag hade ett par 38 då jag vägde 115+ men det var rätt många år sen. Var Diesel men kommer inte ihåg modellen och den finns väl inte kvar i vilket fall
awesomooo
2012-08-17, 07:40
Jag kan bara använda Levis jeans, allt annat har ingen passform på mig med mitt latino ass.
zebularg
2012-08-17, 07:59
Levi´s engineered jeans brukar sitta riktigt bra i min mening. Finns i lite olika utföranden från lite tightare till ganska baggy.
filmjölk
2012-08-17, 08:05
Kapar tråden, jeans för oss med omvänt problem, stor mage smala ben och platt bak?
Kapar tråden, jeans för oss med omvänt problem, stor mage smala ben och platt bak?
Hehe ingen aning där!
För mig hade det perfekta paret jeans suttit bra i midjan / röven sen bara gått rakt ner. Loose deluxe. Vilket det gjorde för ett par år sen, inte så snyggt men jävligt bekvämt.
Skejtar / hiphopbutiker är ett bra ställe att reka jeans på.
Levis 501 funkar för mig. 34/32 om jag bara vill stå hela dagarna.. men sitter ju för det mesta så då fick det bli 36/32 med bälte för det ska bli bekvämt.
ARMSTARK
2012-08-17, 08:31
Du får sy in en kil bak i svanken. Använder du stora tröjjor eller utanpå-skjorta så syns det inte.
Jag använder crocker-jeans med stretch. 31 i midjan, sitter som smäck!!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.