Visa fullständig version : Osött proteinpulver
Hej!
Någon som vet ifall det finns ok proteinpulver som inte är så väldigt söta. Har just nu WNT Triple Protein och tycker den är helt för söt.
Såg att det fanns Holistics Proteinpulver med inget socker eller sötningsmedel, fast ändå smaksatt, i affären. Säljaren sa att skillnaden på pulvren var att Holistics var gjort för viktnedgång och WNT för träning.
Är det jättestor skillnad på olika proteinpulver? Det enda verkar vara att WNT jag har nu har mer BCAA och l-glutamin. Det kanske inte spelar så stor roll om man inte satsar på elitnivå?
Lychgate
2012-08-17, 06:23
Ingen direkt enorm skillnad på proteinpulver bland märken. Att WNT är "träning" och Holistics viktnedgång beror mer på marknadsföring än skillnaden på innehållet.
Tyvärr har jag inga tips för mindre söta protein, testa runt tills du hittar en smak som är ok.
Rent generellt har jag kommit fram till att dyra och väldigt billiga märken är söta. Dom i mellan segmentet är bättre. Jag minns inte Double pro som särskilt söt, BS Double Chocolate är inte så söt den heller. Men generellt tycker jag alla är för söta. Du kan köpa naturellt och smaksätta själv.
Skillnaden på olika proteiner kan vara stor (kasein/vassle och olika typer av dessa samt mängden fett/kolhydrater) men resultatet i slutändan är mindre stort.
joseferiksson
2012-08-17, 06:33
Jag jobbar med produktion av kosttillskott och vitaminer och IOX tycker jag själv är de bästa och de innehåller...
82g protein
6g kolhydrater
5g vattenhalt
4g fetthallt
3g askhalt
De flesta återförsäljare har osötat protein nu för tiden så det är inte svårt att få tag i ett. Det som skiljer mellan olika pulver är ofta proteinhalt/renhet och upptagshastighet beroende på proteintyp.
Ett hydrosolat, dyrt/snabbt/renare, gör sannolikt ingen betydande skillnad i praktiken rent resultatmässigt jämfört med ett koncentrat, som är avsevärt mycket billigare.
Ska du dessutom satsa på ett osötat pulver tycker jag personligen att ett vasslekoncentrat är det godaste.
Jag jobbar med produktion av kosttillskott och vitaminer och IOX tycker jag själv är de bästa och de innehåller...
82g protein
6g kolhydrater
5g vattenhalt
4g fetthallt
3g askhalt
Bäst på vilket sätt? Länkning till konkurerande webshop är förövrigt förbjudet.
Tack för era svar! Ska testa holistics osötade variant nästa gång
joseferiksson
2012-08-17, 08:09
Oj! Juste de va ju snyggt gjort!!! Skit...
bratbuilder24
2012-08-20, 08:15
Är det bara jag som bokstavligt talat hatar prottepulver med sötningsmedel i? Jag dricker hellre naturellt protein som en riktig man och tar emot några kvävlingar än att dricka det där kemiska förbannade medlet som kan orsaka depression och inte tala om andra negativa påföljder.
Är det bara jag som bokstavligt talat hatar prottepulver med sötningsmedel i? Jag dricker hellre naturellt protein som en riktig man och tar emot några kvävlingar än att dricka det där kemiska förbannade medlet som kan orsaka depression och inte tala om andra negativa påföljder.
När det gäller vasslekoncentrat tycker jag att naturell är godast i längden.
Hydrosolat och EAA smakar ju inte direkt gott även om det ofta överdrivs en hel del och där händer det att jag varvar lite mellan sötat och osötat.
Något hat känner jag däremot inte men jag föredrar osötat främst för att det inte smakar just sött.
Body Science är perfekt. Blandar med vatten :)
dj christian
2014-04-27, 21:37
Behöver en uppdatering här. Jag har kört Nutrivisions Protargo ett tag och det jag tycker är bra med det är att det inte är så sött som många andra däremot är det himla dyrt.
Finns det fortfarande inga alternativ?
Behöver en uppdatering här. Jag har kört Nutrivisions Protargo ett tag och det jag tycker är bra med det är att det inte är så sött som många andra däremot är det himla dyrt.
Finns det fortfarande inga alternativ?
Du kan ju köpa osmaksatt och osötat prolle och smaksätta själv med ex kakao och ev mindre mängd valfritt sötningsmedel (förslagsvis Stevia)
Body Science är perfekt. Blandar med vatten :)
Skulle inte kalla body science för icke-sött :-o
dj christian
2014-04-27, 22:01
Du kan ju köpa osmaksatt och osötat prolle och smaksätta själv med ex kakao och ev mindre mängd valfritt sötningsmedel (förslagsvis Stevia)
Jag har osmaksatt och det smakar rent ut sagt för jävligt trots att jag blandar med blåbär och hallon och hela fadderullan.
Jag har osmaksatt och det smakar rent ut sagt för jävligt trots att jag blandar med blåbär och hallon och hela fadderullan.
Hehe.
Smakat osmaksatt whey-80 och det smakade verkligen apröv, men dom lyckas ju få det rätt gott med lite smakämnen, antar dock att det krävs en del sötningsmedel
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.