Visa fullständig version : Tunisien - Tips?
Jag slog till på en veckas sistaminuten till Tunisien (Hammamet) och drar imorgon.
Är det någon som har varit där och har tips på utflykter/sevärdheter eller något liknande?
Jag har varit i Tunisien en gång för många många år sedan, tyckte inte det va någon höjdare tyvärr. Folk förföljde mig och var helt galna.
Men tänkte iallafall slänga in ett tips, blir du magsjuk så gå och testa dig när du kommer hem, verkar va någon galen campolybacter och salmonella epidemi där nere nu.
Ökentur kanske, de hade nog varit kul...
Kan ju alltid besöka någon pittoresk demonstration typ denna http://www.expressen.se/nyheter/6-000-marscherade-for-kvinnor-i-tunisien/
Jag har varit i Tunisien en gång för många många år sedan, tyckte inte det va någon höjdare tyvärr. Folk förföljde mig och var helt galna.
Men tänkte iallafall slänga in ett tips, blir du magsjuk så gå och testa dig när du kommer hem, verkar va någon galen campolybacter och salmonella epidemi där nere nu.
Ökentur kanske, de hade nog varit kul...
Haha fyfan vilken rese-boost.
Tyvärr har jag bara hört liknande grejer.
Haha fyfan vilken rese-boost.
Tyvärr har jag bara hört liknande grejer.
Jo, tack för den :D
Jag tror iofs inte att jag bli förföljd. Jag är inte så fager. Inte mitt 2m långa resesällskap heller.
Ganymedes
2012-08-16, 18:55
Snälla åk inte. Sämsta resan jag varit på. :(
Gabriel174
2012-08-16, 19:43
Är nog värre för en svensk blond tjej att resa dit än för en man. Kvinnorna vill de köpa för en massa kameler...
Pepparkakssmurfen
2012-08-16, 20:05
Glöm inte proteinpulvret!
Sämsta chartern jag har varit på också :) tyvärr haha...
Deceiver85
2012-08-16, 20:11
Jag har hört att den tunisiska demokratin ska vara en intressant sevärdighet, särskilt nu när den är utrotningshotad
Skämt åsido, vad är det som lockar med Tunisien?
Men åker man ens på charter till Tunisien nu på sommaren när det finns medelhavet, kroatien osv..? Trodde Tunisien var mer lite höst/vår alternativ? De måste vara varmt som sjutton där nu.
Deceiver85
2012-08-16, 20:25
Men åker man ens på charter till Tunisien nu på sommaren när det finns medelhavet, kroatien osv..? Trodde Tunisien var mer lite höst/vår alternativ? De måste vara varmt som sjutton där nu.
Måste vara snuskigt billigt...eller?
stolpskott
2012-08-16, 20:29
Kan rekommendera en ökentur med kameler samt en guidad tur i Tunis/f.d. Karthago. Förutom att jag behövde rätta guiden ang. vissa historiska fakta var det riktigt kul.
Det var väl de enda två positiva grejerna med min resa för två år sen, om du har ett nice hotell med pool & resturang föreslår jag att du håller dig på hotellets område så mycket du kan. Ge fan i marknaderna, fick en t-shirt sönderriven av en snubbe som försökte få in mig i sin affär.
Konkelbär
2012-08-16, 20:54
Min upplevelse i Hammamet var också ganska dålig.
När du går på stan och det är en random som kommer upp till dig och säger att de är från ditt hotell och jobbar där, undvik den personen. Hände mig och det var värsta hollywood acting från hans sida. Han försökte med att säga att det är nån speciell vecka och stan har bara öppet idag, och därför måste du besöka hans mors affär. :D
Maten sög, jag blev magsjuk. Det enda goda som jag kunde äta var pannkakor samt friterat deg med choklad och socker som serveras på stranden blandat med lite sand.
Stack på zoo, vilket var trevligt, trots att jag jagade varenda skugga som fanns.
Btw svälj inte vattnet, pinkade där :em:
Viktor_Balck
2012-08-16, 21:55
Jag var där i augusti för ett par år sedan, galet varmt, typ 40-45 grader men man fick en skön bränna, dock inte bättre än en engelsman på stranden som såg ut som Gordon Ramsey, låg där och stekte som en chef.
Hursom så tyckte jag det var bra där, grym mat på hotellet och trevlig personal. Dock var folket rätt jobbiga när man inte befann sig på hotellet, men dra en krabba så är det lugnt.
Vi var dock inte i Hammamet utan Port el kantaoui, enda utflykten var in till stan där och sen besökte vi även amfiteatern i El Djem, rätt kul att se men man orkade inte göra mycket pga värmen.
http://farm4.static.flickr.com/3542/3424440107_d5bd6c863f.jpg
Ptja, varför åker man dit? Jag och min polare var styrda till att åka imorgon och det fanns inte så mycket att välja på om vi skulle komma hem i tid och komma undan billigt. Vi fick en vecka med all inclusive för 3900:- så vi får väl helt enkelt hålla oss till hotellområdet. Och för varmt lär det inte bli. Den närmaste veckan ligger prognosen på 32 grader och sol så det blir nog ganska lagom.
Tack för alla tips och avskräckande exempel iaf :D
Som sagt, ingen värd resa. Men ta en tur genom Sahara, det är faktiskt värt.
Ta bussen över gränsen till Algeriet och besök Souk Ahras (Thagaste), Augustinus hemstad. Försök hitta genuina berbiska byar där de fortfarande talar berbiska dialekter.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.