handdator

Visa fullständig version : Netflix kommer till Sverige

willtjam
2012-08-15, 08:59
http://nordicsblog.netflix.com/2012/08/netflix-to-launch-in-norway-denmark.html

Om det är lika lågt pris som i USA så är det awesome!

Grahn
2012-08-15, 09:07
Coolt :)

Rahf
2012-08-15, 09:13
Jag skulle tro ett snäppet högre pris. Antingen p.g.a. Euron, eller skatter.

kaer
2012-08-15, 09:17
Frågan är väl hur utbudet blir? Gissar på att vi inte får samma som usa.

willtjam
2012-08-15, 09:34
Frågan är väl hur utbudet blir? Gissar på att vi inte får samma som usa.

Det tycker jag verkligen att vi borde få, annars är det ju nästan värdelöst.

hahavaffan
2012-08-15, 09:34
Fett, äntligen kan "man" börja använda den funktionen i Smart TV och bluray-spelare/receivers.

kaer
2012-08-15, 09:46
Så här skriver någon i kommentar på IDG.
Läste också att England har ett annat utbud än Usa.

Varför tror du Viaplay, SF Anytime och alla andra tjänster i Sverige har så skralt utbud jämfört med tjänsterna i USA? För att de är lata?
Varför tror du Netflix, HULU och alla andra liknande tjänster i USA, stoppar besökare från andra länder? För att de inte vill ha fler kunder?

Det är rättigheterna som sätter stopp, inget annat.
Netflix kommer garanterat INTE ha samma utbud i Sverige som i USA.
Netflix Sverige kommer att vara ytterligare en filmtjänst med ungefär samma utbud som de som redan finns.

Grahn
2012-08-15, 09:49
Så här skriver någon i kommentar på IDG.
Läste också att England har ett annat utbud än Usa.

Tragiskt men troligen sant

Hobbes
2012-08-15, 09:53
Provade en månad här i Canada och avbad mig servicen efter en månads test. Det är skitutbud i Canada i allafall - bildkvaliteten är under analog TV standard (har Optisk TV HD kanaler så klart att det höjer förväntningarna).

Jag kan verligen inte rekomendera detta på något sätt. Om inte det är bättre än Canada. Om ens då vetifaan om det är något att satsa på.

willtjam
2012-08-15, 09:55
+1 på Grahn, tyvärr.

MathiasF
2012-08-15, 09:59
När ska det gå upp för film och tv-bolagen att vi är beredda att betala för utbudet de redan erbjuder andra,
men eftersom de vägrar sälja det till mig så laddar jag ner det gratis istället.

Tricklew
2012-08-15, 10:08
Vettigt utbud med ok kvalite och det är emormt intressant, taskigt utbud och jag kommer fortfarande hyra dom hos närmsta torrent sida.

Vad i rättigheterna är det som sätter stop egentligen?

phone

Hobbes
2012-08-15, 10:10
Vettigt utbud med ok kvalite och det är emormt intressant, taskigt utbud och jag kommer fortfarande hyra dom hos närmsta torrent sida.

phone

Ingen aning, men skit var det "over here" i Canada. Jag brukar inte klaga för det var gratis första månaden men det var verkligen riktigt kasst utbud. Ruskigt gamla filmer som man aldrig hört talas om än mindre ville se.

Juxta
2012-08-15, 10:13
Ingen aning, men skit var det "over here" i Canada. Jag brukar inte klaga för det var gratis första månaden men det var verkligen riktigt kasst utbud. Ruskigt gamla filmer som man aldrig hört talas om än mindre ville se.

Låter precis som Voddler.

willtjam
2012-08-15, 10:23

phone

Tja, det är väl så att TV3 har köpt rättigheterna till att visa Mad Men i Sverige, så då är det kört för Netflix m.fl.

Jag tror att ifall vi skulle få samma utbud som USA så skulle piratkopieringen minska fruktansvärt mycket. Säkert upp mot 50%, om inte mer.

Grahn
2012-08-15, 10:27
Sålda rättigheter för områden och olika medier som ställer till det, om de inte fixar den biten så tror jag tyvärr att det blir svårt att konkurrera med den illegala marknaden.

Sälja en dyrare tjänst med sämre service behövs det rätt mördande reklam för att lyckas med.

Hobbes
2012-08-15, 10:32
Satsar det hårt kan det lyckas. Vågar påstå att de flesta här skulle gråtit över utbudet som fanns på Netflix Canada. Klart vill man se säsong 1 av DOLLHOUSE så varsågoda - ja, det var på den nivån av serier man ville följa/eller se.

MathiasF
2012-08-15, 10:34
Tja, det är väl så att TV3 har köpt rättigheterna till att visa Mad Men i Sverige, så då är det kört för Netflix m.fl.

Jag tror att ifall vi skulle få samma utbud som USA så skulle piratkopieringen minska fruktansvärt mycket. Säkert upp mot 50%, om inte mer.

Jag har inte ens kabeln inkopplad i tv:n
jag använder tv:n enkom som datorskärm och sen laddar jag ner alla serier och filmer jag vill se.

Det jag kan lagligt anskaffa, betala för. Det vill jag inte se.
Det jag vill se, kan jag enbart anskaffa olagligt. (i vissa fall/serier/filmer dyker det upp här ett år senare, inte alla fall)

Tv och filmbolag, hallå? vakna?

willtjam
2012-08-15, 11:00
Jag har inte ens kabeln inkopplad i tv:n
jag använder tv:n enkom som datorskärm och sen laddar jag ner alla serier och filmer jag vill se.

Det jag kan lagligt anskaffa, betala för. Det vill jag inte se.
Det jag vill se, kan jag enbart anskaffa olagligt. (i vissa fall/serier/filmer dyker det upp här ett år senare, inte alla fall)

Tv och filmbolag, hallå? vakna?

Word. Sambon har inte ens rört sin 42" på över ett år, och jag använder den bara till Xbox. Svensk tv ftw!

MathiasF
2012-08-16, 18:42
Jag lämnar bara denna här

http://www.sydsvenskan.se/digitalt-och-teknik/hbo-kommer-till-sverige

Grahn
2012-08-16, 18:43
Jag lämnar bara denna här

http://www.sydsvenskan.se/digitalt-och-teknik/hbo-kommer-till-sverige

mmmm HBO om allt deras eget material lanseras direkt world wide vore momsigt!

MathiasF
2012-08-16, 18:49
mmmm HBO om allt deras eget material lanseras direkt world wide vore momsigt!

Jag blir kund direkt, men vi får väl se vad som händer.

thunder
2012-08-16, 18:52
Tror ni att teve-serie-bolagen kan konkurrera med torrents-siter och annat nu när de verkar försöka lansera sig ungefär 10 år för sent? Eller är beteendet för invant?

Själv checkar jag bara rss-flödet i torrentklienten o klickar ner allt jag vill ha direkt till dator kopplad till teven. Kommer bolagen med en bättre lösning själva eller kommer konkurrensen bestå av höga priser, låsta format och dåliga valmöjligheter till nerladdning?

Grahn
2012-08-16, 18:56
Tror ni att teve-serie-bolagen kan konkurrera med torrents-siter och annat nu när de verkar försöka lansera sig ungefär 10 år för sent? Eller är beteendet för invant?

Själv checkar jag bara rss-flödet i torrentklienten o klickar ner allt jag vill ha direkt till dator kopplad till teven. Kommer bolagen med en bättre lösning själva eller kommer konkurrensen bestå av höga priser, låsta format och dåliga valmöjligheter till nerladdning?

Tja servicen måste ju vara lika bra eller bättre men betalningsviljan får man själv nog stå för.

Så länge det är lättare att hitta materialet gratis och det dessutom blir tillgängligt mkt tidigare så blir det ju alltid svårt.
Fast jag är ju 70-talist, inte riktigt lika uppväxt med allt gratis.

Phil Heath
2012-08-16, 19:01
Är ju helt omöjligt att konkurera med torrent sidor så varför ens försöka.

Fattar t.ex inte varför folk använder spotify?!? Vad är vitsen med det när alla låtar finns på torrent'sidor och liknande gratis nerladdingssidor. Är det spellistor man vill göra så funkar youtube kanon!

Och sist men inte mins, vem fan hyr film nuförtiden?!?! Hur kan dessa videobutiker gå runt?!?

ceejay
2012-08-16, 19:12
Spotify betalar man för därför att det är en grym tjänst. Du måste ju hålla med om att det är ett mycket smidigt sätt att skapa och dela spellistor.

Dennis93
2012-08-16, 19:12
Är ju helt omöjligt att konkurera med torrent sidor så varför ens försöka.

Fattar t.ex inte varför folk använder spotify?!? Vad är vitsen med det när alla låtar finns på torrent'sidor och liknande gratis nerladdingssidor. Är det spellistor man vill göra så funkar youtube kanon!

Och sist men inte mins, vem fan hyr film nuförtiden?!?! Hur kan dessa videobutiker gå runt?!?

Jag betalar för spotify och jag e definitivt i DC++/Torrent generationen (19år) men jag gör det helt enkelt för att det är så jävla smidigt och extra nice när det finns på mobilen också.

Jag skulle säkerligen betala för TV också om det som andra sagt blir smidigt = allt (det mesta) finns, bara att välja vad man vill kolla på, bra kvalité. Finns detta så är jag på iaf :d

Grahn
2012-08-16, 19:13

Jag, är inte helt med på att det är okej att pirata allt.

Phil Heath
2012-08-16, 19:26
Nä jag har aldrig förstått mig på spotify faktiskt. Känns helt meningslöst! Ni kan ge mig pengar så ska jag göra spellistor till er istället ;)

Grahn:

Så vissa saker är OK att tanka men inte andra? Förstår inte det tankesättet men ok..

Jag tankar inte själv inte så mycket filmer nuförtiden. Ser mycket på bio och är filmen bra så köper jag den på Blu-Ray sen. Helt annan upplevelse med blu-ray hemma i soffan ju.

Men nu är jag bra off-topic så nu sätter jag punkt här :P

thunder
2012-08-16, 19:35
Största fördelen med spotify är mobilappen givetvis. Utan den skulle de nog förlora ganska många betalande kunder.

Man betalar för smidigheten. På samma sätt skulle man betala för en smidig lösning för filmer/serier. Men då får de inte lägga några begränsningar som inte finns hos gratisalternativen. Så tyvärr har inte de kommersiella så mycket spelrum. De måste anpassa sig efter piratalternativen om de ska kunna lyckas.

hahavaffan
2012-08-16, 19:47
Nä jag har aldrig förstått mig på spotify faktiskt. Känns helt meningslöst! Ni kan ge mig pengar så ska jag göra spellistor till er istället ;)Men det handlar ju inte riktigt om spellistor enbart. Fixar du för 99kr/mån så att jag har all min musik tillgänglig alltid, med synkade listor på MacBook, HTPC, iPhone och jobbet? Och vill lyssna på en ny låt när som helst via min iPhone i bilen, så fixar du det på 2 sekunder? :naughty:

Kimball
2012-10-02, 16:16
Inledde precis 1 mån gratisperiod på amerikanska netflix då jag i princip hade glömt bort tjänsten. Satan i gatan vilket utbud! Vilket gränssnitt! Vilken smidighet! Filmer och serier buffrar ju på några sekunder!

Enda nackdelen vore att min kära atom-baserade HTPC inte hanterar HD-kvalité pga deras val av silverlight, å andra sidan är standardkvalitén långt över det min tv matas med genom comhem, klart över förväntan!

Morrris
2012-10-02, 16:27
Inledde precis 1 mån gratisperiod på amerikanska netflix då jag i princip hade glömt bort tjänsten. Satan i gatan vilket utbud! Vilket gränssnitt! Vilken smidighet! Filmer och serier buffrar ju på några sekunder!

Enda nackdelen vore att min kära atom-baserade HTPC inte hanterar HD-kvalité pga deras val av silverlight, å andra sidan är standardkvalitén långt över det min tv matas med genom comhem, klart över förväntan!

Hur skaffar man det på ett smidigt sätt?

Kimball
2012-10-02, 16:53
Hur skaffar man det på ett smidigt sätt?

Busenkelt: http://rstvideo.com/sa-anvander-du-netflix-i-sverige-redan-idag/ :)

Hobbes
2012-10-02, 17:35

Gissar pa att USAs Netflix ar liiitteee battre an det vi har i Canada:D

Kimball
2012-10-02, 18:01
Gissar pa att USAs Netflix ar liiitteee battre an det vi har i Canada:D

Mjo, läst att det är som dag och natt även där! Men det är ju som sagt inte speciellt svårt att lösa amerikanska varianten så :D

Rahf
2012-10-02, 20:39
Har levt med amerikanska varianten i över ett år och kan inte tänka mig något bättre alternativ, som fortfarande stödjer produktion av fler serier, just nu. Walking Dead, säsong två betas just nu av.

Hobbes
2012-10-02, 21:43
Mjo, läst att det är som dag och natt även där! Men det är ju som sagt inte speciellt svårt att lösa amerikanska varianten så :D

Gotcha:D I'll be back:cool:

tntballe
2012-10-02, 21:47
Har precis fått igång det på xboxen, imorgon blir det test.
Postat via en mobil enhet

spoon
2012-10-18, 09:50
Några fler som har testat? Låter ju intressant.

PureWhey
2012-10-18, 09:55
Får fixa netflix US idag eller imorgon, verkade ju lätt. Grymt.

Kimball
2012-10-18, 09:56

Bara å testa, DNS-servicen är ju gratis 1v och netflix 1mån, så go go!

tntballe
2012-10-18, 09:58
Har inte hunnit testa så mycket, men är nöjd med det jag sett av amerikanska varianten, i den svenska är ett stort minus att småbarnsprogram inte alltid är med svenskt tal.
Postat via en mobil enhet

aijou
2012-10-18, 09:59

Jag svarar genom att citera mig själv i den andra Netflix-tråden. :D

Efter att ha kollat igenom utbudet på netflix lite mer nogrannt så har jag kommit fram till att jag inte kommer att betala för det såvida de inte utökar det drastiskt.

Idéen är bra och det fungerar utmärkt på alla plattformer jag testat (dator, android-telefon och PS3). Men för att en sådan här tjänst ska slå igenom på riktigt så måste de ha ordentligt utbud som kan konkurrera med illegal nedladdning. Det är ju därför spotify har lyckats få så många användare. Jag har inga problem med att de höjer priset lite om det betyder att de kan ha ett komplett utbud.

Med andra ord så betalar jag gärna för tjänsten om de skaffar ett bättre utbud.

EDIT: Det är alltså den svenska varianten som jag har testat.

spoon
2012-10-18, 09:59
Bara å testa, DNS-servicen är ju gratis 1v och netflix 1mån, så go go!

Ska bara komma hem från jobbet först. Sen ska det testas :)

spoon
2012-10-18, 10:01
Jag svarar genom att citera mig själv i den andra Netflix-tråden. :D

Med andra ord så betalar jag gärna för tjänsten om de skaffar ett bättre utbud.

EDIT: Det är alltså den svenska varianten som jag har testat.

Är det så dåligt utbud då? Kimball, TnTballe och Rahf verkar ju nöjda. Kör du Svenska eller Amerikanska?

aijou
2012-10-18, 10:22
Är det så dåligt utbud då? Kimball, TnTballe och Rahf verkar ju nöjda. Kör du Svenska eller Amerikanska?

Den svenska. Jag editerade in det i sista stund. :)

Utbudet är inte extremt dåligt men det är långt ifrån tillräckligt. Väldigt måga serier som saknas och flera av de som finns saknar säsonger.

Förbättrar de utbudet så kommer jag om sagt gladeligen kasta mina pengar på dem (även om de skulle höja priset något). Men som det är nu så räcker det tyvärr inte för mig.

Spettet
2012-10-18, 10:30
Nåt positivt folk är på Kolo borde gilla med netflix är att pumping iron finns med i utbudet.

HMB
2012-10-19, 20:05
Precis fixat Netflix samt Unblock-us, mycket trevligt faktiskt. Blir definitivt att prenumerera på tjänsterna.

aijou
2012-10-22, 10:36
En liten jämförelse mellan svenska Netflix och viaplay. Det är nästan pinsammt när man ser det så här "svart på vitt".

Vad kan vi dra för slutsatser av detta?

* Spotify täcker 85-90% av de skivor som släpps i Sverige, Netflix täcker 5% och Viaplay 11% av det som släppts det senaste året.

* Viaplay har mer än dubbelt så bra utbud som Netflix.

* De nyaste filmerna som streamingtjänsterna kan erbjuda är knappt ett år gamla och släpptes på DVD för ett halvår sedan.

* Tjänsterna har exklusivitetsavtal med filmbolagen, ingen film finns hos båda streamingtjänsterna.

* DVD-butikens, och för den del torrentsajtens, utbud är helt överlägset streamingtjänsternas.

Källa: http://blogg.kritiker.se/sa-bra-utbud-har-netflix-och-viaplay-svart-pa-vitt/

På sidan finns även en lista på de filmer som gått på bio samt släppts på DVD i Sverige det senaste året och vilka av dem som finns att se på respektive tjänst.

Som sagt så kommer det att behövas drastiska förbättringar i utbudet om jag ska betala för någon av dessa tjänster.

hahavaffan
2012-10-22, 10:49
Som sagt så kommer det att behövas drastiska förbättringar i utbudet om jag ska betala för någon av dessa tjänster.Då är vi två!

Lade in Netflix på Xboxen nyss, och provade lite. Det är ju sjukt smidigt om man är en sån som hyr en film i veckan, och inte bryr sig om att se det senaste. Men för oss som konsumerar en film varannan dag och minst en till tre tv-serier om dagen så är det rent skit i dagens läge. Betydligt bättre kvalitet på Shooter 720p DTS Bluray-rip än Shooter i "HD" DD5.1 via Netflix också.

Torwald
2012-10-22, 11:03
Riktigt trist utbud. Skulle vilja höra hur de ska förbättra tjänsten i framtiden så att man vet om det är värt att stanna kvar.

L-Sami
2012-10-22, 13:06
Helt okej. Prova nu till årsskiftet gratis. Filmutbudet duger, missat en del toppfilmer genom åren och de alla finns på Netflix.

shadowfire
2012-10-22, 13:10
vad är det för kvalitét? 1080p? 720? 5.1-ljud? dts?

Vandraren
2012-10-22, 21:51
För mig som vägrar skaffa tv-kanaler är detta perfekt. Speciellt när ungen blir lite äldre, det fanns ganska bra utbud på barnfilmer. 180:-/månaden för musik, film och serier är bra mycket mer värt än något värdelöst boxer basic abonnemang för 200:- där det inte är annat än repriser och reklam.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Gober
2012-10-22, 22:02
Har just nu gratismånad på viaplay och det är väl inte mycket att hänga i granen. Utbudet är dåligt, finns en del guldkorn men överlag inte bra. Tv-serierna är ju mest skit som går på de vanliga svenska kanalerna.

Bara ett fåtal av filmerna är i HD.

Netflix har jag inte testat (har dock möjlighet till att testa genom Spotify), har hört att filmutbudet är ungefär lika kasst som viaplay men att det är bättre på serier?

aijou
2012-10-23, 08:10
Har just nu gratismånad på viaplay och det är väl inte mycket att hänga i granen. Utbudet är dåligt, finns en del guldkorn men överlag inte bra. Tv-serierna är ju mest skit som går på de vanliga svenska kanalerna.

Bara ett fåtal av filmerna är i HD.

Netflix har jag inte testat (har dock möjlighet till att testa genom Spotify), har hört att filmutbudet är ungefär lika kasst som viaplay men att det är bättre på serier?

Jag vet inte hur bra viaplay är men Netflix har långt ifrån tillräckligt bra utbud för att man skulle betala för det, som sagt. Visst finns det några bra serier men det är inte jättemånga och flera av dem saknar flera säsonger.

hahavaffan
2012-10-23, 08:14
vad är det för kvalitét? 1080p? 720? 5.1-ljud? dts?Tog Shooter som exempel ovan, och den får ju anses som ny och modern. Den var i "HD", vilket inte definieras mer än så, och hade "5.1" vilket visade sig vara Dolby Digital 5.1 i min receiver. Om alla filmer är samma vet jag inte, men jag kan försöka leta upp någon med DTS i eftermiddag, och samtidigt se om andra filmer håller högre kvalitet på bilden än vad Shooter gjorde i "HD". Som det är nu finns det inte en chans att jag skulle byta ut min nuvarande media"leverantör" mot varken Netflix eller dess lagliga konkurrenter.

DanielF
2012-11-15, 12:01
Ett litet tips jag sprang på.
En extension till Firefox/Chrome som heter media-hint gör det möjligt att få åtkomst till amerikanska utbudet på netflix. Så genom att aktivera/inaktivera detta så kan man flippa mellan svenska och amerikanska netflix.
Funkar (just nu) för mig som signade upp med svenskt konto.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/media-hint/

awesomooo
2012-11-15, 12:05
En extension till Firefox/Chrome som heter media-hint gör det möjligt att få åtkomst till amerikanska utbudet på netflix. Så genom att aktivera/inaktivera detta så kan man flippa mellan svenska och amerikanska netflix.

Du är fan bäst!

Ado2000
2012-11-15, 13:11

ja tror jag älskar dig

timoat
2012-11-15, 13:35
Fan vad bra! Har suttit och försökt fixa det med ipv 6 o skit, har inte funkat, så kommer en sån här lösning! Grymt tack för fyndet!

timoat
2012-11-15, 13:48
Fungerar för Hulu också, men inte nbc

hahavaffan
2012-11-15, 13:51

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/media-hint/Hur fan skiftar man mellan svensk / engelsk enkelt?

hahavaffan
2012-11-15, 14:08
Okej, väldigt annorlunda utbud efter att ha installerat Media Hint... dock inte så färska saker som jag trodde amerikanska Netflix erbjöd. 4 säsonger av Sons of Anarchy exempelvis. Underbart med fetare utbud iofs, så tack!

hahavaffan
2012-11-15, 14:13
Musik-genre *drool**drool**drool*

Glen
2012-11-15, 14:17
Hur fan skiftar man mellan svensk / engelsk enkelt?

Bump, jag fattar inte hur man ändrar?

hertzman
2012-11-15, 14:20
Finns tydligen till Chrome också.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

awesomooo
2012-11-15, 14:25
Bump, jag fattar inte hur man ändrar?

Du ändrar inget. Både svenska och amerikanska utbudet finns tillgängligt när du är inloggad : )

tntballe
2012-11-15, 14:28
Ni får väl helt enkelt avaktivera verktyget

Glen
2012-11-15, 14:30
Du ändrar inget. Både svenska och amerikanska utbudet finns tillgängligt när du är inloggad : )

Grymt!

timoat
2012-11-15, 14:34
Jag vet inte om det stämmer, det känns som att för många titlar saknas för att det ska vara HELA amerikanska utbudet. Inga Aliens, inga spielberg, ingen terminator 2 ,(fast att det står på ett forum från 2010 att den ska finnas i HD) inga bra kubrick´s osv.

Anledningen att vissa series bara har vissa säsonger är dock för att andra kabelbolag har förtur och redan betalt för dem. Walking dead och mad men kommer till netflix ett år efter att de sänts på moderkanalen tex, så är säkert fallet med SoA också.

tntballe
2012-11-15, 14:38

Kunde inte hitta utbud från bägge :(

fabiansthlm
2012-11-15, 14:38

Grymt! Stort tack! :)

awesomooo
2012-11-15, 14:40
Kunde inte hitta utbud från bägge :(

Skumt. Jag fick exempelvis alla säsonger av Top Gear och HIMYM direkt efter jag installerade.

tntballe
2012-11-15, 14:44
Skumt. Jag fick exempelvis alla säsonger av Top Gear och HIMYM direkt efter jag installerade.

Ja, men kan du se allt den svenska varianten har?

awesomooo
2012-11-15, 14:50
Ja, men kan du se allt den svenska varianten har?

Ne då måste man inaktivera tillägget.

onetreehill
2012-11-15, 18:04
Verkar som att Chuck av allt, inte går att se efter att installerat tillägget där?

hertzman
2012-11-15, 21:15
Någon mer som har problem att komma in om ni har inlägget aktiverat nu?

hertzman
2012-11-15, 21:25
...är det någon mer som aldrig kan få HD framåt kvällarna? Det vägrar buffra och om man ställer in det manuellt så laggar det ihop totalt.

timoat
2012-11-15, 21:35
Jag kolla SoA nu, fungerar bra (verkar vara kass serie dock...)

timoat
2012-11-15, 21:55
Ahh, nu verkar den ha svårt att fungera, när jag stängde av sidan.

knuckles
2013-08-26, 19:33
Skaffade gratismånad nyss. Är besviken på det lilla urvalet de har. Ville se gamla tecknade småbarnsklassiker som TMNT och biker mice, men icke. De har inte ens river monsters som går på discovery.

Fuark
2013-08-26, 19:36
Tanka mediahint knuckles. Den agerar som proxy (lr nåt) så du kan se det amerikanska utbudet. Det är maxat

Men undvik river monsters, fiskarna de tar som exempel är ofarliga

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Ganymedes
2013-08-26, 19:39
Skaffade gratismånad nyss. Är besviken på det lilla urvalet de har. Ville se gamla tecknade småbarnsklassiker som TMNT och biker mice, men icke. De har inte ens river monsters som går på discovery.

Googla på Media Hint, finns massor mysiga tecknade klassiker från förr. Från tiden då det inte var äckel-tecknat med moralkakor man blir fet av bara att titta på.

knuckles
2013-08-26, 19:40
Antar att det inte finns på ps3? Det är där jag har netflix.

Fuark
2013-08-26, 19:42
Antar att det inte finns på ps3? Det är där jag har netflix.

Nä, tyvärr. Men finns en hel del schyst, jag kollar också ofta på ps3:an. Problemet är att man måste söka efter alla titlar, inte ens hälften hittar man genom att scrolla

knuckles
2013-08-26, 19:51
Kan jag skaffa det där media hint och se på det genom ps3? Är det kopplat till netflix?

Wzup2u
2013-08-26, 20:01
Googla på Media Hint, finns massor mysiga tecknade klassiker från förr. Från tiden då det inte var äckel-tecknat med moralkakor man blir fet av bara att titta på.

preciss... bra skrivet...
men du blev jag nyfiken va e det där medihint?

Wzup2u
2013-08-26, 20:02

ahhh gamla TMNT ska de va isf...
haha biker mice awsum mannen... grymmt bra.

Nordenator
2013-08-26, 20:03
Jag kör på USA-varianten via VPN. Fungerar fin-fint på telefon, padda och dator. Kräver ju visserligen att man har tillgång till en vettig VPN, men det blir bra synergi för mig som redan har en :D

knuckles
2013-08-26, 20:05
ahhh gamla TMNT ska de va isf...
haha biker mice awsum mannen... grymmt bra.

Japp ,och gamla batman. ;)

http://3.bp.blogspot.com/-zFQWRicfM0c/UEzLRFCBhVI/AAAAAAAAA9U/eMfdl38BBjg/s400/Batman.jpeg

blaaargh
2013-08-26, 20:07
Japp ,och gamla batman. ;)

http://3.bp.blogspot.com/-zFQWRicfM0c/UEzLRFCBhVI/AAAAAAAAA9U/eMfdl38BBjg/s400/Batman.jpeg

Är det där gamla batman? Vad gammal jag känner mig :(

knuckles
2013-08-26, 20:08
Inte den äldsta men den jag såg då jag var typ 10 år.

BTW någon som vet om det finns svensk text eller är det bara engelska från media hint? känns lite awkward då man växte upp med det svenska.

blaaargh
2013-08-26, 20:10
Inte den äldsta men den jag såg då jag var typ 10 år.

BTW någon som vet om det finns svensk text eller är det bara engelska från media hint? känns lite awkward då man växte upp med det svenska.

Tror nästan det är endast engelska subs (CC). Kollar breaking bad nu och den om någon borde haft svenska subs om det var tillgängligt via mediahint.

Abbs
2013-08-26, 20:22
Kan rekommendera Hola Unblocker istället för MediaHint.

knuckles
2013-08-26, 20:23

Vad är det för skillnader? Finns det svenska?

knuckles
2013-08-26, 20:24
Tror nästan det är endast engelska subs (CC). Kollar breaking bad nu och den om någon borde haft svenska subs om det var tillgängligt via mediahint.

Tänkte mer på det animerade att de talar svenska. Är så konstigt att se på engelska. Är svårt att hitta de serierna helt på svenska, som att de bara finns på VHS.

blaaargh
2013-08-26, 20:35
Tänkte mer på det animerade att de talar svenska. Är så konstigt att se på engelska. Är svårt att hitta de serierna helt på svenska, som att de bara finns på VHS.

Åh ja, skojar du. Har letat Prometheus & Bob på "svenska" hur länge som helst :F

Ganymedes
2013-08-26, 20:38

Finns inte till Safari för Mac, vägrar Chrome och Firefox. Ej heller till AppleTV. Så där föll det på de två enheter jag använder. :( Såg väldigt smidigt ut annars.

Fuark
2013-08-26, 20:56
Åh ja, skojar du. Har letat Prometheus & Bob på "svenska" hur länge som helst :F

Hahah, win! Om det är Nickleodeon rymdisen och grottmannen

Behövs nog ingen svenska till det :D

blaaargh
2013-08-26, 21:02
Hahah, win! Om det är Nickleodeon rymdisen och grottmannen

Behövs nog ingen svenska till det :D

Haha, ja exakt den! Bästa programmet någonsin! :D Behöver det på svenska för kommentatorn som presenterar programmet. Det är nånting med hur han säger Bob.

knuckles
2013-08-26, 21:06
Varför visar det inte på fb vad jag ser konstigt.

knuckles
2013-08-26, 21:27
Sökfunktionen är ju ganska värdelös, kommer upp mer än 100 sidor då man söker på ett par ord. Men tack för tipset om media hint iaf.

gohei
2013-08-29, 23:24
De här Mediahint, är det olagligt på nåt vis eller vågar man använda det utan att oroa sig?