Visa fullständig version : Hur ofta äter ni pizza?
Som rubriken, hur ofta äter ni en pizza eller kebabtallrik/rulle?
Nu menar jag färdiglagade och inte något man har gjort själv.
Här åker det ner antingen en vesuvio eller kebabpizza runt 2 gånger i månaden.
Och 1 till fråga, har hört att en vanlig vesuvio med ost, tomat och skinka innehåller runt 2k kalorier, kan detta verkligen stämma?*gah!*
Latissimus Dorsi
2012-08-14, 17:46
Förjävla ofta, svingott innehåller runt 40-50 gram protein också ! Lagom mängd pizza är bra tycker jag. För mycket av allting är dåligt, 2 gånger i månaden är rimligt. 2k är lite att överdriva, men runt 1200-1500 absolut.
smeander
2012-08-14, 17:50
Och 1 till fråga, har hört att en vanlig vesuvio med ost, tomat och skinka innehåller runt 2k kalorier, kan detta verkligen stämma?*gah!*
Åt en pizza i Torsdags efter tömning av flyttbilen, tyckte det kunde passa efter 18kbm möbler upp i lägenhet (ett piano!).. Det var första pizzan på ca två år...
Status Quo
2012-08-14, 17:50
Aldrig
Blir minst en pizza i veckan. Pizza och MMA på söndagarna är ju guld :) Alternativt PL då den sässongen är igång.
Nikodemus
2012-08-14, 17:54
1 gång i veckan satan så gott
1 gång i veckan under deff. Normalt 3 gånger i veckan. Alternerar mellan kebabpizza och kebabrulle :)
När jag är sugen! Någon gång i månaden blir det iaf.
Kyckling curry
Kebabpizza
Kebabrulle
Kebabtallrik
Calzone
..brukar det bli!
dream_theater_
2012-08-14, 18:12
Snittar utan problem tre i veckan.
gratefuldead
2012-08-14, 18:19
2-4/månaden. Även under deff, helt perfekt att ladda på med lite extra energi och för att hålla uppe motivationen.
aldoschadewitz
2012-08-14, 18:33
1-3 om året
Väldigt sällan, 1-4 gånger om året, kina mat en gång om året, om ens det..
gratefuldead
2012-08-14, 18:49
Ni ovan som äter sällan, äter ni någon annan typ av snabbmat istället? Eller varför skippar ni? Tänkte det kunde vara intressant att höra.
Äter kanske en var tredje till fjärde månad, är inte så förtjust i just pizza/kebab.
Ni ovan som äter sällan, äter ni någon annan typ av snabbmat istället? Eller varför skippar ni? Tänkte det kunde vara intressant att höra.
Knappt, äter generellt snabbmat väldigt sällan.
Bor 8 km från närmsta pizzeria utan körkort och 2.2 mil från mcdonalds / max etc , och har inget sug efter sötsaker o skräpmat, kanske är för det bästa ändå :)
Sheogorath
2012-08-14, 18:55
Äter pizza en gång i veckan, även under deff.
1-2 gånger i månaden, jag äter dock glass, ostbågar eller delicatobollar dagligen för 3-500kcal.
alldeles för sällan
1+.
Dock så äter jag hemlagad pizza någon gång i månaden, men kan väl inte räknas.
Robbmeister
2012-08-14, 19:02
När jag jobbar: 3-5 gånger i veckan. Annars kanske 1 gång i månaden.
Brukade köra pizza en gång i veckan under deff men att då även äta ben and jerrys. Nu är det kanske mest 1 gång var tredje vecka. Kör mer på kebabtallrik.
Lite offtopic: Hur mycket kcal innehåller en kebabtallrik? Cirskus?
2-4 gånger i veckan. Minst.
Klockbock
2012-08-14, 19:27
Under deff/kaloribalans händer det ganska sällan, kanske 1 gång varannan månad. Det gäller i stort sett all snabbmat, snacks o charkprodukter. Däremot när bulken kommer igång i oktober så blir det ändring på det ;)
Max 2ggr per år tror jag. Folk tycker jag är sjuk i huvudet.
Aldrig men jag äter chokladkakor. Vad skall vi dra för slutsats?
Jag har ätit glass också. Men jag har tränat mer och bättre när jag har ätit glass. =P
gratefuldead
2012-08-14, 19:36
Brukade köra pizza en gång i veckan under deff men att då även äta ben and jerrys. Nu är det kanske mest 1 gång var tredje vecka. Kör mer på kebabtallrik.
Lite offtopic: Hur mycket kcal innehåller en kebabtallrik? Cirskus?
Du får nog räkna på 1500 kcal. Dock väldigt olika, en del har pyttekebaber medan andra har byggarportioner.
speedy83
2012-08-14, 19:39
Blir kanske 6-8 per år. Annan skräpmat blir det någon gång i månaden och då är det en hamburgare från McDonalds eller dyl. Tidigare åt jag väldigt mycket skräpmat och blev tjock men har insett att jag inte behöver det och jag mår bättre utan.
Dyrt och omständligt är därför jag skippar, jag vet att det finns onlinepizza till dörren men oftast är det avgifter på det som gör det ännu dyrare.
Totalt på ett år blir det nog 1-3 gånger.
Dyrt och omständligt är därför jag skippar, jag vet att det finns onlinepizza till dörren men oftast är det avgifter på det som gör det ännu dyrare.
Totalt på ett år blir det nog 1-3 gånger.
Tänk vad olika man kan vara, jag tycker det är billigt och lättillgängligt.
På tok för sällan. Min familj är inte så förtjusta i pizza/kebab osv, och gillar inte att spendera egna pengar på att äta ute (fattig student). Men snittar väl kanske 1 i månaden. Får jag gratis hade det väl blivit kanske 3-4 i månaden. Snittar väl dock 5-10 cheese på mcdonalds i månaden
För 80 spänn får jag 3 kg kycklingklubbor och 2 kg ris, tycker inte det blir "billigt" då.
Ibland kostar en pizza mer också i och för sig.
speedy83
2012-08-14, 20:15
För 80 spänn får jag 3 kg kycklingklubbor och 2 kg ris, tycker inte det blir "billigt" då.
Ibland kostar en pizza mer också i och för sig.
Håller med TREX här, jag tycker det är dyrt sett till vad man faktiskt får i många fall. Då äter jag hellre "riktig" mat ute några gånger i månaden.
Håller med TREX här, jag tycker det är dyrt sett till vad man faktiskt får i många fall.
Kanske inte lika gott med kokt kyckling och ris som pizza men...
http://www.youtube.com/watch?list=LLeUj1v5baU-GGs_RtRle5SQ&v=CctChor790U&feature=player_detailpage#t=5020s
Doesnt taste the best but you know what, we dont go for taste ;)
alldeles för sällan
hehe jag med. Käkade en i lördags, dessförinnan efter stockholm maraton i början av juni. nästa får bli i samband med min flytt om någon vecka. Inser att det är dumt att nojja och inte äta livets goda lite oftare...
Ätit för mycket pizza tidigare känns det som, ska jag äta snabbmat blir det oftast kinamat, sushi. Mer "restaurang-liknande" mat om man kan säga så.
En gång i månaden kanske, tycker inte det är överdrivet gott längre.
benaciii
2012-08-14, 22:45
1-2ggr om året..
gratefuldead
2012-08-14, 22:49
Knappt, äter generellt snabbmat väldigt sällan.
Bor 8 km från närmsta pizzeria utan körkort och 2.2 mil från mcdonalds / max etc , och har inget sug efter sötsaker o skräpmat, kanske är för det bästa ändå :)
Det förstår jag, absolut inte värt att åka så långt för att sätta lite skit i kroppen!
Ätit för mycket pizza tidigare känns det som, ska jag äta snabbmat blir det oftast kinamat, sushi. Mer "restaurang-liknande" mat om man kan säga så.
Ahh, I see. Visste inte att man kunde äta för mycket pizza :d
Therealslimshady
2012-08-14, 23:06
Kycklingtallrik/kycklingsallad 2ggr i veckan.
Kebaben är värdelös i min stad, pizza/hamburgare tycker jag inte om :)
Alldeles för sällan sedan flyttlasset landade i Stockholm, alla pizzerior är bedrövliga i närheten av min bostad. Snart flyttar jag till Sumpan dock, kanske någon har tips på en pizzeria med god kebabpizza?
Reaper123
2012-08-15, 06:46
1-4 ggr/månaden, om vi pratar pizza som på pizzeria. Försöker hålla detta till helger/ätardagar och passa på att njuta lite extra! (blir alltså mer sällan under deff och oftare under balans/dietpauser)
Pizza hemma "dietanpassat" (leangainar) kan ätas oftare periodvis :)
Anton Fräs
2012-08-15, 07:07
Jag tycker inte alls om pizza men kebabtallrik är väl helt OK. Blir väl 1-2 gånger i kvartalet. Äter hellre annat gott :)
Åt en pizza i Torsdags efter tömning av flyttbilen, tyckte det kunde passa efter 18kbm möbler upp i lägenhet (ett piano!).. Det var första pizzan på ca två år...
18 kubik är inte ens ett nämnvärt bohag, du förbrände garanterat inte den där pizzan, pianot var förmodligen ett skolpiano så det kan du inte heller skylla på :)
Själv äter jag pizza kanske 1-2 gånger om året och få blir jag bjuden. Vill jag ha pizza så lagar jag den själv, ca 10 gånger om året.
Alldeles för sällan sedan flyttlasset landade i Stockholm, alla pizzerior är bedrövliga i närheten av min bostad. Snart flyttar jag till Sumpan dock, kanske någon har tips på en pizzeria med god kebabpizza?
Lötsjö pizzeria. Den bästa jag någonsin vart på. Pizzorna r brutalt stora med riktigt mycket fyllning. Salladerna är grymma, likaså kebabrullar och lasagne.
Albin Eriksson
2012-08-15, 07:50
Max en gång var femte vecka.
2000kcal innehåller den aldrig, snarare max och då max 1400.
Lötsjö pizzeria. Den bästa jag någonsin vart på. Pizzorna r brutalt stora med riktigt mycket fyllning. Salladerna är grymma, likaså kebabrullar och lasagne.
Tack för tipset! Blir kanske en tur dit på flyttdagen då.
Pretorian
2012-08-15, 08:02
Kanske varannan månad men då är den hemlagad med många kilo fläskfilé:
https://dl.dropbox.com/u/7501234/Koloz/Photo%202012-07-02%2009%2003%2014.jpg
vicarious
2012-08-15, 08:04
Restaurangpizza kan jag inte minnas senast jag åt men även hemmagjord pizza blir rätt sällan.
LoveMachine
2012-08-15, 08:15
Jag tror senast jag åt en pizza var efter en mycket blöt kvalborg/valborg. Jag tycker helt enkelt inte att pizza är så gott att det förtjänar de kalorier det ger. 9 gånger av 10 så kan jag laga mycket godare, billigare och näringsrikare mat själv. Så pizza blir det mest när jag inte har den möjligheten. Det är tur att man både kan och gillar att laga mat.
Däremot så äter jag ätit riktiga, matiga, burgare gjorda på färs på diverse pubbar och restauranger något oftare men max varannan månad skulle jag tro.
olle lindblad
2012-08-15, 08:18
En gång i månaden kanske.
Kom precis från italien och har ätit kanske 5 pizzor på två veckor, om inte fler.
Men annars 1 gång i månaden eller mer. Och alltid Gambero på Ciao ciao hantverkargatan. En direkt magisk pizza...
Pizzeria-pizza, inte alls ofta. Typ 1 gång varannan månad eller nåt.
Hemmapizza gör jag typ 1 gång i veckan i princip. Har baksten till ugn hemma som jag gör pizza på som blir grymt mycket godare än pizzeria-pizza.
Det som är gött med att göra pizza själv är ju att man har full koll på vad man har i den, så den behöver inte bli allt för onyttig.
Kanske inte lika gott med kokt kyckling och ris som pizza men...
http://www.youtube.com/watch?list=LLeUj1v5baU-GGs_RtRle5SQ&v=CctChor790U&feature=player_detailpage#t=5020s
Doesnt taste the best but you know what, we dont go for taste ;)
Brukar betala 65kr för en kebabpizza. De är typ 1500 kcal god mat..sen menar jag inte att det är lika billigt som att köpa mat i affären, men ett billigt snabbmatsalternativ :)
Kanske 3ggr/månad och då bor jag 50m från en helt ok pizzeria. Har haft svårt att gå upp i vikt sedan jag började träna mer så jag k anske skulle käka där lite oftare. :)
Tyvärr tycker jag många pizzerior suger rätt hårt på pizzor. Det är halvdant gjorda, smakar sådär ärligt talat och ändå pratar folk om random svensk pizzeria-pizza som att det vore en gudasänd gåva. Please.
En del pizzerior däremot är skitbra, men de inte är alltför många. Lokala kvarterspizzan suger alltsomoftast och det är skamligt att lägga ut närmare 100 spänn på en skitprodukt.
Brukar betala 65kr för en kebabpizza. De är typ 1500 kcal god mat..sen menar jag inte att det är lika billigt som att köpa mat i affären, men ett billigt snabbmatsalternativ :)
Förstår inte riktigt hur du tänker där? Billigt, nej? Alternativ, alternativ till?
Det är gott men inte mycket mer än så.
Beror på ifall jag har åtkomst till kök eller micro, men nu senaste månaderna runt 5 dagar i veckan.
sent from phone
Förstår inte riktigt hur du tänker där? Billigt, nej? Alternativ, alternativ till?
Det är gott men inte mycket mer än så.
Ja det är ju högst personliga åsikter, men enligt mig är det ett billigt alternativ om man jämför med t.ex. sushi, hamburgare (är väl ungefär samma pris dock) eller sallader.
Senaste året kanske 4-5 ggr max.
Men tänkte lägga mig på 1 varannan vecka eller dylikt under "bulksäsong"
Älskar pizza men finns massa annat gott som skall "hinnas med" att ätas också ! ;)
Åt dock 2 stycken samt 2 byttor Ben n Jerrys på 10 dagar i början av Augusti (nam nam) :D
gymjander
2012-08-15, 10:34
Nä pizza går fan bort totalt nu för tiden alltså. Pizzeria-pizzor känns i princip aldrig värda varken pengarna eller kalorierna nu för tiden. Blir på sin höjd en sån pizza varannan månad efter en rejäl bakfylla kanske.
Kebabtallrik däremot kan det bli typ en gång i månaden.
Ja det är ju högst personliga åsikter, men enligt mig är det ett billigt alternativ om man jämför med t.ex. sushi, hamburgare (är väl ungefär samma pris dock) eller sallader.
För 65 spänn får du ju 6 cheese på donken!
För 65 spänn får du ju 6 cheese på donken!
Jo, men jag vill ju hellre ha en pizza än det. Det enda jag ville var att belysa hur olika man kan tänka.
Jo, men jag vill ju hellre ha en pizza än det. Det enda jag ville var att belysa hur olika man kan tänka.
Då köper du det som något gott, precis som att jag köper dyra köttbitar för att det är gott. Jag trodde först att du gjorde det för att det var "billigt och bra käk".
Då förstår jag.
Überbiffen
2012-08-15, 12:15
En pizza i veckan kan nog ses som ett minimum.
Jag tycker pizza mättar så förbannat dåligt, så av den anledningen blir det väldigt sällan pizza.
Lägger hellre pengar och kalorier på något annat som är minst lika gott men mättar mycket bättre.
Jäkligt sällan, 1-2ggr i halvåret kanske. Innan jag flyttade till Växjö var det snarare 1gång per vecka, problemet är att pizzorna här är helt värdelösa (så när som på ett ställe som ligger lite avsides och kostar mer).
Jag tycker pizza mättar så förbannat dåligt, så av den anledningen blir det väldigt sällan pizza.
Lägger hellre pengar och kalorier på något annat som är minst lika gott men mättar mycket bättre.
Pizza har dessutom rätt kassa näringsvärden, och är ganska dyrt sett till att man mest består av vetebröd. Så det är nog ett smart val :)
Spartansk
2012-08-15, 15:05
Oj, för sällan. Kanske en gång varannan månad.
healthexpressen
2012-08-15, 22:14
Äter pizza max en gång per månad, men ofta ännu mer sällan.
shietts pommesfrittes vad olika folk tänker... tycker att jag slaffsar med 1-2 pizzor i månaden. Så kommer det folk med 3-5 pizzor i veckan. Hur läggs kosten upp utöver pizzan isåfall?
Frukost: ett ägg
lunch: ........?
middag: pizza
kvällsmat: två bananer?
Reaper123
2012-08-16, 07:40
shietts pommesfrittes vad olika folk tänker... tycker att jag slaffsar med 1-2 pizzor i månaden. Så kommer det folk med 3-5 pizzor i veckan. Hur läggs kosten upp utöver pizzan isåfall?
Frukost: ett ägg
lunch: ........?
middag: pizza
kvällsmat: två bananer?För många här så är en pizza i runda slängar 50E%, för alla tokdeffar inte!? Så är väl egentligen inget problem att nästan dagligen äta pizza om man nu utöver nästan bara vill äta protein för att få ihop proteinbehovet...
Sen kan man ju faktiskt äta pizza hemma och göra den bra mycket bättre, främst fettsnålare och jag själv har deffat med pizza i min kost :) När jag åt pizza "dagligen" så körde jag det som postworkoutmeal #1 och avslutade kvällen med havregrynsgröt & keso (periodiskfasta ala leangains), funkade kanon ;)
För många här så är en pizza i runda slängar 50E%, för alla tokdeffar inte!? Så är väl egentligen inget problem att nästan dagligen äta pizza om man nu utöver nästan bara vill äta protein för att få ihop proteinbehovet...
Sen kan man ju faktiskt äta pizza hemma och göra den bra mycket bättre, främst fettsnålare och jag själv har deffat med pizza i min kost :) När jag åt pizza "dagligen" så körde jag det som postworkoutmeal #1 och avslutade kvällen med havregrynsgröt & keso (periodiskfasta ala leangains), funkade kanon ;)
Pm:a mig gärna hur du gör din botten om du har något knep. Min har alltid failat :
Albin Eriksson
2012-08-16, 07:48
Hmm, det blir pizza på lördag... vad skall man välja för någon? *drool*
Sheogorath
2012-08-16, 08:07
Tomatsås, ost, musslor, räkor, tonfisk. Den är fin den! En bolognese sitter aldrig fel heller.
Albin Eriksson
2012-08-16, 08:14
Tomatsås, ost, musslor, räkor, tonfisk. Den är fin den! En bolognese sitter aldrig fel heller.
Finns en lokal variant här med tomatsås, ost, kräftstjärtar, curry, vitlökssås.
Flera andra pizzerior har tagit efter men orignalet är nog svårt att kopiera för den är outstanding på området.
Beror lite på vart ifrån arbetskamraterna bestämmer sig för att beställa från, majoritetsbeslut utan hänsyn till en stackars dietande.
Pm:a mig gärna hur du gör din botten om du har något knep. Min har alltid failat :
Vill tipsa dig om den här bloggen:
http://pizzahemma.bloggplatsen.se/
Var någon här på forumet som postade den för ett tag sen, och det blir grymma pizzor med det här receptet.
Kan också rekommendera att du köper en sån där baksten. Blir sjukt bra pizzor med sån.
Jag körde en ciao ciao i lördags, inbakad med fläskfilé, lök, tomat, ost och vitlök. Mycket god, om än lite för mycket deg för min smak. Rekommenderas ändå!
Reaper123
2012-08-16, 08:31
Pm:a mig gärna hur du gör din botten om du har något knep. Min har alltid failat :Jag är på tok för slö för sånt, köper pizzakit på ICA ;)
Dietvariant är ju sånt där liba(?)-bröd eller tortilla om man fortfarande vill få pizzakänslan men fokusera på proteinet. Har dock personligen aldrig provat detta, men åts flitigt i leangainstråden ett tag...
Pizza från restaurang äter jag kanske 4-5 gånger per år. Mikropizza åt jag då och då under en period i vinter/vår, men det är ingenting jag brukar göra så jag låter bli att sätta en siffra på det.
Jag är på tok för slö för sånt, köper pizzakit på ICA ;)
Dietvariant är ju sånt där liba(?)-bröd eller tortilla om man fortfarande vill få pizzakänslan men fokusera på proteinet. Har dock personligen aldrig provat detta, men åts flitigt i leangainstråden ett tag...
Just det. De såg ju hyfsade ut. Kitet väger 600g, men jag antar att det är totalvikten inklusive burken med tomatsås?
Reaper123
2012-08-16, 10:19
Just det. De såg ju hyfsade ut. Kitet väger 600g, men jag antar att det är totalvikten inklusive burken med tomatsås?Japp, stämmer bra..
Per 100g:
183 kcal
6,8 P
31,7 K
3,2 F
och detta gäller alltså för deg+sås (som totalt väger 600g), alltså väldigt fettsnålt om man väljer mager ost som topping och kan fokusera på att toppa pizza med massor med protein! :)
Whistler
2012-08-17, 10:12
2-3ggr/vecka.
Hawaii med kyckling, färsk vitlök och kebabsås.
Alternativt familjekebabpizza, men då räcker det oftast till dagen efter också.
Jag äter endast pizza när jag är bakis. Är aldrig sugen på det annars av någon anledning.
Vilket blir typ varannan vecka, var tredje ibland i snitt.
2-3 ggr i månaden! Men jag är ingen sucker för 'Pizzeria'-pizzor så jag brukar göra egen! :)
Inte så ofta, mest för att jag väljer annat som också är gott, en pizza är god men den slinker ner så jädra snabbt, alldeles för kort njutelse för att man ska bli nöjd. ;)
Men på grund av den här tråden så gick jag för att köpa en pizza igår och så var den lokala pizzerian stängd på grund av ägarbyte.... grr
en gång om året kanske, Pizza har blivit skitäckligt nu när jag fått skillz i att laga mat själv så jag lagar hellre egen mat en bäställer snabbtmat alla dagar i veckan
Kebabtallrik blir det. Kanske 1 gång i månaden. För att det är gott, praktiskt, för att kalorierna inte spelar någon roll i mitt fall (jag har god marginal oavsett). Men oftare blir det inte pga kostnaden.
Phil Heath
2012-08-17, 16:19
Pizza blir det typ 2-3 gånger om året. Däremot käkar jag på BK/McD rätt ofta :D
Lafayette
2023-02-28, 22:00
En gång varannan månad kanske.
exevision
2023-02-28, 22:11
En gång varannan månad kanske.
Trevlig bump :D
För sällan..
Fredszky
2023-02-28, 23:49
1-5 ggr/år ca
StarkaUlf
2023-03-01, 04:48
Räknas fryspizza så kanske 8 per månad *flex*
EnergiÖverskott
2023-03-01, 05:57
Har faktiskt aldrig varit mycket för pizza så jag har inte ätit det sedan tonåren (är 32 nu). En riktigt bra gjord hamburgare där både dressing, kött och börd är bakat på pizzerian kan det bli någon gång per år. När jag hälsar på släkten i min hemstad blir det en sväng förbi pizzerian där jag köpte en sådan burgare när jag var liten. Den ÄLSKAR jag. Pizza dock, sanslöst sällan, som sagt.
Varannan månad men gör pizza hemma på surdeg mm och sån kanske dubbelt så ofta, men hamburgare på nötfärs med egna pommes varje vecka!
Magnus N
2023-03-01, 20:57
Köpepizza vid varje löning, men sedan gör man egna lite titt som tätt
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.