handdator

Visa fullständig version : Homosexuella mäns tycke för muskler

Sniggel
2012-08-13, 14:32
Är det vanligare att homosexuella män attraheras av rejält muskulösa män än att heterosexuella kvinnor gör det och vad beror det isåfall på?

(Har vi haft en sådan här tråd förut?)

Fugly
2012-08-13, 14:33
Skulle tänka mig att det var detsamma, och om det fanns någon skillnad så skulle de gilla det mer än kvinnor.

Konkelbär
2012-08-13, 14:33
Du borde ha avslutat inlägget med "no homo".. nu är det för sent. Now we know.

Spartansk
2012-08-13, 14:34
Jag tror att homosexuella män, i egenskap av att vara män, attraheras mer av utseende än vad heterosexuella kvinnor gör. Därför tror jag en snygg kropp är viktigare för dem.

Plus att många heteron tycker det är fjolligt/bögigt att bry sig om hur ens kropp ser ut, sola solarium, raka bringan eller gå i spännislinne.

Spetälsk
2012-08-13, 14:42
Är det vanligare att homosexuella män attraheras av rejält muskulösa män än att heterosexuella kvinnor gör det och vad beror det isåfall på?

(Har vi haft en sådan här tråd förut?)De är helt inne på aesthetics spåret. jag har lagt in några riktigt safiga homo aestheticslänkar men alla har låtsats de inte sett dem. exakt samma ideal. det kan vara slump, ett okorrelerat sammanträffande utan några bakomliggande orsakssamband :)

Sniggel
2012-08-13, 14:50
Jag tror att homosexuella män, i egenskap av att vara män, attraheras mer av utseende än vad heterosexuella kvinnor gör. Därför tror jag en snygg kropp är viktigare för dem.

Plus att många heteron tycker det är fjolligt/bögigt att bry sig om hur ens kropp ser ut, sola solarium, raka bringan eller gå i spännislinne.

Jag tror något liknande, beroende på varför de är homosexuella.

Man kan ju känna sig som man och vara attraherad av män (och då stämmer nog teorin), man har en manlig hjärna, där "enbart" läggningen skiljer.
Men man kan ju också fysiologiskt vara man, men känna att man egentligen är en kvinna, och därmed automatiskt tända på män.
Men eftersom båda kategorier inkluderas i "homosexuella män" så kommer det vara fler som tänder på muskulösa män (om vår teori stämmer).

Jag tror att de flesta är överens om att män överlag tycker att muskler är snyggt (rent estetiskt, no homo :P). Iaf i jämförelse med kvinnor.

Chaan
2012-08-13, 14:51

Jag håller med, män är mer ytliga. Som tur är går jag lite bättre hem hos kvinnor. Riktiga bögar har jag haft som vänner tidigare, dom vet hur man beter sig. Däremot har jag haft stora problem med smygbögar, män som levt eller lever med kvinnor och uppfattar sig som straighta ända till dom blir besatta av mig. Det här gjorde jag en tråd om för ett par år sedan, den fick läsare, men jag fick bara skit för det så jag har inte uppdaterat den trots att smygbögeriet fortsatt, och till och med blivit ännu värre.

Enligt min erfarenhet går kvinnor mest igång på action! Alltså män som gör saker. Behöver inte vara kopplat till prestige eller förvärvsarbete!

Kwon
2012-08-13, 14:52
Only gay if you want it to be
MQgnhSdZSYEhttp://oi47.tinypic.com/nbpsv8.jpg

Macroman
2012-08-13, 15:06
Jag håller med, män är mer ytliga. Som tur är går jag lite bättre hem hos kvinnor. Riktiga bögar har jag haft som vänner tidigare, dom vet hur man beter sig. Däremot har jag haft stora problem med smygbögar, män som levt eller lever med kvinnor och uppfattar sig som straighta ända till dom blir besatta av mig. Det här gjorde jag en tråd om för ett par år sedan, den fick läsare, men jag fick bara skit för det så jag har inte uppdaterat den trots att smygbögeriet fortsatt, och till och med blivit ännu värre.

Enligt min erfarenhet går kvinnor mest igång på action! Alltså män som gör saker. Behöver inte vara kopplat till prestige eller förvärvsarbete!

Vad blev det för problem? Har nog aldrig hört talas om ngt sådant tidigare.

Spartansk
2012-08-13, 15:08
Men man kan ju också fysiologiskt vara man, men känna att man egentligen är en kvinna, och därmed automatiskt tända på män.

Det där är snarare en heterosexuell transgenderperson.

Kwon
2012-08-13, 15:10
http://oi47.tinypic.com/25auuqr.jpg

Loke
2012-08-13, 15:11

Fast jag tror många sådana kort och gott kallar sig bögar. Och allt är ju såklart på flytande skalor.

Spartansk
2012-08-13, 15:12
Fast jag tror många sådana kort och gott kallar sig bögar. Och allt är ju såklart på flytande skalor.

Ja, många "såna" nöjer sig säkert med att leva som bögar och strunta i att operera sig, mm.

Loke
2012-08-13, 15:19
Ja, många "såna" nöjer sig säkert med att leva som bögar och strunta i att operera sig, mm.

Dels det, men även att många av dem inte ens kommer ut, varken för sig själva eller andra som trans. Går man tanken allt är på en skala och alla är lite queer så kan man nog lätt anta att det finns betydligt fler lite tjejiga bögar än det finns personer som verkligen känner stort behov av att byta kön.

tjing
2012-08-13, 15:20

(Har vi haft en sådan här tråd förut?)

Garanterat.

Chaan
2012-08-13, 15:20
Vad blev det för problem? Har nog aldrig hört talas om ngt sådant tidigare.

Vanligtvis att dom inte slutar stirra i duschen (jag simmade under många år), och i dom fall jag lärt känna dom av någon anledning (innan problemen börjar) så har dom telefonnumret och kan inte sluta ringa. Den som gjorde det först var dock en tjej när jag bara var 16, jag vet fortfarande inte vart hon sett mig. Första smygbögen dök upp utanför min dörr 1997. Jag hade gjort en lyckad spelning på en stor fest. Han var ljudtekniker där. En dag stod han utanför dörren. Jag fattade varför och konfronterade honom helt enkelt, han dök inte upp igen. Dom riktiga bögarna däremot, har aldrig betett sig så mot mig.

Sniggel
2012-08-13, 15:26

Om vi ska vara noga med definitionerna, då blir det antagligen ännu fler som rankar in på "manlig böjelse åt det kroppsliga". Vissa kan ju vara felaktigt klassade som homosexuella män när de egentligen är "kvinnliga hjärnor" i en manlig kropp.

Ronn
2012-08-13, 15:49
Känns lite som två olika diskussioner, vad gäller homosexuellas preferenser så är dom nog inte så annorlunda än straightas, dvs folk gillar rätt olika, stort, litet, fett, smalt, muskler, inte muskler. Men det får ju gärna homosexuella själva svara på.

Sen tycker nog rätt många att just stora muskler är fascinerande både på kvinnor och män och fascinationen behöver ju inte nödvändigtvis betyda en sexuell attraktion till den personen, det är nog många som t.ex. beundrade Arnold's fysik utan att vilja hoppa i säng med han. :D

Jag antar att din frågeställning mer beror på populärmedia, hur homosexuella visas upp i tidningar, filmer och så vidare? Det är ju rätt samma för straighta där mycket muskler, människor med god fysik.

Macroman
2012-08-13, 17:16
Vanligtvis att dom inte slutar stirra i duschen (jag simmade under många år), och i dom fall jag lärt känna dom av någon anledning (innan problemen börjar) så har dom telefonnumret och kan inte sluta ringa. Den som gjorde det först var dock en tjej när jag bara var 16, jag vet fortfarande inte vart hon sett mig. Första smygbögen dök upp utanför min dörr 1997. Jag hade gjort en lyckad spelning på en stor fest. Han var ljudtekniker där. En dag stod han utanför dörren. Jag fattade varför och konfronterade honom helt enkelt, han dök inte upp igen. Dom riktiga bögarna däremot, har aldrig betett sig så mot mig.

Ok ,weird men samtidigt kul att vara omtyckt.

C.E.J.
2012-08-13, 17:19
Heteros har tuttar och rumpor att kika på, gaykillarna måste också ha nåt att titta på => muskler. Läste nån undersökning som visade att bögar har längre snorrar också, eller om det var att de tycker stor snorre är viktigt.

gratefuldead
2012-08-13, 17:22
Det borde väl finnas någon homosexuell man på brädan som kan uttala sig? :D

Eller är det som i Iran, "Det finns inga bögar här"

AronP
2012-08-13, 18:02
Jag får fler konstiga förslag från män iaf...

Timme
2012-08-13, 19:10

hahaha xD

Sniggel
2012-08-14, 13:58

Jag har också märkt av viss typ av annorlunda bemötande från vissa män. Behöver ju inte betyda någon avvikande sexuell läggning men det "ringer varningsklockor" om hur man blir smickrad ibland. *hug* (no homo?)

Cilia
2012-08-14, 16:22

På första tror jag du kan ha en poäng.

På andra påståendet så är jag inte så säker på att du har rätt. Jag tycker dom flesta killar/män bryr sig om utseendet lika mycket som tjejer nu. Varenda millimeter är exakt uttänkt innan dom går utanför dörren.

Vad är det roliga i att det finns några homosexuella män på forumet? Det finns det. Men hur ska dom veta svaret på frågan? Dom kan väl svara lika lite som jag kan som är kvinna?

Tricklew
2012-08-14, 16:25
Vi har haft ett par öppet homosexuella på forumet, men tyvärr så är ingen av de vidare aktiva längre. Vi har säkerligen en del som väljer att inte vara öppna med det dock, vilket knappast är förvånande då unga män med mycket testo och lite idéer brukar vara bland de mest fördömande människor man kan hitta.

Okej
2012-08-14, 16:40
Bara jag som frenetiskt började leta efter bilder på den här bögarnas dröm Chaan? Utan resultat dock *cry*

No homo :smokin:

MathiasF
2012-08-15, 10:21
På första tror jag du kan ha en poäng.

På andra påståendet så är jag inte så säker på att du har rätt. Jag tycker dom flesta killar/män bryr sig om utseendet lika mycket som tjejer nu. Varenda millimeter är exakt uttänkt innan dom går utanför dörren.

Vad är det roliga i att det finns några homosexuella män på forumet? Det finns det. Men hur ska dom veta svaret på frågan? Dom kan väl svara lika lite som jag kan som är kvinna?

Tyckande är ett sak, men stämmer garanterat inte.
En kille drar på sig något och tänker i all hast vad som ser okej ut,
vissa lägger t om lite energi på frillan, men ingen (med reservation) springer runt så länge som kvinnor och "fixar sig" :banned

Grahn
2012-08-15, 10:24
Fast lägg in all tid spenderad på gymmet så bryr sig nog killar rätt mycket om hur vi ser ut iaf.....

MathiasF
2012-08-15, 10:27
Fast lägg in all tid spenderad på gymmet så bryr sig nog killar rätt mycket om hur vi ser ut iaf.....

Sen kan vi dra det till överdrifter i all oändlighet.

Blir du ledsen över en bruten nagel?
Blir du arg om någon förstör ditt smink?
Är din dag förstörd om du får en fläck på klänningen?
Köper du konstant nya skor?
Kan du inte visa dig ute om din frisyr blir förstörd?

Grahn
2012-08-15, 10:29
Sen kan vi dra det till överdrifter i all oändlighet.

Hur menar du nu?

Att killar mer och mer blir bryr sig om sitt utseende känns rätt accepterat, vem som leder ligan kan inte någons vänkrets eller tyckande egentligen svara på.

Personligen gissar jag på att tjejerna lägger ned mer tid på sitt utseende fortfarande men vi killar spurtar ikapp.

MathiasF
2012-08-15, 10:31
Hur menar du nu?

Att killar mer och mer blir bryr sig om sitt utseende känns rätt accepterat, vem som leder ligan kan inte någons vänkrets eller tyckande egentligen svara på.

Personligen gissar jag på att tjejerna lägger ned mer tid på sitt utseende fortfarande men vi killar spurtar ikapp.

Jag sa inte att vi män inte bryr oss, jag sa att vi inte bryr oss riktigt så extremt som kvinnor kan göra, du sa inte emot mig men du lägger fram det så.
Bara innehållslöst argumenterande.

Stoltz
2012-08-15, 10:36

Jag vet att du är ny i gemet, men nu ska jag med lite erfarenhet informera dig här...

Homosexuella män är en väldigt homogen grupp, så pass att de utvecklat ett så kallat "hive mind". Vartenda gång de använder en butt-plugg, vilket alla självklart gör, kopplas de upp till "Över-Fikusen", en homosexuell man som var så pass mycket bög att han gick förbi den köttsliga formen och nu endast existerar som en hub för alla homosexuella män när de kopplar upp sig till honom.

Det är detta som några i tråden väntar på ska ske, så att vi får svar på våra frågor och därmed kan testera den kraft som ligger bakom våra påståenden.

Kwon
2012-08-15, 10:36
0:22 someone's clearly impressed! :D
http://www.youtube.com/watch?v=42OJZ2S5V2M
42ojz2s5v2m

Grahn
2012-08-15, 10:38
Jag sa inte att vi män inte bryr oss, jag sa att vi inte bryr oss riktigt så extremt som kvinnor kan göra, du sa inte emot mig men du lägger fram det så.
Bara innehållslöst argumenterande.

Är det så? Du kontrade hennes tyckande med mer eget tyckande.

MathiasF
2012-08-15, 10:40
Är det så? Du kontrade hennes tyckande med mer eget tyckande.

Jag kontrade hennes tyckande med manlig erfarenhet,
du däremot gjorde inget annat än att skriva samma sak som jag skrev fast med helt andra ord och några omvägar påväg mot slutsatsen.

Slutdiskuterat från min sida.

Chaan
2012-08-15, 10:56
Bara jag som frenetiskt började leta efter bilder på den här bögarnas dröm Chaan? Utan resultat dock *cry*

No homo :smokin:
Bra! Med mina erfarenheter av folk så är det också bra att jag inte är med i Kolo-stalking på stan, säkert en kul lek för folk som har mest positiva erfarenheter av människor, det har inte jag.

En vansinnig grej är att när jag tar upp det här får jag ibland också mer av samma, alltså sinnessjuka personer. Och som världen ser ut idag (instabil) så vågar jag inte gå på krogen.

Däremot hoppas jag att världen förändras. Jag har varit med i media flera gånger tidigare, och när det är dags kommer jag berätta den här historien med.

Macroman
2012-08-15, 11:00

Försöker de ragga upp dig eller är det oklart vad de vill och du har starka misstankar...

Macroman
2012-08-15, 11:03

Inte ens i närheten skulle jag säga. I de yngre åldersgrupperna ligger de närmare varandra men dock stor skillnad i populationen som helhet.

AronP
2012-08-15, 11:07
Försöker de ragga upp dig eller är det oklart vad de vill och du har starka misstankar...
Ragga upp mig är helt klart. Suspekta erbjudande i övrigt var väl inte direkt rakt ut men tydliga hintar ("lagar du mat naken ibland?", "vad skulle du göra för pengar?"...ja fast på engelska då).

Grahn
2012-08-15, 11:46
Jag kontrade hennes tyckande med manlig erfarenhet,
du däremot gjorde inget annat än att skriva samma sak som jag skrev fast med helt andra ord och några omvägar påväg mot slutsatsen.

Slutdiskuterat från min sida.

Du läser som du skriver mao, rätt onyanserat.

Stingslig idag?

Kwon
2012-08-15, 14:17
No homo but Good physique, Proof of dedication and well-invested drugs
http://www.hellestrebl.co.uk/images/slides/1.jpg

Chaan
2012-08-15, 14:41
Kwon, gillar du discogymmade Stureplanskillar med vita leenden, bra hy, bakåtslickat hår och rosa skjortor?

Ramrod
2012-08-15, 14:45
Män i allmänhet är mer fixerade vid muskler så det skulle inte förvåna mig ifall det äv vanligare att homosexuella män är attraherade av muskler.

filmjölk
2012-08-15, 15:20
Jag vet att du är ny i gemet, men nu ska jag med lite erfarenhet informera dig här...

Homosexuella män är en väldigt homogen grupp, så pass att de utvecklat ett så kallat "hive mind". Vartenda gång de använder en butt-plugg, vilket alla självklart gör, kopplas de upp till "Över-Fikusen", en homosexuell man som var så pass mycket bög att han gick förbi den köttsliga formen och nu endast existerar som en hub för alla homosexuella män när de kopplar upp sig till honom.

Det är detta som några i tråden väntar på ska ske, så att vi får svar på våra frågor och därmed kan testera den kraft som ligger bakom våra påståenden.

hahaha vaffan Stoltz :hbang::hbang:

Spartansk
2012-08-15, 15:23

Stoltz, du missade en viktig punkt, nämligen att heterosexuella män kan sugas in i bög-hive mindet och bli homosexuella genom att ägna sig åt typiskt homosexuella aktiviteter, som att kolla på balett, raka benen eller bli nykterister.

filmjölk
2012-08-15, 15:27
De få homosar jag känner gillar muskler. De gillar även klena, feta, snygga, shemales, transor, handikappade, amputerade, svarta, gamla, unga och fula...samt kvinnor. Allt ifrån Göran Persson till Peter Siepen till Magnus Samuelsson till Magnus Ruhl är sexigt och i allra högsta grad liggbart.

Juxta
2012-08-15, 15:34
De få homosar jag känner gillar muskler. De gillar även klena, feta, snygga, shemales, transor, handikappade, amputerade, svarta, gamla, unga och fula...samt kvinnor. Allt ifrån Göran Persson till Peter Siepen till Magnus Samuelsson till Magnus Ruhl är sexigt och i allra högsta grad liggbart.

Jag visste det! Typiskt homos.

Grahn
2012-08-16, 07:35

Det känns som att du bör deklarera hur detta utvecklar sig relaterat till promille och stängningsdags med.