Visa fullständig version : Lever?
Flygplan
2004-02-02, 13:31
Hade tänkt och köpa en bit lever, vet inte varför, men lite omväxling är aldrig fel.
Hur och med vad brukar ni käka det med?
Ris, potatis, pasta? Tips på fettsnål sås?
Det ska vara ett protein/kolhydrat mål, så det mättade fettet som levern har räcker mer än väl.
King Grub
2004-02-02, 14:01
Lever passar bra till både potatis, ris eller pasta.
Vilken lever är det frågan om?
Ungnötslever, kalvlever och kycklinglever är mina favoriter. Kycklinglever har en mycket mildare leversmak.
Tillåt mig rekommendera smörstekta skivor av kalvlever brässerade i portvin och grädde och severade med brynt bacon och gröna bönor och äter, på en bädd av pressad potatis. :eating:
Vafasen, bilder funkade inte att länka in i denna tråd...
http://www.cs.umu.se/~ens99fas/drool.jpg
Den var ju så passande annars.
Flygplan
2004-02-02, 15:02
Originally posted by King Grub
Lever passar bra till både potatis, ris eller pasta.
Vilken lever är det frågan om?
Ungnötslever, kalvlever och kycklinglever är mina favoriter. Kycklinglever har en mycket mildare leversmak.
Tillåt mig rekommendera smörstekta skivor av kalvlever brässerade i portvin och grädde och severade med brynt bacon och gröna bönor och äter, på en bädd av pressad potatis. :eating:
Hehe låter gott, frågan är om mina kockfärdigheter klarar av detta... Får be mamma min fixa det :em:
Jag har inte ens tänkt på att det finns flera olika lever varianter, men jag ska leta efter kycklinglever i affären!
Hur är det nu med pressad potatis, är det samma GI som vanlig potatis? Man tycker ju nästan att det skulle vara som potatismos..?
King Grub
2004-02-02, 15:26
Originally posted by Flygplan
Hur är det nu med pressad potatis, är det samma GI som vanlig potatis? Man tycker ju nästan att det skulle vara som potatismos..?
GI:t stiger i och med att potatisen blir mer finfördelad.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.