Visa fullständig version : hjälp med chins osv..
Captainwide
2012-08-11, 22:27
halloj, halloj i kroppsbyggarbåten! det är nu så att jag är för svag i ryggen för att köra chins och klarar inte av att göra ett enda jävla rep.. men nu ska det bli ändring på det och då tänkte jag fråga er, vilka övningar är att föredra för att bygga upp styrka i ryggen?
är det också att föredra att köra lågreps för att nå målet eller har jag fått det om bakfoten?
kan säga att jag är svag i allt vad kroppslyft heter... dips,chins,armhävningar,räck häv.. men så fort det kommer till vikter och hantlar osv då jävlar ska man va en rysk uppumpad björn.. (känns så iaf :naughty: )
marklyft, latsdrag, rodd. mark är för hela ryggen men lats/rodd är övre delen :)
Latsdrag och negativa chins skulle jag rekommendera.. Ställ en pall under chinsräcket som du kan hoppa på, håll sedan emot så gott det går i den negativa fasen.
marklyft, latsdrag, rodd. mark är för hela ryggen men lats/rodd är övre delen :)
+1
Glöm inte att "dra med armbågarna" och inte med armarna. :thumbup:
latsdrag och andra pulldownmaskiner naturligtvis. Gärna rodd också.
Negativa chins och sådant skulle jag skippa om du tränar på gym. Imo är det en utmärkt metod om man bara tränar hemma och bara har en chinsstång att använda men känns överkomplicerat om man redan har massa maskiner på gymmet.
zeusden1
2012-08-12, 16:29
Stämmer in i kören. Breda latsdrag och negativa chins. Assisterade chins kan hjälpa väldigt mycket också.
En viktnedgång gynnade mig enormt i chins. Gick från 4st till 12+ på några månader.
Captainwide
2012-08-12, 19:55
tack för alla svaren! ska göra er stolta och besegra chinsstången!
+1
Glöm inte att "dra med armbågarna" och inte med armarna. :thumbup:
Fyller på med en liten fråga..
Har kört chins länge, och kört fel, dvs dragit mkt med armarna och har svårt för att träffa latsen.
Försöker tänka på att dra bak armarna, men vettefan alltså.
Några mer konkreta tips eller kanske en bra instruktionsfilm för chins där man verkligen vill komma åt latsen?
Har kört chins länge, och kört fel, dvs dragit mkt med armarna och har svårt för att träffa latsen.
Några mer konkreta tips eller kanske en bra instruktionsfilm för chins där man verkligen vill komma åt latsen?
Ta ett bekvämt grepp i stången, häng rakt ner avslappnat. Höj blicken, titta rakt upp, spänn ryggen, ut med bröstet, ut med rumpan, dra dig uppåt utan att flytta blicken, utan att släppa ryggen och utan att röra dig i sidled (mage/rygg hållet). Håll svanken genom hela rörelsen, när stången passerat hakan så håll mot på vägen ner och repetera.
pezrulezhaakon
2012-08-12, 20:38
mellez
Dra bak armarna?
Du ska sikta på att träffa sidorna av kroppen med armbågarna, varken framför eller bakom.
blondyz, pezrulezhaakon
Tack för tipsen. Angående blicken är det aldrig nåt jag tänkt på och nåt att pröva imorgon.
Och armbågarna mot sidorna av kroppen, läggs till också!
Scratch89
2012-08-12, 21:53
Jag fick en grym kontakt i latsen när jag ändrade vissa saker.
- Bredda greppet
- Titta rakt upp
- Tänk på att sänka skuldrorna innan/samtidigt som du påbörjar draget
- Dra med "armbågarna"
- Var inte rädd att använda remmar
Dessa individer hjälpte mej att få till min form i ryggövningar. :)
b96hMaOVz2s
http://www.youtube.com/watch?v=mRznU6pzez0
Allt du behöver! :D
Supermicke
2012-08-13, 10:50
http://munfitnessblog.com/wp-content/uploads/2008/06/assisted-pull-up-using-bench-on-smith-machine.jpg
en assisterande variant!
Mauriice
2012-08-13, 11:54
Dessa individer hjälpte mej att få till min form i ryggövningar. :)
b96hMaOVz2s
He'll make all kiiiinds a gains!
Fick till det mkt bättre idag. Vad hade man gjort utan Kollo?
Jo fortsatt göra fel resten av livet! Tack grabbar!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.