handdator

Visa fullständig version : Bakre delts/rhombs och traps övning

Gust87
2012-08-08, 15:29
Mina bakre delts, mellersta traps och rhomboids släpar rejält och jag undrar om ni kan rekommendera mig en övning som tränar alla dessa grupper samtidigt och effektivt.
Just nu så kör jag chins följt av hantelrodd för lats och sittande face pulls för grupperna ovan men under den månad som jag har har kört face pulls så känns det som att detta är en mindre bra övning.
Jag får varken "pump" eller träningsvärk i bakre delts och rhombs/traps av övningen trots ett korrekt utfördande och sets till 1 rep ifrån failure/till failure.
Är det någon som kör lutande hantelrodd på bänk med armbågarna utåt som i filmen nedan? Om så, vad tycker ni om den?
http://www.youtube.com/watch?v=zYwX6RM8vDk

Pinoy
2012-08-08, 15:42
Kör Face Pulls.

Mr.Sjöborg
2012-08-08, 15:44
Högrodd

Ta en bred och rak stång och sätt i sitt- kabelrodden. Sikta på att dra stången mot nippels eller något ovanför.

Fatman pullups gillar jag också

Mr.Sjöborg
2012-08-08, 15:45
Högrodd

Ta en bred och rak stång och sätt i sitt- kabelrodden. Sikta på att dra stången mot nippels eller något ovanför.

Fatman pullups gillar jag också, går med fördel att köra med extravikt på magen

Latissimus Dorsi
2012-08-08, 15:48
Vertikal stångrodd, ha bröstet parallelt mot marken och kör roddar med stång. Glöm inte att ha ryggen rak.

Gust87
2012-08-08, 16:00
Vertikal stångrodd, ha bröstet parallelt mot marken och kör roddar med stång. Glöm inte att ha ryggen rak.

Det blir svårt då jag åkte på ett diskbråck för inte så länge sedan.
Allt som belastar nedre ryggen är strikt förbjudet:(
Men den övningen i videon jag postade är ju samma sak fast man tar ut hams och erector ur ekvationen och kör med hantlar istället för stång.

Latissimus Dorsi
2012-08-08, 16:02
Det blir svårt då jag åkte på ett diskbråck för inte så länge sedan.
Allt som belastar nedre ryggen är strikt förbjudet:(
Men den övningen i videon jag postade är ju samma sak fast man tar ut hams och erector ur ekvationen och kör med hantlar istället för stång.

Ajajaj, den övningen du länkat verkar reko kör på den!