Visa fullständig version : svettning
Tjena!
har tränat nu i ca 2 år och min träning går framåt!
Jag använder Whey 100, ripped fuel 5x och DMAA. När jag använder DMAA och ripped fuel innan träning, eller det räcker med ripped fuel så börjar jag svettas något fruktanvärt under mina träningspass, nu talar vi inte om svettrand i kallingarna utan jag kan verkligen krama ur svett ur mina kläder efteråt, är precis som jag har badat..
Frågan är om det är negativt eller bara positivt?
tack på förhand. // Kiffe
Explosiven
2012-08-08, 14:12
Tjena!
har tränat nu i ca 2 år och min träning går framåt!
Jag använder Whey 100, ripped fuel 5x och DMAA. När jag använder DMAA och ripped fuel innan träning, eller det räcker med ripped fuel så börjar jag svettas något fruktanvärt under mina träningspass, nu talar vi inte om svettrand i kallingarna utan jag kan verkligen krama ur svett ur mina kläder efteråt, är precis som jag har badat..
Frågan är om det är negativt eller bara positivt?
tack på förhand. // Kiffe
Så länge du tillför tillräckligt med vätska så vätskebalansen i kroppen inte rubbas så är det nog bara bra.
Kan tillägga att jag svettas så JÄMT och har alltid gjort. 2st tshirtar som är dyngsura på ett entimmes stryketräningspass är inga problem. Jag svettas dessutom massor när jag inte tränar.
Varför är det bra?
Att det inte är dåligt kan jag förstå. Men varför bra?
Svettas svinigt mycket av dmaa också, och blir varm som fan, ser det positivt träningen går alltid bättre när man är rejält varm. DMAA är inte bra, kanske inte jättedåligt heller men verkligen inte "bra" för kroppen.
Varför är det bra?
Att det inte är dåligt kan jag förstå. Men varför bra?
Det är bra för det kyler ned kroppen?
Det är bra för det kyler ned kroppen?
Ja, alltså att vi har funktionen att svettas är ju bra. Annars hade vi väl dött :d
Men uppenbarligen rubbar han något genom sina pwo:s så att kroppen svettas mer än han normalt gör. Och det i sig är väl inte "bra" (kanske inte dåligt heller, men jag ser inget egenvärde i att svettas mer för sakens skull).
Ja, alltså att vi har funktionen att svettas är ju bra. Annars hade vi väl dött :d
Men uppenbarligen rubbar han något genom sina pwo:s så att kroppen svettas mer än han normalt gör. Och det i sig är väl inte "bra" (kanske inte dåligt heller, men jag ser inget egenvärde i att svettas mer för sakens skull).
Snarare så att PWO:n gör honom varmare, och kroppen svarar med mer svett. Att vara riktigt varm när man tränar tycker jag är bra.
Snarare så att PWO:n gör honom varmare, och kroppen svarar med mer svett. Att vara riktigt varm när man tränar tycker jag är bra.
Okej, tycker mest det verkar drygt :d
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.