handdator

Visa fullständig version : Röda Björnen Styrkelyft

Röda Björnen
2012-08-08, 13:21
Min nuvarande Journal har jag varit inne på så lite att jag tappat bort den, den är fylld av gamla händelser då jag uppdaterat så oofta att jag kände för att jag ska göra 2 nya istället.

Varför gör han 2 nya undrar ni ?

Jo för jag har valt att samtidigt med min kroppsbyggning ska jag köra powerlifting träning. Som ett komplement men också när jag nu närmar mig 600 kg Helt RAW planerar jag att samtidigt som jag förbereder mig för tävling också möjligtvis ställa upp i styrkelyftstävlingar.

Tränar ensam med min kroppsbyggning och med 2 vänner när jag kör min styrkelyftsträning.

Igentligen är det i princip samma träning men utförandena och fokusen på vissa övningar är väldigt olika som ni säkert vet om men i denna Journal kommer jag skriva in mina Styrkelyftspass, i andra journalen uppdateras oftare. Denna uppdateras varannan eller var 3e vecka.

8e Augusti 2012
104,3 kg [Morgonvikt]
ca. 14 % BF
150 kg Bänkpress
205 kg Knäböj
185 kg Marklyft
Helt RAW
150 kg Bänkpress
220 kg Knäböj
242,5 kg Marklyft
Med Bälte, Knälidor, magneisum, straps.

Mina fokus just nu är botten i Bänkpress, Marklyft utan bälte, magnesium och straps och knäböj.

Måndag: Marklyft
Traditonella Marklyft
1 RM RAW
1 RM Bälte
5 RM RAW
Sumo Marklyft
3 RM RAW
3 RM Bälte
10 RM RAW
Kronlyft [Ifrån knäskålarna]
1 RM RAW
3 RM RAW
5 RM RAW

Tisdag: Vila

Onsdag: Bänkpress
Bänkpress med stopp
1 RM
1 RM
3 RM
Bänkpress med studs
5 RM
3 RM
Bänkpress Död Start
5 RM
5 RM
5 RM
5 RM
Lutande Smalbänk
8 RM
5 RM
3 RM

Torsdag: Vila

Fredag: Knäböj
Knäböj
1 RM [Bälte]
3 RM [Bälte]
5 RM
Knäböj med stopp
3 RM
3 RM
3 RM
3 RM
Frontböj [med bälte]
1 RM
3 RM
5 RM
5 RM
5 RM
Frontböj med stopp [inget bälte]
5 RM
5 RM
5 RM

Lördag: Armar [se kroppsbyggnings journalen]

Söndag: Vila

Skapat med hjälp av en styrkelyftare på mitt gym. Detta schema kommer in varannan, var 3e eller var 4e vecka som en lugnare vecka med mindre träning men stort fokus.

mikaelj
2012-08-23, 21:42
Vad är skillnaden på styrkelyftsträning och byggarträning? Senast jag tränade (idag) gjorde jag en trea i knäböj, några tunga ettor bänkpress och några varv superset pushdowns/huvuddrag i kabel och scottcurls. Vilken sorts passt tränade jag?