handdator

Visa fullständig version : Dextropur - lustig "innehållsförteckning"

svag74
2012-08-08, 12:06
Verkar som de tycker kolisarna består av både 100% sackaros och 100% dextro :smash:

Förövrigt också lite konstigt att det här står att det innehåller maltos också, medan det på mitt paket endast är listat "Dextros i pulverform, med kristallvatten", men antar det ska vara ren dextro och mathem har skrivit fel.

http://www.mathem.se/varor/druvsocker/druvsocker-pulver-400g-dextropur

Sheogorath
2012-08-08, 12:26
Jepp, det där måste vara något gal't med förteckningen. :) Du kan nog lugnt anta att det är kristallint dextros där 91% kolhydrat. Resten är vatten.

svag74
2012-08-08, 12:44
Jepp, det där måste vara något gal't med förteckningen. :) Du kan nog lugnt anta att det är kristallint dextros där 91% kolhydrat. Resten är vatten.

:thumbup:

Fina grejer, blir lite som sådan där kula med "snö" i som man hade som liten, med en tomte eller snögubbe i, och så skakade man den och det såg ut som det snöade.
Så är dextron, stora fina flingor/kristaller, medan malton (det som inte ryker iväg när man häller upp det) blir som en seg smet man får röra och röra och röra för att lösa upp.

Synd jag börjat deffa och bara får äta min fina dextro 2ggr/vecka, vid träningen *cry*