Visa fullständig version : Day Z
Lasse Kongo
2012-08-07, 10:58
Är det många här som lirar det, värt att investera i?
Jag spelar sällan eller i stort sett aldrig på datorn, men har en ganska kraftfull laptop som kanske vill användas lite, Day Z är nog det första exklusiva pcspelet någonsin som fångat mitt intresse, jag är mao noob, hur gör jag? Måste jag köpa... Arma2 och sen dra hem modden?
Pma gärna mig om hur jag gör då datorer mest ger mig eksem.
Feel free och snacka loss i tråden ifall ni gibbar detta.
Du har fattat det rätt, finns guider på Flashback alt. med en enkel googling. Jag har bara spelat det lite snabbt, rätt så kul faktiskt men jag väntar in gw2.
Småkul, märkligt beroendeframkallande trots att det bara går ut på att överleva.
Du behöver arma 2 combined operations( dvs en expansion ) och modden, finns info på moddens wiki om hur du bäst går till väga.
Sjukt buggigt, men rätt skoj som sagt.
Om du tycker det är kul att ensam springa runt i timtals för att sen plötsligt dö så är det perfekt spel för dig! :D
Lasse Kongo
2012-08-07, 11:05
Småkul, märkligt beroendeframkallande trots att det bara går ut på att överleva.
Du behöver arma 2 combined operations( dvs en expansion ) och modden, finns info på moddens wiki om hur du bäst går till väga.
Sjukt buggigt, men rätt skoj som sagt.
Ok, jag forskade lite till och såg att man kunde köpa det som behövs via Steam, Arma2+ngn exp.
Verkar sjukt kul, något liknande jag själv drömt om att utveckla till ps3/xbox, fast mitt skiljer sig lite och skulle bli mycket bättre xD
Jag väntar själv på The War Z, verkar väldigt lovande!
http://thewarz.com
Lasse Kongo
2012-08-07, 11:10
Verkar riktigt bra ja.
Jockefoten
2012-08-07, 16:40
Day Z = en simulering av ett maratonlopp.
Mollestam
2012-08-07, 16:57
Lol på ovanstående kommentarer.
Om du upplever det som ett maratonlopp så betyder du att du spelar spelet på fel vis i min mening, om du bara springer så är det klart att det blir enformigt, men se då till att göra något annat. Har lirat till och från sedan det bara var ca 2000 användare. Ett helt superbt spel helt enkelt, kolla lite recensioner och liknande för att få lite bättre idéer om hur det är.
Btw, tredje DayZ-tråden i allmänt tror jag.
Sjukt skoj spel, men du vinner mycket på att spela ihop med andra. Ensam är det svårt att klara sig särskilt länge har jag märkt.
Något man snabbt lär sig är att man ska ta det väldigt lugnt innan man avancerar in i nytt område. Det gäller att scanna av all inkringliggande terräng så att man inte får oväntat besök.
Om du vill ha en spelpartner så skicka mig ditt skype-id i pm så lägger jag till dig.
Spelet är grymt, idéen är typ det bästa som kommit på 10år. De ska även börja utveckla en standalone version av spelet i september vad jag hört. Arma2 är tyvärr riktigt dåligt, man kan enkelt script fuska och det är inte direkt snyggt eller bra gjort för dayz:) Men det funkar iaf. Problemet jag har just nu är att det finns så många fuskare så nästan varje dag man spelar så möter man någon som fuskar. Igår döda jag 2 pers med de bästa gearen som fanns. När dom dog så respawna ena på mig och var odödlig. Drog fram en helikopter machinegun och sköt iväg mig så jag flög 50-100meter t.ex....
Lachrillo
2012-08-07, 17:25
De flesta säger att de är bra, själv gillar jag survivalism både i spel och verklighet så det är coolt :) har dock inte testat ännu men känner flera som spelar det.
Spelet är grymt, idéen är typ det bästa som kommit på 10år. De ska även börja utveckla en standalone version av spelet i september vad jag hört. Arma2 är tyvärr riktigt dåligt, man kan enkelt script fuska och det är inte direkt snyggt eller bra gjort för dayz:) Men det funkar iaf. Problemet jag har just nu är att det finns så många fuskare så nästan varje dag man spelar så möter man någon som fuskar. Igår döda jag 2 pers med de bästa gearen som fanns. När dom dog så respawna ena på mig och var odödlig. Drog fram en helikopter machinegun och sköt iväg mig så jag flög 50-100meter t.ex....
Jag tycker att arma2-motorn och grafiken är riktigt snygg.i alla fall så känns texturerna väldigt naturtrogna och kullar, skog och vatten ser väldigt autentiskt ut. Snyggare än bf3 tycker jag (kantigare men mer autentiskt)
Lasse Kongo
2012-08-08, 09:46
Tydligen ska det fungera med Arma 2 free+ köpa OA som går på en hunka, känns lagom för min del, har 16000 ps3spel som väntar på mig men jag måste testa detta, downloading right now.
Säger till när jag fått det att fungera, såg att ngn i tråden var sugen på att lira lite.
Tydligen ska det fungera med Arma 2 free+ köpa OA som går på en hunka, känns lagom för min del, har 16000 ps3spel som väntar på mig men jag måste testa detta, downloading right now.
Säger till när jag fått det att fungera, såg att ngn i tråden var sugen på att lira lite.
Vad jag har läst så får du inte samma texturer och du kan få en del buggig grafik om du kör med endast free version.
Edit: jag köpte combined operations på steam för €19.90
Lasse Kongo
2012-08-08, 10:52
Vad jag har läst så får du inte samma texturer och du kan få en del buggig grafik om du kör med endast free version.
Edit: jag köpte combined operations på steam för €19.90
Det är väl ganska buggigt oavsett har jag förstått.
Denna snubbe verkar veta allt som går om DayZ plus lite till : )
Han kör själv med Armafree, lite sämre texturer gör mig inget, vill mest bara testa om det är något att ha så vet man man ska köpa standalone eller inte när det kommer : )
edt: länk kanske; http://kodabar.blogspot.se/2012/05/how-to-install-dayz-with-arma-2-free.html
Parachutes
2012-08-08, 11:32
THIS
Är det så bra som det verkar så ska jag förklara för min sambo att jag är homosexuell och överväger ett könsbyte och att vi inte kan vara tillsammans.
Sen ska jag sälja bil och MC och köpa den värsta värstingdatorn jag kan få för pengarna innan jag till sist invalidiserar mig på lämpligt sätt så att socialen ger mig pengar till jolt resten av mitt liv. Hyra behöver jag inte oroa mig över då jag flyttar hem till mamma.
DET KOMMER BLI SÅ JÄVLA BRA!!1
Varför får man inte pre-ordera än? :( Vill ha early beta access!
THIS
Är det så bra som det verkar så ska jag förklara för min sambo att jag är homosexuell och överväger ett könsbyte och att vi inte kan vara tillsammans.
Sen ska jag sälja bil och MC och köpa den värsta värstingdatorn jag kan få för pengarna innan jag till sist invalidiserar mig på lämpligt sätt så att socialen ger mig pengar till jolt resten av mitt liv. Hyra behöver jag inte oroa mig över då jag flyttar hem till mamma.
Varför får man inte pre-ordera än? :( Vill ha early beta access!
Det finns ju bara skärmdumpar ute. Jag blir inte exalterad förrän jag ser något gameplay av spelet.
Lasse Kongo
2012-08-08, 15:45
Jag blev nyss klar med installationen, brände väl sisådär 10000kcal under tiden, damn!
Men nu funkar det, funkar som en dröm, bara det att ingen av mina möss funkar lol, måste åka och köpa en mus, damn!
Testade lite bara med datorn, verkar grymt najs, men måste ha en mouse ju för att kunna lira!
Parachutes
2012-08-08, 15:49
Det finns ju bara skärmdumpar ute. Jag blir inte exalterad förrän jag ser något gameplay av spelet.
Jag har en tendens att måla upp saker i mitt hufvud och hypea en aning.
Jag bet mig i läppen och började kasta 100 dollar sedlar efter speltillverkaren såfort dom nämnde zombies och MMO.
200 spel senare kanske man borde vara visare.. meh.. :cool:
THIS
You seem to have your priorities straight Breh? :D
http://oi54.tinypic.com/rvwvfr.jpg
Lasse Kongo
2012-08-08, 16:53
You seem to have your priorities straight Breh? :D
http://oi54.tinypic.com/rvwvfr.jpg
Kör du detta ngt då Kwonmaestro?
Lasse Kongo
2012-08-08, 19:04
Hm, tacksam för lite tips, det fungerade hur bra som helst när jag provade efter installationen, körde på default, normal är det väl.
Nu när jag varit iväg och köpt en mauseäh är det helt cp, laggar som fan även om jag tar allt på megalow, verkar var något annat, det går ett par sekunder i menyn liksom, tyst ngn sekund, sen kommer musiken igång, likadant när man spelar, känns ospelbart, var inte alls så förut, fungerade like ey charm, men nu *sadface*
Vad har ni för tips?
Lasse Kongo
2012-08-08, 19:45
En omstart fungerar alltid =)
Fungar klockrent, stängt in mig i någon jävla lagerlokal i början, står där inne med panik och fattar inget, musiken ger mig utslag lol, verkar sjukt skönt, älskar konceptet!
En omstart fungerar alltid =)
Fungar klockrent, stängt in mig i någon jävla lagerlokal i början, står där inne med panik och fattar inget, musiken ger mig utslag lol, verkar sjukt skönt, älskar konceptet!
Musiken har jag stängt av, den gör mig helt paranoid och jag tror att det ska stå en zombie bredvid mig varje gång den startar. Möjligheten att uppfatta ljud är dock asviktigt då man vill höra andra spelares fotsteg eller skott så då är det också bättre att köra utan musik.
War Z är jag osäker på, det är bara utvecklare som kopierar rocket. Däremot standalone spelet dayz kan nog bli grymt.
War Z är jag osäker på, det är bara utvecklare som kopierar rocket. Däremot standalone spelet dayz kan nog bli grymt.
Jag är helt med dig på detta, det är vad jag ser fram emot också. Om DayZ bara är alfa, hur grymt bra kommer det färdiga stand-alone spelet vara då?!
Älskar känslan i Day Z :) men man stör sig rätt snabbt på saker som buggar och för mig blev bristen på något syfte öht lite irriterande efter ett tag, kan hänga ihop med att jag inte direkt är superförtjust i att knäppa medspelare och sno deras grejer.
Lasse Kongo
2012-08-09, 09:45
Här är en riktigt grym video:
j29ncXmpnz0
Gosti123
2012-08-09, 13:58
Här är en riktigt grym video:
j29ncXmpnz0
Sådär är det ju inte alls när man väl spelar dock.
I början var man skraj för zombies etc, men nu när man spelat ett tag och är nyspawnad är det bara till att rusha till en lada, hämta ett vapen och bli av med zedsen ganska lätt. Dom måste boosta zedsen för att man ska vara det minsta rädd för dom, de är mest lite småirriterande för tillfället men inte läskiga what so ever, med tanke på att ingen zombie kan nå en bara man fortsätter springa.
prOtotype
2012-08-09, 14:02
Sådär är det ju inte alls när man väl spelar dock.
I början var man skraj för zombies etc, men nu när man spelat ett tag och är nyspawnad är det bara till att rusha till en lada, hämta ett vapen och bli av med zedsen ganska lätt. Dom måste boosta zedsen för att man ska vara det minsta rädd för dom, de är mest lite småirriterande för tillfället men inte läskiga what so ever, med tanke på att ingen zombie kan nå en bara man fortsätter springa.
Är inte dom springande zombiesarna lite snabbare än spelarna?
Annars vore det bästa om spelarna blev trötta efter ett tags rushande men zombiesarna inte blev det, så man var tvungen att möta dom för eller senare.
Tycker iofs man börjar blöda så fort en zombie ens sneglar på en jag så medans du springer så tappar du blod och SÅ lätt äär det inte att få dem att tappa bort dig i en skog.
Gosti123
2012-08-09, 15:54
Tycker iofs man börjar blöda så fort en zombie ens sneglar på en jag så medans du springer så tappar du blod och SÅ lätt äär det inte att få dem att tappa bort dig i en skog.
Det är extremt lätt eftersom zedsen har "line of sight". Spring i en skog som är tätt med träd och se till att träden kommer mellan deras synfält och dig som spelare.
Gosti123
2012-08-09, 15:58
Det räcker också med att hitta en brant backe och gå upp för den, då kommer zedsen att tappa bort dig, samt att hitta en brant backe och springa nedför den, då kommer zedsen att "snubbla" och dö.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.