Rawsteel
2012-08-05, 19:10
Kör man bröst och axlar på separata dagar, hur länge bör man då vila mellan dessa pass då främre delen av axlarna får rätt bra med stryk i bänk och lutande pressar?
Har alltid kört bröst och axlar tillsammans men jag känner att jag vill prioritera mina axlar nu då min utveckling på brösten är långt före axlarna och det börjar se dumt ut.
Jag tänkte en split som nedan
Dag 1 - Bröst, armar
Dag 2 - Ben, mage
Dag 3
Dag 4 - Rygg, axlar, vader
Dag 5
Dag 6
Dag 7 - repeat
För bröst skulle det köras runt 8 set pressande (4 plan och 4 incline).
Axlarna skulle få en 6-7 set, 3-4 militärpress och 3 set sidolyft.
Samtliga sets slutar jag 1 rep från failure i, kanske failure i dom 1-2 sista setsen för varje muskel.
Så vad tror ni, blir det för mycket för axlarna och tjänar jag kanske mer på att träna dom tillsammans med bröst om storlek är vad jag är ute efter?
Bör man kanske skippa incline för brösten och istället kanske köra plan bänk följt av plan hantelpress för att involvera axlarna mindre?
Har alltid kört bröst och axlar tillsammans men jag känner att jag vill prioritera mina axlar nu då min utveckling på brösten är långt före axlarna och det börjar se dumt ut.
Jag tänkte en split som nedan
Dag 1 - Bröst, armar
Dag 2 - Ben, mage
Dag 3
Dag 4 - Rygg, axlar, vader
Dag 5
Dag 6
Dag 7 - repeat
För bröst skulle det köras runt 8 set pressande (4 plan och 4 incline).
Axlarna skulle få en 6-7 set, 3-4 militärpress och 3 set sidolyft.
Samtliga sets slutar jag 1 rep från failure i, kanske failure i dom 1-2 sista setsen för varje muskel.
Så vad tror ni, blir det för mycket för axlarna och tjänar jag kanske mer på att träna dom tillsammans med bröst om storlek är vad jag är ute efter?
Bör man kanske skippa incline för brösten och istället kanske köra plan bänk följt av plan hantelpress för att involvera axlarna mindre?