handdator

Visa fullständig version : Svullen trots lågt BF

Machop
2012-08-05, 01:34
Jag har en snabb fråga; varför ser jag ibland svullen och inte alls rippad ut trots lågt BF(~9-10%) ?

Andra dagar ser jag liksom väldigt väldefinierad ut med betydligt plattare mage än annars då jag ser ut att ha värsta GH-magen, vad beror detta på?

Kost? Träning? Vätska? Mina höga konsumtion av mjölk?

Tack!

Latissimus Dorsi
2012-08-05, 01:35
Kosten, hur mycket kolhydrater protein e.t.c du intagit påverkar formen till stor del. Även hur vätskefylld du är.

Machop
2012-08-05, 01:37
Kosten, hur mycket kolhydrater protein e.t.c du intagit påverkar formen till stor del. Även hur vätskefylld du är.

Mer kolhydrater = sämre form?

apfel
2012-08-05, 01:37
Jag har en snabb fråga; varför ser jag ibland svullen och inte alls rippad ut trots lågt BF(~9-10%) ?

Andra dagar ser jag liksom väldigt väldefinierad ut med betydligt plattare mage än annars då jag ser ut att ha värsta GH-magen, vad beror detta på?

Kost? Träning? Vätska? Mina höga konsumtion av mjölk?

Tack!

kan va laktos som du inte tål, verkar vara ganska vanligt.. sen blir man mer svullen vissa dagar, kan vara mycke kolhydrater och mycke salt som gör att du binder mycke vätska.

Latissimus Dorsi
2012-08-05, 01:38
Mer kolhydrater = sämre form?

Bättre faktiskt, mer tryck om jag inte är helt ute och cyklar.

AronP
2012-08-05, 01:46
Gluten eller laktos om magen sväller, även att du äter dåligt med fibrer eller liknande och därmed har dålig tarmaktivitet. Annars skrev jag detta tidigare idag.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=5908909

Hobbes
2012-08-05, 02:11
Gluten eller laktos om magen sväller, även att du äter dåligt med fibrer eller liknande och därmed har dålig tarmaktivitet. Annars skrev jag detta tidigare idag.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=5908909

Kan vara mycket men en enkel förklaring kan vara laktos eller gluten. Laktos är enkelt att testa, antingen avstår du helt från laktos produkter under en vecka eller sätter du i dig en liter mjölk och ser vad som händer.

Jag valde att efter diskuterat med min läkare och dietist avstå från mjölk för sådär 10 år sedan och det hjälpte!

mattilainen
2012-08-05, 06:03
troligtvis har det med saltbalansen att göra. Äter du för mycket salt kan det ta några dagar att "återfå" formen då salt drar till sig vätska.

Old Nick
2012-08-05, 07:52
Rödvin är något som påverkar mig något enormt när det gäller vätskeansamling. Dricker jag några glas en kväll kan jag i extremfall väga 4 kg mer dagen efter. Sedan kan jag hålla den vikten i en vecka och plötsligt kommer det en dag då jag knappt dricker någonting alls och pinkar hela tiden. Sen är allt normalt igen.

exor
2012-08-05, 08:23
Salt eller laktos skulle jag tippa på.

AronP
2012-08-05, 08:30
Hur ger salt gh mage?

mattilainen
2012-08-05, 19:41
Hur ger salt gh mage?

pizza får mig att se gravid ut ;) Om det är mängden eller saltet kan ju diskuteras haha