handdator

Visa fullständig version : Behöver lite hjälp just angående min kost!

freddan11
2012-08-05, 01:27
Tjena Kolozzeum! Jag är en kille på 17 år, har gymmat seriöst nu kanske 1- 1,5 år. Jag väger 89-90 kg, jag vill gå ner, framför allt få Synligare muskler! Därför nu till min fråga angående kost:

När jag kommer hem från gymmet så är det inte alltid min mor har lagat precis "hälsosam" mat, jag brukar dock köpa hem sallader. Men min fråga är, är dessa sallader så "nyttiga" ? Jag menar, visst, jag kan ju alltid läsa på baksidan hur mycket protein/kolhydrater osv det innehåller, men vad ska en "nyttig" sallad undvika? Jag brukar köpa med mig en Pastasallad hem, som oftast är med kyckling i. Borde jag undvika pasta?

Jag vore tacksam ifall om ni skulle kunna komma med lite råd och tips angående vad jag kan laga själv, som inte är allt för dyrt att kosta på sig. :)

Helt enkelt så behöver jag tips och idéer om vad jag kan laga och hur jag ska på bästa sätt äta hälsosamt, på gymmet kämpar jag på bra om jag får säga det själv, men jag tror det har mycket med kosten att göra, det är där jag brister. Det vore verkligen guld ifall om ni kom med tips! :) Tack! :hbang:

Fishtank
2012-08-05, 01:49
Läser ingen deffguiden?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

312
2012-08-05, 08:25
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

freddan11
2012-08-05, 12:45
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Tack! Ska läsas :)

Jeml
2012-08-05, 13:49
om du köper pasta sallad från någon mack eller mataffär så är det oftast väldigt lite kyckling och såsen är i regel väldigt kcal rik. personligen skulle jag inte undvika kolhydrater men på den punkten tycker alla olika, finns inte rätt och fel :) nåt måste man ju skära ned på dock antingen fett eller kolhydrater.

aldoschadewitz
2012-08-05, 18:52
sålänge inte allt dryper i massa dressingar och såser så tycker jag att sallad är nyttigt

freddan11
2012-08-06, 13:56
om du köper pasta sallad från någon mack eller mataffär så är det oftast väldigt lite kyckling och såsen är i regel väldigt kcal rik. personligen skulle jag inte undvika kolhydrater men på den punkten tycker alla olika, finns inte rätt och fel :) nåt måste man ju skära ned på dock antingen fett eller kolhydrater.

Okej, jo men dom salladerna jag brukar köpa så finns det inte så mycket dressing i, visst finns det dressing i en liten påse, men inte alls mycket

freddan11
2012-08-06, 13:57
sålänge inte allt dryper i massa dressingar och såser så tycker jag att sallad är nyttigt

Som ovan, salladerna jag brukar köpa så är det inte mycket dressing alls. :)