handdator

Visa fullständig version : Illamående efter träningsdrink

Fredszky
2012-08-04, 16:00
ja, nu har det hänt igen ett par gånger.

jag styrketränar, och sveper 1L mjölk+2-3 bananer nermixat till en drink. tar väl en kvart på mig att dricka upp allt.

sen kan jag börja må illa, som jag ätit för mycket, pulsen går upp och hjärtat slår hårt, svettas. får spykänslor som kommer och går men håller det inne. allt håller i sig i 20 minuter kanske. ingen yrsel eller liknande, men jag får ju lite panikkänslor av det.

har varit så senaste 3 gångerna nu, det här är min standarddrink jag druckit i några år, varför larvar det sig nu? kommer ihåg att det varit såhär förut för något år sen att jag haft problem i någon månad med precis samma sak, sen har det gått över. har en känslig mage för övrigt.

men jag undrar varför det här händer? för mycket näring som går rakt ut i tunntarmen eller vadå? blir jag för mätt för snabbt?

312
2012-08-04, 16:07
Kanske blivit mjölk/laktosallergiker? :D

Fredszky
2012-08-04, 17:16
garanterat inte mjölk/laktosintolerant.

Gpajpen
2012-08-04, 17:40
Du har inte bara ändrat träningstid då?
En period tränade jag på morgonen innan jobbet och började i 9 fall av 10 må illa som fan av mina vassleshakear. Så illa att man var tvungen att sätta sig ner 10-15min.
Detta är helt bortblåst övrig tid på dygnet och jag kan då poppa shakearna som godis. Weird.

Fredszky
2012-08-04, 22:16
Du har inte bara ändrat träningstid då?
En period tränade jag på morgonen innan jobbet och började i 9 fall av 10 må illa som fan av mina vassleshakear. Så illa att man var tvungen att sätta sig ner 10-15min.
Detta är helt bortblåst övrig tid på dygnet och jag kan då poppa shakearna som godis. Weird.

nej samma träningstid, men intressant input, tack!

Latissimus Dorsi
2012-08-04, 22:20
Händer mig ibland också, specifikt efter benpass när man redan är riktigt trött och illamående. Så sänker man en drink väldigt snabb. Logiken säger typ att för mycket mat på en gång, i kombination med att man är utmattad.