handdator

Visa fullständig version : Ben-Muskelvolym (bygga)

1684_
2012-08-03, 12:00
Hur gör ni som är ute efter muskelmassa mer än styrkan, när ni tillexempel ska köra ett ben pass. Kör ni benböj FÖRST av alla andra benövningar, som tillexempel legcurl. Eller kör ni benböjen SIST av alla benövningar ni väljer att utföra?:smash: Å oavsett, hur många reps + set ligger ni på ungefär i respektive övningar i era pass?

smeander
2012-08-03, 12:25
20-30set 8-50reps ligger mina benpass på och sedan jag började med benprio så har dom växt mycket bra.

Har 2 olika pass som jag varvar med, ett pass för nedre delen samt utsida och ett pass för övre delen kan man säga.
Nackdelen med att vara lång är att benen ser små ut :(

Sent from a cordless device.

Wormzie
2012-08-03, 12:48
20-30set 8-50reps ligger mina benpass på och sedan jag började med benprio så har dom växt mycket bra.

Har 2 olika pass som jag varvar med, ett pass för nedre delen samt utsida och ett pass för övre delen kan man säga.
Nackdelen med att vara lång är att benen ser små ut :(

Sent from a cordless device.

Nedre delen/utsida, övre? Skulle du vilja förklara lite tydligare?

RobbanColeman
2012-08-03, 12:57
Tryck dit så mycket blod det bara går. Mata reps! Det gör ont att bygga grova ben, enormt ont, men I love it! :)

Jag splittar fram o baklår. Börjar alltid med benspark då fokus ligger på framlåren, dit med blod...

Träffa avsedd muskel, inte flytta vikter. Det är stor skillnad på detta.

1684_
2012-08-03, 13:40
Som gammal tävlingslyftare. Tyngd/styrkelyftsre så har jag alltid börjat me benböjarna men idag testar jag å köraitt omvänt å köra tills ådrorna ploppar fram å spricker :)