Visa fullständig version : Jättelåren som hela OS snackar om
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/15201532/800/normal/0a46f28fa4a65/monsterlar.jpg
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2012/article15201250.ab
Med tanke på allt gnäll om för lite böj och små ben i förhållande till överkroppen. Undrar hur hans ben har vuxit bäst? Vader släpar lite.
Känns bra att dom citerade en pålitlig källa:
"Enligt den tyske journalisten Thomas Bachmann har Larsson rätt. ".
Sheogorath
2012-08-02, 11:20
That's why I do spinning (kind of). :)
That's why I do spinning (kind of). :)
Jo. killen böjde även en 8a på 220. mycket spinning där:D
Moar pics
http://www3.pictures.zimbio.com/gi/Robert+Forstemann+European+Elite+Track+Cycling+lmg K0l9Of5Ul.jpg
http://muscleandbrawn.com/forums/attachments/muscle-building-bodybuilding/4860d1341658511-massive-legs-robert-forstemann-robert-forsteman-2010-3-27-9-6-8.jpg
http://www.tageblatt.lu/dyim/a3bc58/B.M600,1000/images/content/1/4/8/14866875/1/topelement.jpg
http://24.media.tumblr.com/tumblr_m54ls211PN1qgh8bko1_500.png
Hahaha :laugh:
Tror ni han kan ge tips på snygga jeans?
Sheogorath
2012-08-02, 11:43
:thumbup:
(kind of joking I was)
ARMSTARK
2012-08-02, 11:45
Jag ska börja cyckla!
(kind of joking I was)
Kan avskräcka "spinning-tjejer" från att träna spinning genom att hänvisa till att man får bulliga muskler av att cykla :P
Tror ni han kan ge tips på snygga jeans?
Han är tysk. Räkna med att du får jeans i neonfärg i såna fall.
Synthol?
Ser ut som typiskt utseende på stora muskler.
Varför i hela friden skulle en cyklist pumpa in synthol i låren dessutom. Lär ju vara oerhört korkat om man vill prestera.
Han är tysk.
Oh... glöm att jag frågade. :(
Spartansk
2012-08-02, 11:48
Jisses. Skippa cyklingen och börja med bodybuildning, för h-e.
ARMSTARK
2012-08-02, 11:49
Ett problem bara; kroppen släpar lite.
Spartansk
2012-08-02, 11:50
Tror du han tränar resten av kroppen lika tungt/hårt? (Ej retorisk fråga.)
Dessutom är han uppenbarligen idrottsintresserad
:d
Sheogorath
2012-08-02, 11:50
:laugh:
Är inte det ett rätt dåligt råd egentligen med tanke på att han lämnar en OS gren där han nu fått massor av uppmärksamhet för...ja
Slartibartfast
2012-08-02, 11:51
Fan vad det ser löjligt ut när folk inte tränar överkroppen.
Ser ut som typiskt utseende på stora muskler.
Varför i hela friden skulle en cyklist pumpa in synthol i låren dessutom. Lär ju vara oerhört korkat om man vill prestera.
Tittar man på första bilden så är ena låret säkert 30% större (förmodligen vinkeln men han ser ut att stå rakt med båda). Tyckte bara det såg så himla underligt ut.
Hur lång är han, 160?
Minimjölk
2012-08-02, 12:00
Innan folk som läser detta nu stryker benträningen och börjar cykla istället så skall ni ha i åtanke att herrn tränar en hel del benträning utöver cyklingen. Dessutom skall vi ha i åtanke att de som når såpass långt som till OS troligtvis har de mest gynnsamma förutsättningarna för att kunna prestera i sin idrott (i kombination med mycket träning såklart). Därmed inte säkert att cykling får gemene mans ben att växa nämnvärt.
Sheogorath
2012-08-02, 12:03
Innan folk som läser detta nu stryker benträningen och börjar cykla istället så skall ni ha i åtanke att herrn tränar en hel del benträning utöver cyklingen. Dessutom skall vi ha i åtanke att de som når såpass långt som till OS troligtvis har de mest gynnsamma förutsättningarna för att kunna prestera i sin idrott (i kombination med mycket träning såklart). Därmed inte säkert att cykling får gemene mans ben att växa nämnvärt.
Jag tror dock att vissa idrotter kan ge en boost till benutvecklingen om man kombinerar det med styrketräning. Tänker löpning/backintervaller för vader. Skridsko/cykling för vader/lår etc. Man ska nog inte basera sin träning på detta och förvänta sig resultat som en BB, men jag tror att det kan vara ett sätt att få fart på benutvecklingen om man stagnerat. Det tycker jag mig själv kunna se sedan jag började med spinning, faktiskt.
Och framförallt är det ju inte frågan om att hobbycykla lite ibland utan det lär nog vara smått sinnessjuka mängder trampande. Om man nu började cykla lika hårt och lika mycket så skulle det säkert bygga en del ben även utan styrketräning, men poängen försvinner liksom lite när cykleriet blir fem gånger så krävande som att styrketräna sig till motsvarande benvolym. Såvida man nu inte råkar älska att cykla förstås. :)
Brukar tänka på samma sätt om gymnaster etc. Jo visst, elitgymnaster har ofta grym fysik men de lägger väl 30+ timmar per vecka på gymnastikträning. Knappast som att gemene man får en likadan fysik av att halvhjärtat klänga i ringar några gånger i veckan.
Hursomhelst tycker jag att velodromcyklister är jävligt imponerande atleter.
Jag tror dock att vissa idrotter kan ge en boost till benutvecklingen om man kombinerar det med styrketräning. Tänker löpning/backintervaller för vader. Skridsko/cykling för vader/lår etc. Man ska nog inte basera sin träning på detta och förvänta sig resultat som en BB, men jag tror att det kan vara ett sätt att få fart på benutvecklingen om man stagnerat. Det tycker jag mig själv kunna se sedan jag började med spinning, faktiskt.
Jag tror att det kan stämma. Om inte annat så är det säkert ett kul komplement, om man får inte lite extra träning på ett sätt man gillar så känns det knappast fel.
ARMSTARK
2012-08-02, 12:17
Bodybuilding + cyckling verkar vara the shit, tänker på Tom Platz, han var ju också cycklist från början.
Helt sjukt!! Typ Tom Platz och det utan att satsa på att få benen stora + möjligen ren. Måste ha ett genetiskt fel myosin brist etc.
Birkharju
2012-08-02, 12:21
tittar man på första bilden så är ena låret säkert 30% större (förmodligen vinkeln men han ser ut att stå rakt med båda). Tyckte bara det såg så himla underligt ut.
Hur lång är han, 160?
1,80
Helt sjukt!! Typ Tom Platz och det utan att satsa på att få benen stora + möjligen ren. Måste ha ett genetiskt fel myosin brist etc.
Du såg väl inlägg #14 i denna tråden?
Du såg väl inlägg #14 i denna tråden?
Jaha? Känner en hel del killar som böjer lika bra och de har INTE lika ben. Långt ifrån.
Jaha? Känner en hel del killar som böjer lika bra och de har INTE lika ben. Långt ifrån.
Styrka och volym är inte alltid samanhängande.
du som skrev "synthol" verkar vara smart...:smash:
ont : här är robert 2010, mycket mindre lår än vad han har på de bilderna ni länkat..skapligt utveckling.!
http://www.youtube.com/watch?v=PBWHss4atZ8
Styrka och volym är inte alltid samanhängande.
Är ju det jag menar, killens mål är ju att bli bra på sin sport inte att försöka maxa volymen på låren.
För att nå toppen inom velodromcykling måste du ju träna på ett specefikt sätt, givetvis är hans träning inget unikt utan alla i toppen kör snarlikt. Då borde ju allas lår vara någorlunda lika, vilka de är också utom hans ben som sticker ut enormt.
Minimjölk
2012-08-02, 13:13
Absolut. Att använda benen i krävande situationer utöver 12set ben varje vecka är troligtvis mer gynnsamt och ger en mer allsidig träning. Styrketräning må vara den bästa tidsoptimerade träningsformen för att bygga muskler men få orkar styrketräna benen 20h i veckan. :)
Att springa, hoppa, cykla ger ju både uthållighet, koordination, balans, styrka. Just för benutvecklingen märkte jag en stor skillnad när jag vid sidan av styrketräningen körde 1-2sprintpass i veckan. Utöver spring tränade jag även under denna perioden mycket olika former av hoppövningar och spänsten ökade drastiskt vilket faktiskt gjorde mig ännu bättre på att styrketräna vilket gav bättre och snabbare resultat. Vad som orsakade vad är svårt att säga men kombinationen av de olika träningsformerna gav mig en rejäl boost.
Sheogorath
2012-08-02, 13:20
Absolut. Att använda benen i krävande situationer utöver 12set ben varje vecka är troligtvis mer gynnsamt och ger en mer allsidig träning. Styrketräning må vara den bästa tidsoptimerade träningsformen för att bygga muskler men få orkar styrketräna benen 20h i veckan. :)
Att springa, hoppa, cykla ger ju både uthållighet, koordination, balans, styrka. Just för benutvecklingen märkte jag en stor skillnad när jag vid sidan av styrketräningen körde 1-2sprintpass i veckan. Utöver spring tränade jag även under denna perioden mycket olika former av hoppövningar och spänsten ökade drastiskt vilket faktiskt gjorde mig ännu bättre på att styrketräna vilket gav bättre och snabbare resultat. Vad som orsakade vad är svårt att säga men kombinationen av de olika träningsformerna gav mig en rejäl boost.
Det jag syftade var ju på att han böjer ordentligt, och att inte "satsa" låter lite fel i mina öron.
Diggar tjejer sånna ben?
Hell no!:laugh:
+1.
Har hållt på med både cykling och bandy och har större lår och vader än de flesta jag känner.
Vilket försynt och svenskt sätt att säga "Han lär ju dopa sig" på ;)
Svensken menar att Förstemanns lår inte är normala, det måste röra sig om något fel.
– Det måste vara en genetisk defekt eller något. De där låren får man inte av vanliga gener, säger han vidare.
Spartansk
2012-08-02, 16:17
Tyckte allt jag fick lite större lats under en deff då jag började simma tre timmar i veckan...
Arne Persson
2012-08-02, 16:19
Synthol?
Tyvärr inte i detta fall eftersom han är en idrottsman...;)
Herr Oberst
2012-08-02, 16:19
Vilket försynt och svenskt sätt att säga "Han lär ju dopa sig" på ;)
Svensken menar att Förstemanns lår inte är normala, det måste röra sig om något fel.
– Det måste vara en genetisk defekt eller något. De där låren får man inte av vanliga gener, säger han vidare.
Exakt...
Gustav Larsson måste verkligen vara rätt man att uttala sig om kroppsmassa
Men så är det också två helt skilda sporter dom sysslar med.
http://www.velo.se/contents/images/big/2755_Gustav.JPG
The broscience is strong in this thread.
Stefan J
2012-08-02, 16:47
Diggar tjejer sånna ben?
Who the hell cares?
The broscience is strong in this thread.
Det är dock skillnad på broscience och personliga erfarenheter tycker jag.
Broscience:
"Cykling efter knäböjen ger stora ben eftersom cyklingen får igång blodcirkulationen så mer protein kommer ut till benmusklerna."
Erfarenhet:
"Cykling och knäböj verkar ge mer än bara knäböj."
Sheogorath
2012-08-02, 16:50
Loke for prez.
RobbanColeman
2012-08-02, 16:53
Galet grova lår.
Hur lång är han?
Birkharju
2012-08-02, 16:58
Galet grova lår.
Hur lång är han?
180 cm :)
RobbanColeman
2012-08-02, 17:01
Mina är 65,5cm, kollade nu precis, 175cm. Bara köra på, ska ta han, hahahaha. Tårtbit ju... :D
Jag cyklar en del nu under deffen, kanske blir grövre nu rent av. :)
Som sprinter och cyklist i världstopp så har han troligtvis fördelaktiga gener för massa. Att han dessutom knäböjer hur mycket som helst utöver cyklingen bidrar såklart.
Tyvärr får jag vara cynisk nog att säga att det rör sig om doping i detta fall. Jag blir glad om jag har fel!
edit: lol @ pajasen som säger synthol...
Nej, han är 174 cm och väger 90 pannor om någon undrade över det också.
Som jag förstår det så är det en enskild person man diskuterar, inte hela sporten som sådan.
Därför tycker jag det är löjligt att man tror att idrottsutövandet i sig är det magiska.
Var det bara jag som fattade att synthol-kommentaren var ironisk?
Latissimus Dorsi
2012-08-02, 17:23
Ironi går inte hem på nätet.
OnT: Löjligt muskulösa lår, misstänker doping och är inte chockad om jag har rätt..
Hur har det gått för han i OS då?
Moar pics
http://24.media.tumblr.com/tumblr_m54ls211PN1qgh8bko1_500.png
Rätt lik en annan herre!
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/12465748/486/normal/7a6cd64e7fe0d/martinsido
Hur har det gått för han i OS då?
Bancyklingen började idag så det vet vi inte än... Men han är favorit.
Bancyklingen började idag så det vet vi inte än... Men han är favorit.
Ska bli intressant att följa!
Vad är motsatsen till disco-byggare? Han är det i alla fall.
Tog sig vidare från kvalet i lagsprint, 63,1 km/h i snitt
Tokruska
2012-08-02, 18:32
Haha indeed! :hbang:
http://farm7.staticflickr.com/6055/6231625945_c00d626dc8_z.jpg
http://farm7.staticflickr.com/6120/6231637907_872f8c54c2_z.jpg
Robert Andremanns Training
SAMRz55ytKgOhpAIj8J9ww
Robert Andremanns Trainer/Supplier
http://oi48.tinypic.com/2nc1myo.jpg
Arne Persson
2012-08-02, 20:33
Observera att han har inget behov att "trycka till" låren på någon bild. Han bara levererar brutal massa ändå. :)
klipp
Grunda böjar. Han borde hänga på lite internetforum så han fick lära sig att träna ben ordentligt - ATG ska det va!
Är rädd för att den inte var det :laugh:
sweetkarolina
2012-08-03, 19:41
Hell no!:laugh:
Hell yeah!!!
Spartansk
2012-08-03, 19:52
Är det bara jag, eller släpar baksida lår lite?
Arne Persson
2012-08-03, 20:44
Är det bara jag, eller släpar baksida lår lite?
Lugn! Det är bara du!
Spartansk
2012-08-03, 20:46
Lugn! Det är bara du!
Uppfattat, ska fila på mina bedömningskunskaper. :)
Tränaren är nog kund på en anti age-clinic :-)
bear.flowertwig
2012-08-03, 21:02
Hur länge varar loppen de kör? Undrar hur det funkar att springa med de där låren.
Han är första man som bygger så.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.