handdator

Visa fullständig version : KCG R2 Extreme för hårda kondisionspass?

Frisk
2012-08-01, 08:54
Efter vad jag läst så verkar kcg passa bäst till konditionspass.

Min tanke är att skaffa något tillskott som gör att man orkar hålla lite högre tryck i benen när jag kör 4X4 min pass på cykel.

Är det KGC R2 som är bäst lämpad för det?
Kan man ta det bara före de passen eller är det något som tas varje dag för att de ska ge effekt?

AronP
2012-08-01, 09:00
Den verkar faktiskt som en produkt som funkar för konditionsträning (eller ja för cykel iaf, kreatin i vilket binder vatten så inte optimalt för löpning) så kör på det (även typ craze borde fungera rätt så bra fast där är nog dina pass för korta). Om den är bäst vet jag inte, kan tänka mig att GAKKIC ger en del effekt också. Du behöver bara ta den på träningsdagar men eftersom dina pass är så korta så får du se till att timea den bra.

Hur mkt du tjänar på det i slutändan är dock osäkert men testa en burk och se.

Jorgen
2012-08-01, 09:03
Efter vad jag läst så verkar kcg passa bäst till konditionspass.

Min tanke är att skaffa något tillskott som gör att man orkar hålla lite högre tryck i benen när jag kör 4X4 min pass på cykel.

Är det KGC R2 som är bäst lämpad för det?
Kan man ta det bara före de passen eller är det något som tas varje dag för att de ska ge effekt?

Det räcker att ta det innan dina pass.

KCG är en av dom få produkter som gett mig en riktig wow-känsla, en mycket effektiv mjölksyrahämmare. Jag utvärderade den när jag sprang uppför slalombacken i Lycksele och skillnaden var rejäl.

Hobbes
2012-08-01, 10:00
Instämmer med Jörgen, samt så låter jag detta tala för sig själv:

Fairings Bäst Bevarade Hemlighet! (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3696350&postcount=18)

Det blev en slogan som användes i deras marknadsföring. Ja, den är bra och jag saknar produkten då den inte säljs i Canada och jag inte varit hemma sedan hösten 2009.

Hobbes
2012-08-01, 10:02
Samt:

Recension av KCG R2 (http://www.fairing.se/?p=637) av Hobbes via Fairings.

Pepz
2012-08-01, 10:16
l.

fast då bör man supplementera med både kreatin och beta alanin på träningsfria dagar för bästa effekt imho

Hobbes
2012-08-01, 10:19
fast då bör man supplementera med både kreatin och beta alanin på träningsfria dagar för bästa effekt imho

Körde på grund av min ålder kreatin på alla dagar. (5gram)

Pepz: Hobbes du måste ju vara så gammal att du minns medeltiden?

:d

blondyz
2012-08-01, 10:35
Verkar vara värt att prova.. Jag själv är inte så insatt i mjölksyraträning på den nivå som väldigt hårda konditionspass medför dock.

Andra podukter jag hört bra om är Gakkic och beta alanin.. Dessa har jag provat, vid styrketräning och jag tycker att de ger en klart märkbar effekt på mjölksyratröskeln, även om jag som sagt inte pysslar med någon extrem mjölksyraträning.

bear.flowertwig
2012-08-01, 10:40

KCG är en av dom få produkter som gett mig en riktig wow-känsla, en mycket effektiv mjölksyrahämmare. Jag utvärderade den när jag sprang uppför slalombacken i Lycksele och skillnaden var rejäl.

Intressant.

Nån mer som utvärderat det för löpning eller har tips om passande tillskott?

Pepz
2012-08-01, 11:15
Verkar vara värt att prova.. Jag själv är inte så insatt i mjölksyraträning på den nivå som väldigt hårda konditionspass medför dock.

Andra podukter jag hört bra om är Gakkic och beta alanin.. Dessa har jag provat, vid styrketräning och jag tycker att de ger en klart märkbar effekt på mjölksyratröskeln, även om jag som sagt inte pysslar med någon extrem mjölksyraträning.

gakkic är riktigt bra vid högreps. många AF-eliten tycker att de får flera reps vid chins och dips av detta

skulle vara intressant att se vad det ger i konditionsträning borde kunna vara bra vid sprint iaf.

Frisk
2012-08-01, 12:41
Vad fins det annars för tillskott som kan hjälpa vid mtb träning?
Just nu så använder jag Hydrapro som sportdryck samt EEA efter träning.

Så korta pass är det inte ett kort 4X4min intervall är ca 16min på 90-95% av maxpuls samt ca 45min på 70% puls

Oxe
2012-08-04, 20:19
Körde lite MMA förut och numer lite boxning och kcg är näst intill ett måste för mig pga axlarnas mjölksyre tålighet, MMAn var det tom nog ännu viktigare

aldoschadewitz
2012-08-04, 20:36
jag tror beta alanin är opti och kolh

Kung atlas
2012-08-05, 12:56
jag tror beta alanin är opti och kolh

KCG innehåller beta alanin. Om jag inte missminner mig så var det den första produkten på marknaden med beta alanin

bear.flowertwig
2012-08-08, 17:17
KCG2 upplever jag som fullständigt verkningslös. Provad under flera löp- och spinningpass.

farsan baloo
2012-08-09, 06:50
Har en god vän som tycker den gör underverk för hans CF-pass

Hobbes
2012-08-09, 06:53

Kan bara instämma! Körde med den rätt mycket när jag bodde i Sverige, kroppsviktspass och liknande var KCG R2 helt underbart att använda.

Antar att den inte innehåller DMAA längre? Körde på KCG innan den kom ut på marknaden, bulkade upp ett gäng burkar. Det var en underbar produkt oxå.

Pepz
2012-08-09, 07:08
Kan bara instämma! Körde med den rätt mycket när jag bodde i Sverige, kroppsviktspass och liknande var KCG R2 helt underbart att använda.

Antar att den inte innehåller DMAA längre? Körde på KCG innan den kom ut på marknaden, bulkade upp ett gäng burkar. Det var en underbar produkt oxå.

den innehöll väl ändå aldrig dmaa? DMAE (http://en.wikipedia.org/wiki/Dimethylethanolamine) däremot

KCG är grymt bra. finns dock likvärdiga produkter för en bråkdel av priset imho

Pepz
2012-08-09, 07:09

har han testat Gakkic?
den kombinationen torde vara den bästa
dvs gakkic + buffrat kreatin+ beta alanin.

Hobbes
2012-08-09, 07:14
den innehöll väl ändå aldrig dmaa? DMAE (http://en.wikipedia.org/wiki/Dimethylethanolamine) däremot

KCG är grymt bra. finns dock likvärdiga produkter för en bråkdel av priset imho

har han testat Gakkic?

Pepz, tackar, ber om ursäkt för min okunskap, trodde det var DMAA.

Funderat på att prova Neurocore, finns för cirka $39 dollar här (cirka 280 SEK).

Pepz
2012-08-09, 07:16
Pepz, tackar, ber om ursäkt för min okunskap, trodde det var DMAA.

Funderat på att prova Neurocore, finns för cirka $39 dollar här (cirka 280 SEK).

puss på dig.
sprid inga osanningar om Fairings produkter ;)
neurocore innehåller däremot DMAA

Hobbes
2012-08-09, 07:22
puss på dig.
sprid inga osanningar om Fairings produkter ;)
neurocore innehåller däremot DMAA

Skulle inte ens drömma om att göra det!! Fairings produker är det jag saknar mest efter familj, dig och vänner.

Det var som tusan, tack för tipset, såg inte det i innehållslistan.

Anton Fräs
2012-08-09, 07:26
Har mycket goda erfarenhet av KCGr2 och även av gakkic (gäller framförallt högreps chins och dips).

Hobbes
2012-08-09, 07:38
Har mycket goda erfarenhet av KCGr2 och även av gakkic (gäller framförallt högreps chins och dips).

Stavar jag det fel eller, får bara upp GAKIC av Muscle Tech här i Canada och den kostar 54 dollar plus GST, cirka 385 SEK. Om man då följer anvisningen på 8 kapslar så ger den 16 tillfällen;)

Anton Fräs
2012-08-09, 07:40
Vet inte om den säljs därborta. Finns i välsmakande pulver i sverige på en av de största shopparna.

Hobbes
2012-08-09, 07:44
Vet inte om den säljs därborta. Finns i välsmakande pulver i sverige på en av de största shopparna.

Tror det är bara att bita i det sura äpplet, gissar jag vet vilka tillverkarna är och de är Svenska.

Canada är väldigt strikta, DMAA är säljförbud sedan långt tillbaka. Gillar att ha en PWO stående att använda ibland. Dock gillade jag verkligen KCG och KCG R2*cupid*

vast2221
2012-08-18, 20:07
Så vilka kosttillskott är bäst vid konditionsträning?

Kung atlas
2012-08-19, 07:52
Kanske beror på vilken form av konditionsträning men KCG är grymt bra.Man märker en markant skillnad om man exempelvis kör säckträning under 3minuter i extremt tempo för mjölksyran kommer inte alls i axlarna.

Utan KCG så har man en ruggig mjölksyra vid liknande övning.

Ofta kan jag ligga på 10 slag högre i arbetspuls under mina träningar när jag kör KCG.*flex*

Om man kör löpträning 60-90 minuter vet jag ej hur det funkar med KCG.

bear.flowertwig
2012-08-19, 11:22
Så vilka kosttillskott är bäst vid konditionsträning?

Kanske beror på vilken form av konditionsträning men KCG är grymt bra.Man märker en markant skillnad om man exempelvis kör säckträning under 3minuter i extremt tempo för mjölksyran kommer inte alls i axlarna.

Utan KCG så har man en ruggig mjölksyra vid liknande övning.

Ofta kan jag ligga på 10 slag högre i arbetspuls under mina träningar när jag kör KCG.*flex*

Om man kör löpträning 60-90 minuter vet jag ej hur det funkar med KCG.

För mig, inte alls. Har testat på ett antal pass nu, både spinning och löpning. Från hårda korta intervaller till riktigt tuffa distanspass men märker ingen som helst skillnad. Så även jag tar gärna emot tips på produkter för konditionsträning. Hur funkar gakkic?

Frisk
2012-08-21, 08:51
har han testat Gakkic?

Vad är CF-pass?
För uthållighetssport är verkligen creatin bra där pga viktökning
under kreatin bruk eller ger det mer kraft än vad man ökar i vikt även för det?

Pepz
2012-08-21, 10:00
Vad är CF-pass?
För uthållighetssport är verkligen creatin bra där pga viktökning
under kreatin bruk eller ger det mer kraft än vad man ökar i vikt även för det?

Crossfit

det beror på. vissa går upp 5kg och det kan vara jobbigt o man ska springa marathon. Men kreatin ger ingen effekt vid konditionsträning så det verkar onödigt att ta det om det är det som är det primära målet