Logga in

Visa fullständig version : Då var det dags! - Fettförbränning

jokkelejon
2012-07-28, 22:23
Hallå!

Nu är det dags. Måste skärpa till min vikt, börjar bli less på att vara överviktig. Så, jag blev medlem i det här forumet och det ser intressant ut och hoppas på att folk vill ge stöd & råd så jag kan fullfölja min förbränning.

Jag är ca 1,79 lång
Väger ca 97kg

Mycket träning / promenader och ändringar i kosten behövs. Hur gick ni till väga? Vad har ni lyckats med, hur började ni?

Tack! :bow:

Pintan
2012-07-28, 22:47
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

GwP
2012-08-16, 21:35
Precis som ovan skrev, läs deffguiden, där står allt du behöver veta, sen äre bara att kötta på :D Lycka till!

vicarious
2012-08-16, 22:06
Mycket träning / promenader och ändringar i kosten behövs.

Nej, faktiskt inte. Många gör misstaget att de går från noll träning till enormt mycket träning, ofta samtidigt som de lägger om kosten totalt till någon slags svältkost. Mitt tips är att inte gå ut för hårt i början för då ökar risken att man inte orkar hålla sig till upplägget i det långa loppet.

Man behöver inte träna för att gå ned i vikt utan det sköter man genom att reglera kosten. Givetvis är det inte fel att röra på sig men den träningsform du bör prioritera är styrketräningen. Den ger din kropp en anledning att behålla de muskler du har och främst plocka bort fettet.

Jeml
2012-08-16, 22:12
något som förmodligen gör det lättare för många är att äta enligt periodisk fasta. det är nog olika från person till person men nog är de gött att få trycka ett monster mål även om man ligger på underskott.