Visa fullständig version : behöver godistips
hangatyr
2004-01-31, 23:01
jag har en arbetskamrat som envisas med att ha mängder av mumsigt bjudgodis i sitt rum strax bredvid mitt. Detta leder givetvis till att jag av rena artighetskäl givetvis (ehum) brukar mumsa i mig godis därifrån.
Detta har jag nu blivit rejält trött på, men det är ack så svårt att sluta. jag behöver tips på vad jag kan köpa för godisaktigt (fast nyttigt givetvis) för att bryta denna onda voodoo-magi som hans godis utövar på mig.
tips, någon?
hmm... nyttigt godis.. det lät för bra för att vara sant.. ;)
hangatyr
2004-01-31, 23:18
Originally posted by [ZipX]
hmm... nyttigt godis.. det lät för bra för att vara sant.. ;)
jo jag vet. fan.
Calleman
2004-02-01, 14:51
Testa rostade sojabönor. Nyttigt och gott! Smakar ungefär som jordnötter!
Cashewötter och pistagenötter smakar också mumma!
Megatuttarna
2004-02-01, 15:14
Fiskbullar, haha låt honom bjuda på fiskbullar, du lär ju hålla dig ifrån rummet så gott det går.
Iofs kan han ha sex därinne utan att du märker det eftersom du är så van med fisklukten men det är väl nåt man får ta? :D
King Grub
2004-02-01, 15:50
Extra Sweet Mint eller Honey Lemon. :hbang:
hangatyr
2004-02-01, 21:17
Originally posted by King Grub
Extra Sweet Mint eller Honey Lemon. :hbang:
extra sweet mint vadå?
tuggummi eller vad?
King Grub
2004-02-01, 21:24
Originally posted by hangatyr
extra sweet mint vadå?
tuggummi eller vad?
Japp. Tillför ingen energi (varje bit kostar mer energi att tugga än den innehåller :D ) och smakar sött, utan att innehålla onyttigheter. Inga nyttigheter heller, förstås. ;)
hangatyr
2004-02-01, 21:26
Originally posted by King Grub
Japp. Tillför ingen energi (varje bit kostar mer energi att tugga än den innehåller :D ) och smakar sött, utan att innehålla onyttigheter. Inga nyttigheter heller, förstås. ;)
tuggummi, eh? värt att testa!
Mörk choklad:
Lindt Excellence Ghana 80% med smak av peppar (yes peppar)
Total satisfaction garanterad efter bara ett par bitar... klart bättre än fiskbullar...
Miranda
Patrizia
2004-02-02, 11:58
Miranda: Vart köper man den chokladen?!!!!??? För den ska jag pröva!
Godistips: Popcorn poppade utan fett. Dessa ger inte många kalorier. Har någon något näringsvärde på de rackarna så vore det sköj.
0,5 dl vatten
2 tsk salt
blanda i microfast skål så att saltet löser sig
häv i 1 dl opoppade popcorn och rör runt lite
Lägg på ett microlock å så in i miccron i 5-10 minuter (olika från micro till micro):eating:
Frukt
Ett äpple om dagen håller doktorn borta. :D
Gällande choklad har plamil som tillverkar vegansk choklad en med cayennepeppar, själv blev jag inte särskilt förtjust i den men nog har den smak alltid :D
Deras mintchoklad äger dock :hbang: nötchokladen är inte helt fel heller, undvik dock carob och expressions :D
Originally posted by Patrizia
Miranda: Vart köper man den chokladen?!!!!??? För den ska jag pröva!
Godistips: Popcorn poppade utan fett. Dessa ger inte många kalorier. Har någon något näringsvärde på de rackarna så vore det sköj.
0,5 dl vatten
2 tsk salt
blanda i microfast skål så att saltet löser sig
häv i 1 dl opoppade popcorn och rör runt lite
Lägg på ett microlock å så in i miccron i 5-10 minuter (olika från micro till micro):eating:
Den chokladen finns på ica här i stan iaf..
Substitut funkar inte, sluta bara äta godiset, jobbigt i början, men efter bara någon vecka är allt sug borta.
Efter någon vecka =)? Nja tar lite längre tid en så att bli av med sugen iofs.. Gäller att hitta nån ersättare i början typ frukt eller dylikt, tuggummi funkar också.. Själv har jag inte ätit nån godis på över 3 år.. Men men vissa har det säkert jobbigare att sluta än andra..
ja det bästa är väl att hitta riktig mat som man tycker är god och äta den istället för godiset. äter man bra mat ständigt, så försvinner i princip sötsuget. en ruta mörk choklad, några nötter och nån frukt är annars vad jag brukar smaska på när jag känner att djävulen frestar.
Riskakor, smak: Gräddfil & lök. Ack så goda de är! :thumbup:
hangatyr
2004-02-04, 07:28
Originally posted by Linnet
Substitut funkar inte, sluta bara äta godiset, jobbigt i början, men efter bara någon vecka är allt sug borta.
bara sluta så där!? Du är galen, jag skulle inte överleva!
Morötter och gurka som man dippar i gräddfil kryddat från Estrella eller Olw.
Originally posted by hangatyr
bara sluta så där!? Du är galen, jag skulle inte överleva!
MES!!!! :notme:
En blandning av torkad frukt skulle jag föreslå.. om man gillar sött o salt så tycker jag man ska äta det med en blandning nötter...rostade salta nötter såklart!
MUMS!!
Patrizia,
här i Umeå finns den både på Konsum och ICA i stan samt nån liten pralinaffär. Lindt är ju ett av de märkena som det går lättast att få tag på... men vilken choklad som helst med kakaohalt på MINST 70% kan rekommenderas om man vill inse vad det innebär att sluta missbruka godis och börja dyrka kakaobönan... :bow:
(Vill gärna höra sen vad du tyckte...)
man BEHÖVER inte sluta äta godis - det gäller bara att välja rätt sort! :nono:
Miranda
Patrizia
2004-02-04, 14:37
Miranda:
Mörk choklad är min favvo och det lät så intressant med pepparen - återkommer självklar när jag testat.
Idag ska jag på barnkalas så det lär väl inte vara så nyttigt där men snart är det ju lördag...
hangatyr
2004-02-04, 14:42
Originally posted by Linnet
MES!!!! :notme:
:insane: ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.