SpriteUtanSenap
2012-07-27, 11:59
Jag började med styrketräning sen i mars men då gick jag bara på friskis och svettis gruppövningar med skivstång.
Där gör man många reps med låga tyngder vilket jag ändå upplevde var bra sätt att börja som ovan, men nu tränar jag själv
Sen Juni har jag börjat gå efter ett eget och betydligt tyngre schema på gymmet.
reps x set
Knäböj 5x5
Marklyft 5x5
Knäspark 3x12
Sittande rod 8x4
Bänkpress 10x5
Dips: så många jag orkar, vila 20 sekunder och kör igen. Brukar hålla på 5min
chins Samma sak där
Jag går efter denna följdordning också.
Under vilodagen joggar jag allt från 8km till 12km beroende på vardagslivet och väder.
När jag joggar så "lunkjoggar" jag, skulle gissa på 6-9km i timmen, har ingen riktig koll men tror det är någonstans där emellan.
Jag är 189cm väger 108kg, har ca 10kg övervikt gissar jag på
Jag har vägd 144kg och har väldigt lätt för att gå upp så jag vill höja metabolismen, är det här rätt sätt?
Där gör man många reps med låga tyngder vilket jag ändå upplevde var bra sätt att börja som ovan, men nu tränar jag själv
Sen Juni har jag börjat gå efter ett eget och betydligt tyngre schema på gymmet.
reps x set
Knäböj 5x5
Marklyft 5x5
Knäspark 3x12
Sittande rod 8x4
Bänkpress 10x5
Dips: så många jag orkar, vila 20 sekunder och kör igen. Brukar hålla på 5min
chins Samma sak där
Jag går efter denna följdordning också.
Under vilodagen joggar jag allt från 8km till 12km beroende på vardagslivet och väder.
När jag joggar så "lunkjoggar" jag, skulle gissa på 6-9km i timmen, har ingen riktig koll men tror det är någonstans där emellan.
Jag är 189cm väger 108kg, har ca 10kg övervikt gissar jag på
Jag har vägd 144kg och har väldigt lätt för att gå upp så jag vill höja metabolismen, är det här rätt sätt?