Logga in

Visa fullständig version : Spänner bålen i vardagen?

Löpsko
2012-07-26, 15:22
Har tänkt på en sak de senaste dagarna, ju mer jag tränat och tänkt på att hålla bålen spänd när man tränar så har ja även börjat gjort de i vardagen med, tex när ja ska gå över övergångsstället, hälla upp ett glas mjölk osv. Är jag ensammen med detta beteende eller finns de fler?

tossefar
2012-07-26, 15:56
Jag har bålen spänd all vaken tid, annars blir ju hållningen hemsk.

Sandra81
2012-07-26, 16:53
Har tänkt på en sak de senaste dagarna, ju mer jag tränat och tänkt på att hålla bålen spänd när man tränar så har ja även börjat gjort de i vardagen med, tex när ja ska gå över övergångsstället, hälla upp ett glas mjölk osv. Är jag ensammen med detta beteende eller finns de fler?

Gör inte de.. jag började med detta i tid och otid i flera år för jag ogillade min lilla putmage. slutade med att jag spände/in magen hela tiden började automatiskt andas fel (inte med magen) utan med bröskorgen tar små/korta andetag. Det i sin tur har gett spänningar i hela övre delen av kroppen som jag idag försöker handskas med. sjukt jobbigt.

http://www.starkare.nu/kost-traning/Fysisk-Traning/articles/1066

Baan
2012-07-26, 18:19
Troligtvis ska man inte behöva "öva in" hur man håller magen rätt, i alla fall de flesta normala människorna. Att man kanske behöver tänka till på någon övning eller två är en annan sak. Generellt ska man inte behöva göra sig till på dem flesta övningarna på gymmet heller, sådant kommer naturligt.

Vunnis
2012-07-26, 18:35
Gör inte de.. jag började med detta i tid och otid i flera år för jag ogillade min lilla putmage. slutade med att jag spände/in magen hela tiden började automatiskt andas fel (inte med magen) utan med bröskorgen tar små/korta andetag. Det i sin tur har gett spänningar i hela övre delen av kroppen som jag idag försöker handskas med. sjukt jobbigt.

http://www.starkare.nu/kost-traning/Fysisk-Traning/articles/1066

:thumbup:
Spänna saker dagarna i ända är knappast en bra sak.

shadowfire
2012-07-26, 18:36
Jag håller alltid in magen för annars syns bukfetman för mycket. Det jobbigaste är att löpträna i bar överkropp och hålla in magen, det motsvarar höghöjdsträning att ta sippar till andetag för att inte fettobuken ska fluktas.

shut teh face
2012-07-26, 20:24
Man ska lära känna sina inre magmuskler och spänna dem, inte hela bålen.

shadowfire
2012-07-26, 20:33
Man ska lära känna sina inre magmuskler och spänna dem, inte hela bålen.

har bara en och den buktar utåt :/