Visa fullständig version : äta mer=(
mangemani
2004-01-31, 18:07
nu har jag äntligen tagigt initiativet tillfånga och börjat käka mer!
käkar nu 3500-4000 kcal om dagen....
men nu till problemet:jag får magont,jag mår nästan illa,jag blir trött som fan efter en dag med ett sådant högt kcal intag + att man nästan inte får nån matlust,men sitter nästan och tvingar i sej maten......finns det nått sätt för att underlätta allt detta?
//mange
Fler och mindre måltider.
Tyvärr har jag inga tips på vad som kan underlätta, men jag har samma problem! Skitjobbigt egentligen, men snacka om I-lands problem på hög nivå ;)
Förutom Sverkers tips så..
Ta en titt på innehåll av kalorier per 100 g av de huvudsakliga livsmedlen och välj sen lite efter det, inte hela tiden men ändrar man nått mål varje dag så gör det viss skillnad.
Sen går det mycket lättare att dricka kalorier än att tugga dem, en rejäl drink kan göra stor skillnad. Havregryn, proteinpulver, mjölk, frukt, oboy och olja/jordnötsmör i en mixer så har man fått några kalorier extra utan allt för stort besvär. Målet efter träningen eller till frukost är lämpliga måltidstillfällen, då vill man ju även kanske ha lite "snabbare" mat så då passar det in bra i matupplägget.
herr_Arne
2004-01-31, 23:12
Hm. Själv ligger jag visserligen på svältgränsen, men det har ju inte alltid varit så...
Har märkt att jag blir betydligt mindre trött om maten jag käkar inte är så kolhydratrik (dvs, jag däckar om jag ligger på 4000+ kcal och 60% är kolhydrater, men klarar mig finfint om kolhydratsintaget ligger runt 40%).
Vill minnas att jag läst någonting om kolhydratsintag och seratoninutsöndring, men minnet sviker. King Grub minns säkert något användbart, dock... :naughty:
bara att äta :eating: , magen vänjer sig. Så är det för mig iaf :smokin:
mangemani
2004-02-01, 23:23
gick faktiskt bättre idag med ätandet,fastän jag hade typ 1300 kcal kvar att äta när kl var runt 8 nått=/,,men men,det gick bra iaf=)..magen vänjer sej visst som vissa sa=)
tack för råden och tipsen iaf=)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.