Logga in

Visa fullständig version : Body Science 3-pH-CM kreatin?

earf
2012-07-23, 07:44
Någon som testat? Behövs det ingen uppladdning / ej på vilodagar?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

hertzman
2012-07-23, 09:08
Någon som testat? Behövs det ingen uppladdning / ej på vilodagar?

Ho ho, skulle precis göra en identisk tråd.

Uppladdning lär du behöva.

Min fråga är mer om det är ett vanligt buffrat monohydrat vilket gör det till ett buy, eller om det är någon av alla löjliga estrar/citrat eller andra konstiga varianter där man bundit kreatin till något annat?

Kallsone
2012-07-23, 09:16
har den faktiskt hemma.. har för mig det står på burken att man skall ta innan och efter träning bara... dvs inte som vanligt kreatin.. Har dock inte testat den..

Morrris
2012-07-23, 09:17
Min fråga är mer om det är ett vanligt buffrat monohydrat vilket gör det till ett buy, eller om det är någon av alla löjliga estrar/citrat eller andra konstiga varianter där man bundit kreatin till något annat?

Ingredienser:
3-pH-CM (trippelbuffrat pH-kreatin monohydrat).

Kollar man under rubriken Innehåll brukar man oftast få information om vad produkten innehåller.

Kallsone
2012-07-23, 09:20
Ingredienser:
3-pH-CM (trippelbuffrat pH-kreatin monohydrat).

Kollar man under rubriken Innehåll brukar man oftast få information om vad produkten innehåller.

Och vad innebär det att det är tribbelbuffrat ph-kreatin ?

Morrris
2012-07-23, 09:24
Och vad innebär det att det är tribbelbuffrat ph-kreatin ?

Inte en aning. Läs på hemsidan om du är intresserad.

z_bumbi
2012-07-23, 09:26
Man behöver inte ladda eller ta vanligt kreatinmonohydrat varje dag så jag gissar att det går utmärkt att ta de flesta andra varianterna precis på samma sätt. Att ta kreatin både innan och efter träningspasset känns däremot lite konstlat, antingen så ger den aktuella kombinationen akut effekt och då kan man ta det innan eller så ger det ingen akut effekt och då kan man ta det när som helst.

earf
2012-07-23, 12:44
Fick svar från återförsäljaren

" Hejsan,

Ingen uppladdning behövs med 3-ph-cm, däremot rekommenderar vi att man tar det även på träningsfria dagar, så att nivåerna förblir mättade.

Tar du en PWO från Body Science, behöver du inte köra 3-ph-cm på träningsdagar, då alla PWOs från body science innehåller tillräckligdos för att ge kreatinets fördelar. På så vis sparar du lite pengar , om det nu är av intresse"

Pepz
2012-07-23, 12:49
man behöver aldrig uppladdning med kreatin i den bemärkelsen överdosera i ett antal dagar. det är ett enkelt sätt att öka kreatinfosfatlagrena på kort tid men inget måste då nivåerna lika gärna ökar över tid med en stadig lägre dos.

z_bumbi
2012-07-23, 14:12
rekommenderar vi att man tar det även på träningsfria dagar, så att nivåerna förblir mättade.

Det motsvarar alltså ganska lite kreatinmonohydrat per dosering, annars skulle det räcka med träningsdagarna.

Weak
2013-02-16, 15:48
Det motsvarar alltså ganska lite kreatinmonohydrat per dosering, annars skulle det räcka med träningsdagarna.

Antingen så är det jag eller så är det du som inte ska uttala sig om kreatin. Att ta det på vilodagar gör man för att hålla nivåerna uppe till nästa träningspass och tar man då inte under vilodagarna så bryts det ner till kreatinin och pissas ut . Kreatin fungerar inte alls som en pwo som man tar i samband med träningspasset för att får extra energi...

Sverker
2013-02-16, 15:59
Men jag kan uttala mig.

Kreatin har längre livsläng i kroppen är någon dag. Det märker alla som tar kreatin i perioder. Några veckor med och några veckor utan. Effekten av kreatinet sitter kvar flera veckor efter man slutar att ta det.