handdator

Visa fullständig version : Tips på 3 split schema, där en dag är biceps triceps.

Elgreco
2012-07-22, 13:58
Har tidigare kört;

Bröst/triceps
Rygg/biceps
Ben/axlar/ mage

Vill nu köra en dag då jag lägger mycket fokus på biceps/triceps med kanske underarma eller Mage.
Något tips hur jag kan variera de andra dagarna?

Latissimus Dorsi
2012-07-22, 14:00
4 split fåru nöja dig med

Armar
ben mage
bröst axlar
rygg vader

Gpajpen
2012-07-22, 14:04
Vad är det för fel med t.ex
1 Biceps/triceps/underarmar
2 Ben/mage/vader
3 Bröst/rygg/axlar

?

nyahamd
2012-07-22, 14:05
4h pass helvete!!

Latissimus Dorsi
2012-07-22, 14:08
Vad är det för fel med t.ex
1 Biceps/triceps/underarmar
2 Ben/mage/vader
3 Bröst/rygg/axlar

?

Bröst rygg och axlar låter lite för mastigt för en dag, speciellt dagen efter ben.

Gpajpen
2012-07-22, 14:12
Bröst rygg och axlar låter lite för mastigt för en dag, speciellt dagen efter ben.

Ok. Du kör bröst, känns en del i framsida överkropp axlarna kanske tillomed är lite trötta. Du går på rygg, helt andra rörelser och den knappt medverkat tidigare i passet. Sen klar med rygg då har axlarna vilat upp sig ett tag så bar o köra.

Annars byt plats på mage och bröst då?
1 Biceps/Triceps/Underarmar
2 Ben/Bröst/Vader
3 Rygg/Mage/Axlar

Edit: blir väl jämn fördelning, 2 "jobbiga muskler" per pass och en "lätt"

Elgreco
2012-07-22, 14:15
Hmmm... Ja, bröst o rygg blir nog rätt kämpigt! Får antingen bli 4 split eller;

Rygg/ underarmar
Bröst/mage
Ben/biceps/ triceps

Kan dock bli ett tidskrävande tredje pass...

Latissimus Dorsi
2012-07-22, 14:17
Hmmm... Ja, bröst o rygg blir nog rätt kämpigt! Får antingen bli 4 split eller;

Rygg/ underarmar
Bröst/mage
Ben/biceps/ triceps

Kan dock bli ett tidskrävande tredje pass...

Och då får du verkligen inget bra fokus på varken ben triceps eller biceps, kör 4 split med 4 stycken helhjärtade pass där du kan prestera maximalt.

Elgreco
2012-07-22, 14:20
Och då får du verkligen inget bra fokus på varken ben triceps eller biceps, kör 4 split med 4 stycken helhjärtade pass där du kan prestera maximalt.

Instämmer, ville ändå kolla o se om ngn satt inne med ngt briljant schema.. Får väl bli 4 split... Att köra ben, bic, tric ser jag som lite väl optimistiskt. Brukar vara mer död än levande efter benböj o allt som följer...

Pintan
2012-07-22, 14:21
Har tidigare kört;

Bröst/triceps
Rygg/biceps
Ben/axlar/ mage

Vill nu köra en dag då jag lägger mycket fokus på biceps/triceps med kanske underarma eller Mage.
Något tips hur jag kan variera de andra dagarna?

Triceps + biceps + underarmar + utsida axlar + traps
Ben + bål
Rygg + bröst + baksida + framsida axel

nyahamd
2012-07-22, 14:21
Så här kör jag och det funkar jätte bra:
Rygg/bröst
Vila
Armar
Axlar
Ben
Repeat/vila.

Kör du ungefär 10set per muskel så kommer det räcka gott o väl. Det kanske inte är opti för SL.

z_bumbi
2012-07-22, 16:32
Hur många dagar har du tänkt träna per vecka?

Elgreco
2012-07-22, 16:37
Har kört mellan 3-4 dagar. 3 dagar schemat har funkat bra, o fjärde dagen
Körde vi allt i allo. Övningar vi missat el saknat. Men vi vill köra mer bic o tric o därav frågan. Men kommer att köra en 4 dagars schema;

1. Bröst/ axlar
2. Rygg/mage
3. Ben/vader
4.bic/tric/ underarmar

Så att vi inte kör ngt halvhjärtat....

Birkharju
2012-07-22, 16:45
Bröst/Rygg
Ben
Armar

raddum
2012-07-22, 16:48
Biceps-triceps-lats
Marklyft-Ben
Brøst-axlar

Elgreco
2012-07-22, 16:49
Mmm men då kommer rygg o bröst bli lidande... Kör ofta 4-5 bröst övningar o likadant med rygg, då jag även kör en hel del mark... Bröst/rygg hade tagit minimum 2 h o varit grymt
Tungt.

Elgreco
2012-07-22, 16:50
Biceps-triceps-lats
Marklyft-Ben
Brøst-axlar

Det ser dock lovande ut!!!! Ska ta mig en funderare!

Birkharju
2012-07-22, 18:47
Mmm men då kommer rygg o bröst bli lidande... Kör ofta 4-5 bröst övningar o likadant med rygg, då jag även kör en hel del mark... Bröst/rygg hade tagit minimum 2 h o varit grymt
Tungt.

4-5 bröstövningar kan man verkligen ifrågasätta och nästan 4-5 ryggövningar också. Säg att du kör Bänkpress och Sned Hantelpress för bröst och Marklyft, Chins och Stångrodd för rygg. Vad är det du missar?

Baha
2012-07-22, 18:52
dag 1 bröst, axlar

dag 2 armar

dag 3 ben, rygg+buffe

Elgreco
2012-07-22, 19:31
Bröst; bänkpress, sned bänkpress,bakåtliggandr bänkpress sen kabel cable cross.

Rygg: mark, enhands hantel rodd, latsdrag bak/fram/ rygglyft...

Elgreco
2012-07-22, 19:33
Självklart hade jg kunnat dra ner på det, men ska jag köra hårt på bänken o sen gå o köra hårt på marken.... Vet i fan, brukar va helt slut efter bänken i sig el marken för den delen...

raddum
2012-07-22, 22:29
Det ser dock lovande ut!!!! Ska ta mig en funderare!

Funkade strålande för mig när jag körde det. Körde tre dagar i sträck, vilade en och fortsätt. Dagen med ben och rygg är svintung, men om du gillar det så är det skönt som satan också, kan vara skönt att variera detta pass så att du varannan gång börjar med ben och varannan marklyft. Detsamma kan du även göra på bröstpasset, d.v.s variera vilken muskel du kör först, föredrar dock att alltid börja med bröst för att få maximalt ut av bänken.

Mala
2012-07-22, 23:34
text

Skulle personligen köra 3-splitt på detta vis.

Rygg, biceps,
Ben, mage
Bröst, axlar, triceps

Alternativt:

Rygg, mage,
Ben, axlar
Bröst, armar (biceps+triceps)

Om du vill köra underarmar kan du slänga in dem på ryggpassen, och vader såklart på benpassen.

Elgreco
2012-07-23, 05:03
Yes, mala, har kört det 3 split schemat i snart ett halv år nu, vill dock lägga lite mer krut på bic/tric några månader nu. Men vi ska köra ett 4 split alternativ 3 split raddum föreslog!

Brorlustig
2012-07-23, 12:49
varför inte press och drag på 2 dagar och sen armar?

dag 1 :Bröst , fram axel och framsida ben.

dag 2 : rygg, bak axel och baksida ben.

dag 3 armar, mage, vader ?

nått sånt

Edit: Går ju med fördel att superseta benen mot slutet när man kör axlarna.

Mala
2012-07-23, 14:27
Yes, mala, har kört det 3 split schemat i snart ett halv år nu, vill dock lägga lite mer krut på bic/tric några månader nu. Men vi ska köra ett 4 split alternativ 3 split raddum föreslog!

Nästan, du körde ben, axlar och mage, vilket jag tycker iaf blir väldigt jobbigt, 3 stora muskelgrupper samtidigt :)
Jaha, låter bra! Dock får du inte med så värst mycket mage på Raddums tips (fastän magen fungerar som stabilisator på vissa övningar, särskilt böj och mark).

Skaru lägga lite krut på biceps/triceps allmänt eller dem tillsammans i ett pass? För du kan lägga lite krut på dem enskilt också när du kör det jag och de andra rekommenderade.

Morty
2012-07-23, 14:57
Måndag: Överkropp
Onsdag: Underkropp
Fredag: Armar