Visa fullständig version : En muskel/dag, varje dag?
Moop2416
2012-07-22, 10:02
Hej, jag tränar en muskel per dag' 60 min, 20-30 set, 7 dagar i veckan, vilodag 1-2 dar i månaden när kroppen säger till.
Ni som kan - vad är felet med detta träningsupplägg?
anledningen är att jag vill träna varje dag, mår bra av det.
King Grub
2012-07-22, 10:02
Mår du bra av det, visst, fortsätt. Kroppens muskler är till för att användas dagligen, och det är inte skadligt att träna som du beskriver.
Låter det inte mycket för 20-30 set på muskler som axlar,biceps,triceps,vader? :)
Vad kör du för övningar? :)
Moop2416
2012-07-22, 10:35
Låter det inte mycket för 20-30 set på muskler som axlar,biceps,triceps,vader? :)
Vad kör du för övningar? :)
Jag vet, det blir för många set på en del mindre muskler, men som sagt, jag vill träna stenhårt 1 timme o dan minst' så jag ser inget annat alternativ att undvika överträning och skador.
BASÖVNINGAR, inge tjafs
dag 1
framsida ben
dag 2
biceps, vader
dag 3
triceps, mage
dag 4
baksida ben
dag 5
rygg
dag 6
bröst
dag 7
axlar, vader
gohardorgohome
2012-07-22, 18:13
Kört så i korta perioder, tycker det är rätt skönt faktiskt :)
mvh
GroovyChili
2012-07-23, 21:21
Kan passa på att fråga en sak jag med. Just nu kör jag följande rullande schema:
Dag 1: Bröst & triceps
Dag 2: Mage & axlar
Dag 3: Rygg & biceps
Dag 4: Ben
Sedan börjar jag om. Jag har mycket motivation, och rent mentalt är det inga problem. Men är det säkert att musklerna hinner återhämta sig? Jag tänker exempelvis på "hjälpmusklerna" i vissa övningar.
Hade det varit bättre att sätta in en vilodag någonstans, om man enbart tänker på att få ut maximal effekt av styrketräningen? Mitt mål är framförallt volym.
Jag själv skulle inte lägga axlar dagen efter bröst/triceps eller vise versa då de involverar samma muskler.
Nått sånt kanske?
Ben
Mage axlar
Bröst triceps
Rygg biceps
krubkungen
2012-07-23, 22:15
Ät mycket mat också så återhämtningen är på topp.
Corpobal
2012-07-23, 22:34
Varför är det aldrig någon som kommenterar att det finns typ 650 muskler i kroppen i sådana här trådar.
Är jag autistisk?
Stor Hård Ådrig
2012-07-23, 22:38
Sedan börjar jag om. Jag har mycket motivation, och rent mentalt är det inga problem. Men är det säkert att musklerna hinner återhämta sig? Jag tänker exempelvis på "hjälpmusklerna" i vissa övningar.
Byt bara plats på D2 och D3 så är det lugnt...
GroovyChili
2012-07-24, 21:58
Är det ingen fara med tanke på underarmarna då, om jag byter plats på D2 och D3? Eller hinner de kanske återhämta sig på ett dygn?
svets_stina
2012-07-26, 19:11
Jag har kört en muskel per dag och det känns bra! Och jag har fått bra resultat av det! Go for it.
Jag kör en muskelgrupp per dag mån-lör vilar söndag. Gjort så en längre period. Tycker det är kanon. Jag har upplägget såhär:
Mån:Bröst
Tis:Bic
Ons:Axlar
Tors:Rygg
Fre:Tric
Lör: Ben o ev marklyft
Sön:vila
Läger in mage 2-3ggr i veckan också.
För mig funkar ovan upplägg bra
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.