eternallord
2012-07-20, 15:39
Goddagens. Jag kör en ganska gammal och billig "kina"-moped till jobb om dagarna och idag när den stod parkerad har någon vält den, vilket har resulterat i att karossen gått sönder på ena sidan, spruckit och en cirka 7x3cm bit har trillat av. Jag har temporärt satt silvertejp på hålet och jag tror inte att mopeden erhållit några tekniska skador utan det är nog bara detta kosmetiska.
Till frågan då, är det lönt att polisanmäla och försöka följa upp med något försäkringsärende? Framförallt tänker jag då på om arbetsplatsen står för kostnaderna, har man några sådana rättigheter? Så länge det bara är kosmetiskt är jag knappast intresserad av att lägga 1500 självrisk, då får jag leva med hålet tills mopeden går i pension helt.
Till frågan då, är det lönt att polisanmäla och försöka följa upp med något försäkringsärende? Framförallt tänker jag då på om arbetsplatsen står för kostnaderna, har man några sådana rättigheter? Så länge det bara är kosmetiskt är jag knappast intresserad av att lägga 1500 självrisk, då får jag leva med hålet tills mopeden går i pension helt.