handdator

Visa fullständig version : Google chrome hjälp

xarizma
2012-07-18, 18:57
Jag har lite problem med min dator. Ska rada upp problemen i punkter.

1 - När jag går runt i forum osv, när jag t.ex ska trycka ''bakåt, så bläddrar den bakåt kanske 3-4 gånger, när jag bara vill bläddra 1.

2 - När jag ska minimera en sida så jävlas den och går upp igen kanske 3-4 gånger, tar kanske 2 min att få ner sidan.

3 - Datorn frågar aldrig om jag vill spara lösenord när jag loggar in på en sida jag brukar logga in på.. hur kan jag göra för att den ska fråga igen? Vad är chrome's default inställningar?

Obs ; Använder Google Chrome webbläsaren.

xarizma
2012-07-18, 20:31
Någon?

awesomooo
2012-07-18, 20:37
1. Vilket operativsystem använder du dig av? Vilken version på Google Chrome? Använder du några extensions? Kan vara att problemet orsakas av alla tillägg, avinstallera alla tillägg och ladda ner dom igen.

awesomooo
2012-07-18, 20:46
3. Jag använder chrome på en Mac och vet inte om navigeringen är lika på PC och Mac men leta fram denna ruta ( http://cl.ly/IB5L/gj.png ) och bocka i den.

Fungerar inget så rekommenderar jag att avinstallera Google Chrome helt och börja om från början.

Testa även att uppdatera Chrome om du inte redan använder dig av den senaste versionen.

xarizma
2012-07-18, 20:47
1. Vilket operativsystem använder du dig av? Vilken version på Google Chrome? Använder du några extensions? Kan vara att problemet orsakas av alla tillägg, avinstallera alla tillägg och ladda ner dom igen.

Windows vista, nyaste Chrome. Extensions? Jag har raderat alla tillägg nyss och det veerkar som att problemet är löst, jag ska se - kan ta tid ibland. Behöver inte installera om tillägg :)

awesomooo
2012-07-18, 20:58
Punkt nummer två är jag tveksamt till att det verkligen är Chrome's fel. Hur går det om du högerklickar på "tabben" nere i menyraden och använder minimerafunktionen där istället för högst upp till höger? Jävlas den fortfarande?