Visa fullständig version : kan tillskott användas till bakning/matlagning/övrigt?
Captainwide
2012-07-16, 19:49
Tjena alla byggers, jag undrar om whey 100 gold standard går att använda till matlagning eller något annat än just proteindrinkar? har en del över nu så :D undrar mest om tillskottet är värmekänsligt eller om det blir väldigt konstig konsistens på det! tack för svaren! ;)
Fishtank
2012-07-16, 19:57
Jadå.
Tänk bara på att vid för hög värme kan sötningsmedlet få en besk smak.
Brukar iaf köra lite vassle i min boatmeal.
Har för mig att vassle bryts ner eller liknande när det värms upp, Grub får gärna upplysa
vicarious
2012-07-16, 20:19
Har för mig att vassle bryts ner eller liknande när det värms upp, Grub får gärna upplysa
Nej. Finns nåt som kallas denaturering, vilket innebär att proteinets struktur förändras. Detta sker vanligtvis vid upphettning. Det förstör inte proteinet utan kroppen kan fortfarande ta upp och använda det fullt ut.
Fishtank
2012-07-16, 21:56
Nej. Finns nåt som kallas denaturering, vilket innebär att proteinets struktur förändras. Detta sker vanligtvis vid upphettning. Det förstör inte proteinet utan kroppen kan fortfarande ta upp och använda det fullt ut.
+1
Fanns en anledning att jag ej nämnde det då folk bara skulle bli förvirrade över denatuering som vanligt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.