Visa fullständig version : Tonfisk
Har en fundering.....
1 - är det farligt att äta 1/2 burk tonfisk varje dag?
2 - Efter att man har ätit sin proteindrink + snabba kolyhydrater på gymmet och så kommer man sen hem och ska äta....räcker det att äta 1 portion pasta + typ 1/2 burk röda linser?
Originally posted by Mac
Har en fundering.....
2 - Efter att man har ätit sin proteindrink + snabba kolyhydrater på gymmet och så kommer man sen hem och ska äta....räcker det att äta 1 portion pasta + typ 1/2 burk röda linser?
1. Inte vad jag vet. kan inte finna någon anledning alls till varför det skulle vara farligt...
Okej, man har ju hört något om insjöfiskar och gravida kvinnr eller vad det nu är.
2. Räcker och räcker. Det är bara att käka, orkar du inte mer så orkar du inte mer... men jag tycker nog du skall ha i dig mer protein iaf.
dats my 2 cents.
Originally posted by Mac
Har en fundering.....
2: Burk?????? Linser kokar man själv!
kanske man också kan göra.....men röda linser på burk ä super smarrigt..!!
vad kostar röda linser i lösvikt då? köper du dem i hälsoaffär då eller vanlig mataffär?
Farligt att äta tonfisk? Syftar du på miljögifter?
monotonic
2004-01-30, 23:59
när jag käkade MYCKET tonfisk så stank hela jag tonfisk... när man sket luktade det tonfisk... när man pissade luktade det tonfisk...
är man 'militanta-anti-tonfisk-människor' är det säkert livsfarligt att äta tonfiks... annars inte =))
King Grub
2004-01-31, 07:26
1. Nej
2. Antagligen inte
Lasse Kongo
2004-01-31, 13:15
Läste ngn artikel där det stod att tonfisk innehöll en del kvicksilver..
Men det är förmodligen inte farligare än en morgonpromenad i rusningstrafik (avgaser) :smash:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.