handdator

Visa fullständig version : Efter träningen

Spec^
2004-01-29, 21:04
Tjena moss!

Har som vana att trycka i mig 400gr plättar varje dag. Då undrar jag, ska jag dra i mig dessa efter träningen? Eller innan jag går å lägger mig?

Säg att jag tränar från 20:00 - 21:00, går å lägger mig runt 24:00.

Plättar klockan 21:00 eller 23:30?

Fick tipset att ta plättarna efter träningen, å spara min vassledrink till lite senare ~1h före läggdags.

GhostFace
2004-01-29, 21:09
Antar att tipset med att käka plättarna efter träningen var för att de har högt GI?
400g låter rätt mycket men men, det är din kropp och det är kanske dags att bulka?

King Grub
2004-01-29, 21:13
Varför skulle du spara proteindrinken? Plättar är inte en särskilt högvärdig proteinkälla.

Spec^
2004-01-29, 21:20
För att jag fick tipset att ta plättarna efter träning?

Behöver verkligen gå upp i vikt, så de blir en förpackning åt gången.

Men de är alltså att föredra prottedrinken efter träningen å plättarna senare?

King Grub
2004-01-29, 21:25
Originally posted by Spec^
För att jag fick tipset att ta plättarna efter träning?

Behöver verkligen gå upp i vikt, så de blir en förpackning åt gången.

Men de är alltså att föredra prottedrinken efter träningen å plättarna senare?

Du behöver både protein och snabba kolhydrater efter träningen. Kolhydrarna behöver ju inte vara i plättform. Men även om du sparar plättarna kanske du behöver något mer proteinrikt till dem innan du går och lägger dig?

Spec^
2004-01-29, 21:29
Originally posted by King Grub

Du behöver både protein och snabba kolhydrater efter träningen. Kolhydrarna behöver ju inte vara i plättform. Men även om du sparar plättarna kanske du behöver något mer proteinrikt till dem innan du går och lägger dig?

Får helt enkelt göra såhär va att jag drar i mig prottedrinken och plättarna samtidigt efter träningen?

Å sen tar jag nåt mer innan jag går å lägger mig :thumbup: ett par limpor med kalkon pålägg å ett par glas mjölk!