handdator

Visa fullständig version : Specialized venge eller tarmac?

Barbastark
2012-06-26, 13:01
Funderar på att go nuts och skaffa en cykel i 50.000kr klassen.

Men vilken vill jag ha? Blir definivt specialized. Men venge eller tarmac?

Vengen är ju mer aero inspirerad medans tarmac är mer klassisk. Jag är ute efter en som går att ha till alla distanser (inte direkt nått fokus på time-trile/tri dock). Så risken är ju att venge blir obekväm på längre distanser och fångar för mycket sidvind osv. Å andra sidan är tarmac mer "vanlig" och känns därför inte riktigt lika "rolig".

Men vill ju ha en som ja är helt nöjd med i längden. Så, tankar?

Edit: inga kommentarer om hur onödigt det är att skaffa en så dyr tack. That i know

Everest
2012-06-26, 13:03
Hur länge har du hållit på med cykling?

Barbastark
2012-06-26, 13:08
Hur länge har du hållit på med cykling?

Fullt medveten om att jag inte behöver sånahär grejer.

Everest
2012-06-26, 13:14
Fullt medveten om att jag inte behöver sånahär grejer.

Njae, jag ska inte leka moralkärring men jag tycker att om du verkligen vill lägga ner 50kkr på cykel så skulle jag istället köpt en linjehoj för 35kkr och en mtb för 15kkr så att du kan cykla året runt... För 35000 får du både bra ram och hjul.

Det är några hundra gram som skiljer en cykel i 30-klassen med en cykel i 50kkr-klassen

Barbastark
2012-06-26, 13:19
Njae, jag ska inte leka moralkärring men jag tycker att om du verkligen vill lägga ner 50kkr på cykel så skulle jag istället köpt en linjehoj för 35kkr och en mtb för 15kkr så att du kan cykla året runt... För 35000 får du både bra ram och hjul.

Det är några hundra gram som skiljer en cykel i 30-klassen med en cykel i 50kkr-klassen

Har faktiskt redan en mtb :). Ok. Så prestandan skiljer inte så mycket alltså när man väl är uppe i runt 35?

MasterChief
2012-06-26, 15:15
Skulle rekommendera en provcykling i alla fall. Specialized finns ju överallt. Sen kan Venge kanske vara svår att få tag i.

Personligen tycker jag Tarmac är bra mycket snyggare åtminstone.