handdator

Visa fullständig version : Tack till Svenska Styrkelyftförbundet för ny utrustning!

Adama
2012-06-26, 09:28
Igår kväll ringde Robert Ericsson upp mig och berättade att vi i kolbäcks atletklubb har blivit beviljade tävlingsutrustning från Eleiko till ett värde av ca 100.000:-

Lite osäkert på exakt vad som ingick men det var bl.a. ny stång, 400+ kg vikter, marklyftflak, magnesiumhållare, stångvältslyftgrunka för marklyften och tävlingsgodkänd ställning.

Ska hämtas på söndag!

Inte alls illa för någonting som började med att jag frågade hur fasen man gör för att starta en SL-klubb i augusti förra året (i denna tråd: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5253777&postcount=6)

Blir ett rejält lyft för våran källarhåla!

Halldin
2012-06-26, 09:31
Wow, gratis?

Adama
2012-06-26, 09:33
Wow, gratis?

Jawohl, via idrottlyftet tror jag det heter. Man ansöker.

gunhamn
2012-06-26, 09:34
Oskarshamn har även dom fått en hel del utrustning som jag förstått.

Kul när saker som sägs verkligen blir av, för Robert har själv sagt många gånger att visionen ska vara att man ska kunna utöva styrkelyft i vartenda buske i hela sverige och det verkar som att han står vid sitt ord. Riktigt kul :)

Börje H
2012-06-26, 09:34
Jawohl, via idrottlyftet tror jag det heter. Man ansöker.

http://www.rf.se/templates/Pages/InformationPage____382.aspx

Mycket bra sätt för föreningar att kunna utveckla sin verksamhet.

"Regeringen har sedan starten årligen avsatt 500 miljoner kronor" så pengarna finns :)

Pepz
2012-06-26, 09:35
fan vad roligt!

joker560
2012-06-26, 10:03
Är det flaken från world cup som annonserades ut på förbundets hemsida?

Adama
2012-06-26, 10:11
Är det flaken från world cup som annonserades ut på förbundets hemsida?

Ingen aning men det kanske det är.

Kurash
2012-06-26, 10:15
Oskarshamn har även dom fått en hel del utrustning som jag förstått.

Då kanske man kan träna lite där på semestern? Vet du var det ligger?

gunhamn
2012-06-26, 10:31
Då kanske man kan träna lite där på semestern? Vet du var det ligger?

Japp det ska väl inte va omöjligt, det ligger i big bang. Ett stort nöjescenter med tillhörande gym. bara att googla :) kommer nog försöka träna där själv ngra gånger i sommar.

Nitrometan
2012-06-27, 21:12
Grattis!!!

Timme
2012-07-03, 18:11
Japp det ska väl inte va omöjligt, det ligger i big bang. Ett stort nöjescenter med tillhörande gym. bara att googla :) kommer nog försöka träna där själv ngra gånger i sommar.

Bara o komma ^^

Shirt
2012-11-05, 18:50
Hur är verksamheten just nu? Finns det/kommer det att finnas styrkelyft? Har nämligen hoppats på att något liknande ska dyka upp här i Västerås länge.

Adama
2012-11-05, 20:00
Hur är verksamheten just nu? Finns det/kommer det att finnas styrkelyft? Har nämligen hoppats på att något liknande ska dyka upp här i Västerås länge.

Tjaa, om du menar i Kolbäck så rullar vi på. Vi började med fem pers, sedan blev vi fyra. Nu är vi på god väg att bli sex st, eller minst fem igen.

I västerås finns inget och kommer inte finnas så länge det inte finns tillräckligt med folk som tycker det är kul med styrkelyft. Jag är den enda aktiva än så länge (som jag känner till iaf).

Sai
2012-11-05, 21:49
http://www.kolbacksatletklubb.n.nu/ är detta er hemsida? Eller tränar ni i en annan lokal?

Adama
2012-11-05, 21:59
http://www.kolbacksatletklubb.n.nu/ är detta er hemsida? Eller tränar ni i en annan lokal?

Yes där tränar vi. Brukar försöka köra gemensamt på söndagar, resten tränas på egen hand.

Sai
2012-11-05, 22:37
Får väll komma förbi någon dag!

Brukar det vara många personer där (med tanke på att det står 80 medlemmar på hemsidan)?

Vilka dagar är det öppet för en som vill pröva på att träna samt kolla runt?

Adama
2012-11-05, 23:06
Får väll komma förbi någon dag!

Brukar det vara många personer där (med tanke på att det står 80 medlemmar på hemsidan)?

Vilka dagar är det öppet för en som vill pröva på att träna samt kolla runt?

Nedå, där är ofta inte en människa.. 80 pers är ju inte mycket medlemmar för ett gym på en ort. Tänk att 50% tränar väl inte ens.

De har prova på träning på måndagar.

Det är dock bara ett vanligt gym, det kan du ju hitta i västerås hur många som helst. Om du nu är ute efter det.

Sai
2012-11-05, 23:24
Nedå, där är ofta inte en människa.. 80 pers är ju inte mycket medlemmar för ett gym på en ort. Tänk att 50% tränar väl inte ens.

De har prova på träning på måndagar.

Det är dock bara ett vanligt gym, det kan du ju hitta i västerås hur många som helst. Om du nu är ute efter det.

Jo jag är medveten om att det finns en hel del gym i Västerås. Fast har inte riktigt hittat något som inriktar sig på styrkelyft. Tänkte mer på tävlingslicens för styrkelyft, det finns väll hos er?

Adama
2012-11-06, 20:07
Jo jag är medveten om att det finns en hel del gym i Västerås. Fast har inte riktigt hittat något som inriktar sig på styrkelyft.

Bjurhovda Atletklubb tränar jag för det mesta på. Det är lite mer lyftarstuk på det stället.

Tänkte mer på tävlingslicens för styrkelyft, det finns väll hos er?

Mja. Kolbäck är ju anslutet till styrkelyftförbundet så att vi får tävla. Eftersom vi är så små så betalar vi våra licenser och avgifter själva per person.

PatJack
2012-12-05, 17:35
Wow! Grattis :)