Visa fullständig version : Ångest, Diazepam eller alkohol?
Southwind
2012-06-19, 18:28
Hej, för er som provat båda i syfte att dämpa ångest eller oro vilket tycker ni fungerade bäst?
Har Stesolid på recept och alkohol är lagligt samt jag blandar inte dessa.
Ingen poll.
stesolid, klockrent.
Alkohol kan slå fel plus ge en satans efterångest när man nyktrar till.
Sålänge du inte använder stesolid varje dag borde du inte bli beroende.
krubkungen
2012-06-19, 18:41
Stesolid gör mos av ångesten, samt att den har lång halveringstid. Men använd den bara när du verkligen behöver det!
Doctor Snuggles
2012-06-19, 18:42
Håller inte med. Man kan mycket väl bli beroende av diazepam även om man använder det bara 2-3 gånger i veckan i en längre tid. Den har en väldigt lång halveringstid och flera aktiva metaboliter, vilket innebär att hjärnan kan vara påverkad (utan att man märker det) 2-3 dagar. Jag känner åtminstone en person som hade den oturen. Benzo har den VÄRSTA avtändningsprofilen av ALLA droger.
Jag skulle undvika benzo som pesten, och bara ta det i absoluta nödfall, vid psykotisk dödsrädsla o dyl.
Alkohol suger också som anti-ångest, särskilt om man dricker mer än 1-2 glas vin (om dagen).
Vad som är bäst att dämpa ångest (och som bäst fungerar i längden) är träning, särskilt konditionsträning, samt någon form av beteendeterapi typ KBT eller positive psychology.
Tog Stesolid en kväll för kanske 2år sen när jag kände mig nere. Inget jag använt innan, men har man jobbat på sjukhus så har man all möjlig crap hemma. Iallafall...låg hela kvällen på mitt vardagsrumsgolv och bara myste till musik. Mådde otroligt gott. Hade kunnat bli så sjukt beroende av det.
Sandra81
2012-06-19, 19:33
Hej, för er som provat båda i syfte att dämpa ångest eller oro vilket tycker ni fungerade bäst?
Ingen poll.
inga tabletter alls just nu har gett mig fasiken på att fixa det utan.. ja kör meditation å yoga.
Ingendera är en lösning på ett problem, men alkoholen skulle jag verkligen inte rekomendera för ångesten förstärks bara ändå mer när alkoholen går ur.
Så av två dåliga stesolid.
Tog Stesolid en kväll för kanske 2år sen när jag kände mig nere. Inget jag använt innan, men har man jobbat på sjukhus så har man all möjlig crap hemma. Iallafall...låg hela kvällen på mitt vardagsrumsgolv och bara myste till musik. Mådde otroligt gott. Hade kunnat bli så sjukt beroende av det.
Ok, inte så smart att ta hem narkotikaklassade läkemedel som jag antar att patient ej ville ha. Men varför skriver du om det på ett internetforum?
Ingen poll.
Terapi och snri/ssri. Samt meditation.
Eller bara meditation.
Att ta piller (bortsett från snri/ssri) för att dämpa oro/ångest är som att lägga ett tight lock på en kokande gryta för att slippa ångan... Take my word for it.
Satsa långsiktigt för att må bra, och lär känna dig själv.
Ok, inte så smart att ta hem narkotikaklassade läkemedel som jag antar att patient ej ville ha. Men varför skriver du om det på ett internetforum?
Mera sånt man haft i fickan och råkat få med sig hem och sen slängt i någon låda hemma.
goingbig
2012-06-19, 19:50
Stesolid, ta så sällan som möjligt. Ha endast till nödsituationer men om du ändå skulle börja äta flera gånger i veckan se till att vara utan minst lika många dagar i månaden som du tar. Försök att hitta grunden till problemet istället och försök ta dig runt problemen.
Träning brukar funka bra emot ångesten. Och försök för all del att hålla dig ifrån SSRI/SNRI, det är inte mycket bättre än benso i och med att du måste äta det på daglig basis.
lycka till
Och försök för all del att hålla dig ifrån SSRI/SNRI, det är inte mycket bättre än benso i och med att du måste äta det på daglig basis.
Lite ot, och det ursäktar jag för, vill inte leda in detta på en debatt kring dessa prep igen. Men ja.
Skillnaden är typ så stor den kan vara. Man kan ta snri/ssri dagligen i 15 år utan att få några men eller allvarliga biverkningar alls (och miljoner gör det), och sen sluta på några veckor och vara friskare än någonsin. Det är som att jämföra äpplen och päron. Det blir inte ens någon effekt första 4 veckorna på dessa preparat. Trots att den biokemiska effekten är uppnådd efter någon timme.
Den stora skillnaden är dock att det ena preparatet dämpar symptom idag, och det andra hjälper till att lösa dem långsiktigt.
goingbig
2012-06-19, 20:29
Lite ot, och det ursäktar jag för, vill inte leda in detta på en debatt kring dessa prep igen. Men ja.
Skillnaden är typ så stor den kan vara. Man kan ta snri/ssri dagligen i 15 år utan att få några men eller allvarliga biverkningar alls (och miljoner gör det), och sen sluta på några veckor och vara friskare än någonsin. Det är som att jämföra äpplen och päron. Det blir inte ens någon effekt första 4 veckorna på dessa preparat. Trots att den biokemiska effekten är uppnådd efter någon timme.
Den stora skillnaden är dock att det ena preparatet dämpar symptom idag, och det andra hjälper till att lösa dem långsiktigt.
Vi har olika åsikter i den frågan, har använt mig av både ssri och benso i åratal. I dagsläget använder jag inget utav det. Har aldrig mått sämre än under tiden jag tog ssri, sket i allt och sov hela dagarna.
Southwind
2012-06-19, 20:31
Anledningen till ångesten är förmodligen det att jag för ett tag sedan slaggade på soffan hos en tjejkompis efter en natt ute på stan. Vaknade av att hon utförde oralsex på mig varav jag knuffade bort henne, tog mina kläder och sprang ut ur lägenheten.
Det var jävligt obehagligt och äckligt.
Anledningen till ångesten är förmodligen det att jag för ett tag sedan slaggade på soffan hos en tjejkompis efter en natt ute på stan. Vaknade av att hon utförde oralsex på mig varav jag knuffade bort henne, tog mina kläder och sprang ut ur lägenheten.
Polisanmäl.
shadowfire
2012-06-19, 20:35
Polisanmäl.
herregud, ja, +1.
Men ALLTSÅ! hahahahahaha
Doctor Snuggles
2012-06-19, 20:43
Vi har olika åsikter i den frågan, har använt mig av både ssri och benso i åratal. I dagsläget använder jag inget utav det. Har aldrig mått sämre än under tiden jag tog ssri, sket i allt och sov hela dagarna.
Det handlar inte om åsikter, det handlar om fakta. Benzo är något av det farligaste du kan stoppa i dig. Det är klart att det från person till person varierar och handlar om hjärnkemi, och att man kan må pyton på och när man slutar med båda, men avtändning från SSRI:s o dyl är överlag ingenting i jämförelse till avtändning från benzos. Du kan dö av att gå av cold turkey från benzo:s t.ex. Från ett långvarigt högdosbruk av benzos kan det ta ÅR att gå av och under tiden upplever många bokstavligen ett helvete pga av att deras gaba-produktion har nedreglerats (och gaba balansererar alla andra stimulerande signalsubstanser som dopamin och serotonin t.ex). Det går inte ens att jämföra.
Har man otur, och är känslig för benzos, kan man även av ett kortare bruk (några veckor) råka ut för prolonged withdrawal syndrome vilket innebär att din kropp/psyke kommer vara paj, och du kan uppleva ett tusental olika symptom som kommer och går i vågor i flera månader till år efteråt. Det är ett rent helvete, och jag överdriver inte det minsta. Det är inte ovanligt att folk åker på psykos eller/och tar livet av sig.
Det kanske känns som jag skräckpropagerar, men jag har en vän som råkade ut för det, och jag tycker bara det är min medmänskliga skyldighet att informera om de potentiella farorna.
Spartansk
2012-06-19, 20:50
Tror det räknas som "våldtäkt", rent juridiskt.
goingbig
2012-06-19, 20:54
Det handlar inte om åsikter, det handlar om fakta. Benzo är något av det farligaste du kan stoppa i dig. Det är klart att det från person till person varierar och handlar om hjärnkemi, och att man kan må pyton på och när man slutar med båda, men avtändning från SSRI:s o dyl är överlag ingenting i jämförelse till avtändning från benzos. Du kan dö av att gå av cold turkey från benzo:s t.ex. Från ett långvarigt högdosbruk av benzos kan det ta ÅR att gå av och under tiden upplever många bokstavligen ett helvete pga av att deras gaba-produktion har nedreglerats (och gaba balansererar alla andra stimulerande signalsubstanser som dopamin och serotonin t.ex). Det går inte ens att jämföra.
Har man otur, och är känslig för benzos, kan man även av ett kortare bruk (några veckor) råka ut för prolonged withdrawal syndrome vilket innebär att din kropp/psyke kommer vara paj, och du kan uppleva ett tusental olika symptom som kommer och går i vågor i flera månader till år efteråt. Det är ett rent helvete, och jag överdriver inte det minsta. Det är inte ovanligt att folk åker på psykos eller/och tar livet av sig.
Du får ingen "avtändning" av SSRI. Du får heller ingen avtändning ifrån ett sporadiskt bruk av benso, ta en titt på fass istället över biverkningar ssri vs benso. Sedan säger jag inte att benso är bra för alla men har du karaktär kommer det ge dig mycket färre biverkningar än ssri.
Förresten, hur många har beviserligen inte tagit sitt liv pga ssri? Varför tror du att det skrivs ut benso de första veckorna till säkert 50% av alla som börjar med ssri?
Men visst, blir man torsk på benso så är det garanterat ett helvete men följer man läkarens anvisningar slipper man detta.
Utgå inte alltid ifrån det värsta, allt som skrivs är inte heller sant ibland kan det vara bra med lite "broscience". Av alla som använder benso så är knappast större delen vrak utan endast någon procent. Men att hamna i pillersvängen överhuvudtaget bör man undvika. Många verkar tro att det finns piller emot allt, jag trodde själv det ett tag innan jag vaknade.
Doctor Snuggles
2012-06-19, 23:09
Du får ingen "avtändning" av SSRI. Du får heller ingen avtändning ifrån ett sporadiskt bruk av benso, ta en titt på fass istället över biverkningar ssri vs benso. Sedan säger jag inte att benso är bra för alla men har du karaktär kommer det ge dig mycket färre biverkningar än ssri.
Förresten, hur många har beviserligen inte tagit sitt liv pga ssri? Varför tror du att det skrivs ut benso de första veckorna till säkert 50% av alla som börjar med ssri?
Men visst, blir man torsk på benso så är det garanterat ett helvete men följer man läkarens anvisningar slipper man detta.
Utgå inte alltid ifrån det värsta, allt som skrivs är inte heller sant ibland kan det vara bra med lite "broscience". Av alla som använder benso så är knappast större delen vrak utan endast någon procent. Men att hamna i pillersvängen överhuvudtaget bör man undvika. Många verkar tro att det finns piller emot allt, jag trodde själv det ett tag innan jag vaknade.
Jo, man får "avtändning" av längre bruk av SSRI:s, eller rättare sagt, utsättningssymptom (vilket är ett finare ord för samma sak egentligen). Kroppen vänjer sig vid preparatet och justerar din signalsubstansproduktion därefter. Exakt som det sker med i princip alla andra droger som påverkar hormoner eller signalsubstanser. Man blir däremot inte beroende på samma sätt, d.v.s. känner ett fysiskt behov att man "behöver" läkemedlet. Det är dessutom mycket, mycket lättare att gå av, som sagt.
Jag talar heller inte om sporadiskt bruk, och jag säger inte att det är vanligt (prolonged withdrawal syndrome får ca 10%), men det räcker med diazepam ett par gånger i veckan i 1-2 månader om du har otur.
Läkare, särskilt allmänläkare, har tyvärr extremt dålig koll på detta.
De flesta känner t.ex. inte till "water titration", och rekommenderar mycket för snabb avvänjning.
Går man på benzo dagligen, i flera månader, så blir i princip alla beroende.
Det har inte ett piss att göra med "karaktär", som du antagligen menar det, utan med hjärnkemi.
Jo, folk tar livet i samband med SSRI (om man är under 25 år så är risken störst), men det är av andra anledningar, oftast av samma anledning som folk med djup depression gör. Det är också oftast vid användning och inte vid utsättning, vilket var vad jag talade om. Du kan fortfarande också rent spontant dö (krampanfall, t.ex) från avtändning av benzo. Detta sker förstås oftast efter man går kall kalkon efter väldigt kraftigt och långvarigt bruk.
Jag är ledsen, men du vet inte öht vad du talar om när du talar om effekter av utsättning från benzo. Kolla på ångest och läs listan av symptom det kan ge. Samma gäller benzoutsättning och mer därtill. Lätt en 100+ symptom och det är känt att det kan maskera sig som symptomen från en myriad olika sjukdomar. Vad som är värre är att det går i vågor, och kan vara svårt att skilja från vanlig ångest. En månad mår man hyffsat, nästa mår man värre än i början. Många läkare feldiognosticerar detta.
Tro mig, har du någon gång råkat ut för en sådan utsättning, eller känner någon som har gjort det (och jag känner många som mått skit både på och av SSRI:s) så skulle du förstå att det handlar om en helt annan nivå på helvete. Många anser att avtändningen är värre än av heroin, just för att den kan ta så sjukt lång tid, och är så oberäknelig och har så många olika symptom så man inte hinner vänja sig.
Du får ingen "avtändning" av SSRI.
Utsättningssymptomen kan dock vara jobbiga. Iaf har de varit det för mig. Men jag skulle tro att det är långt långt mkt mindre problem än från mkt annat. Hade bla så kallade "brain-jolts" i 3 månader i sträck. Var rätt obehagligt. Men för mig, och det vill jag säga i relation till trådens topic. Så har snri räddat mitt liv. Äter dem inte längre sen ett par år tillbaka.
Doctor Snuggles
2012-06-19, 23:38
För att förtydliga: Här är en liten lista av alla symptom som EN person upplevde från benzoabstinens. Han är inget undantag.
- Double vision - Sore and tired eyes
- Blurred vision - Screwing up of the eyes
- Panic attacks - Fear of being alone
- Tiredness - Tension between the eyes
- Dizziness - Agitated sight
- loss of control of the movement
of the eyes - Brain moving within the skull
- Buildings appear to be leaning - Speech appears to be two feet in
front of you when speaking
- Thoughts and feeling that
you are dying - Legs arms and head very heavy
- Difficulty in writing slowly - Rapid blinking of the eyes
- Tight band around the head - Sharp throbbing pain in the wrists
- Fear of water - Loss of concentration
- Hair loss - Tinnitus
- Speech difficulties - Inability to write
- Inability to read - Seizures
- Loss of interest in
people and things - Pupils of eyes become minute
- Iris in eyes changes colour - Agoraphobia
- Feeling of vulnerability - Feeling of extreme cold
- Extremely nervous and jumpy - Muscle wastage
- Impotence - Unable to walk
- Nightmares - A fear of insanity
- Loss of memory - Pains in the temple
- Depersonalisation - Derealisation
- Repetitive thoughts - Heartburn
- A feeling of impending doom - Loss of self respect
- Earache - Sinus problems
- Feelings of worms
under the scalp - Feelings of the spirit being out
of synchronisation with the body
- Depression - Problems of decaying
teeth and gums
- Insomnia - Vertigo
- Anxiety - Allergies to food
- Extremely disturbed - Twitching of the head
- Numbness, pain,
pins and needles - Saliva running from the
mouth while sleeping
- Neuralgia - Cracked and sore lips
- Pains in the neck to
the shoulder blades - Tickling and itching feeling
over the whole body
- Heavy pounding heart
when climbing stairs - Breathlessness
- Intense fuzzy feeling in the head - Cuts and abrasions take
weeks to heal
- Severe muscular rigidity all over - Demented and murderous thoughts
- Irrational rage - Extreme thirst
- Toe and finger nails change
colour from pink to grey - Feeling bloated
- Diarrhoea - Constipation
- Rashes and blotches on the skin - Pains in the lungs
- Pains in the chest - Flashbacks
- Severe cramping in the stomach - Electric shock and muscular spasms
- Swallowing difficulties - Dry mouth
- Hallucinations - Hypersensitivity to light and sound
- Inability to cope with a lot of information - Feelings of shaking inside and out
- Hyperactivity - Aching joints and muscles
- Restlessness - Restless legs in bed at night
- Paranoia - Overbreathing
- Arms and legs feel detached
from the body - Grinding teeth
- Intense jaw pain - Jaws clamped together
- Total loss of confidence - Hysterical and inappropriate laughter
- Waves, sparks and flashes of light - Body feels like jelly
- Sweating - Inability to comprehend
the simplest of things
- Obsessive behaviour - Suicidal feelings
- Nausea - Flu like symptoms
- Disorientation - Lack of co-ordination
- Metallic taste in mouth - Phobias
- Fear of losing control - Clumsiness
Är detta den enda anledningen till att du har ångest?
mattilainen
2012-06-19, 23:50
Är detta den enda anledningen till att du har ångest?
tycker det räcker gott och väl :) anmäl säger jag.
förstår vad du menar dock
krubkungen
2012-06-20, 00:00
Benzo AT är definitivt ett helvete, och desto starkare Benzo tex: xanor,stesolid, flunitrazepam ju värre. Inget jag har fått genom gå bara läst om det. Dock har dem flesta missbrukat användningen av medicinen.
Men Benzo har sina fördelar och nackdelar precis som alla potenta läkemedel. Folk som använder Benzo för att flumma/ bli höga är dock helt idiotiskt ur mitt perspektiv.
Ssri är snuskigt värre värsta AT jag har varit med om. Inget jag kände ett behov av att ta så det var inget beroende men utsättningssymtomen fick mig må så dåligt att jag fick börja på en Snri som inte direkt har önskad effekt men det är en annan historia.
Men att säga att det inte ger någon AT är skitsnack. Brain zapsen man får är som om en enda stor mardröm där du bara önskar att du blir nersövd tills skiten har lagt dig, vilket kan ta lång tid beroende på hur länge du har använt medicinen. Lite OT men behövde skriva av mig lite.
Southwind
2012-06-22, 12:25
Polisanmäl.
herregud, ja, +1.
Funderar på det men det skulle förmodligen läggas ned plus att vi har för många gemensamma vänner så det skulle bli väldigt jobbigt.
Men ALLTSÅ! hahahahahaha
Vad är det du skrattar åt?
tycker det räcker gott och väl :) anmäl säger jag.
förstår vad du menar dock
Vad är det du förstår?
Lachrillo
2012-06-22, 15:02
Diazepam fungerar bra jag har Valium utskrivet för flygning och jag använder det inte till något annat men det fungerar bra ! och man är fortfarande i förstånd :)
text
text
Här är ett exempel på en kille som lider av benso-abstinens; "in my fourth month", dessutom ...: uDbPnAQ-c1o
Betänk även, att trots att de fysiska besvären under en [I]"benzodiazepine withdrawal"[/quote] är betydligt farligare än de psykiska dito, så är ofta den psykiska smärtan oerhört mycket värre än den fysiska. Ångesten och melankolin man upplever när man går av bensodiazepiner efter ett långt och trofast äktenskap är närmast obeskrivlig.
text
text
Här är ett exempel på en kille som lider av benso-abstinens; "in my fourth month", dessutom ...:
uDbPnAQ-c1o
Betänk även, att trots att de fysiska besvären under en [I]"benzodiazepine withdrawal"[/quote] är betydligt farligare än de psykiska dito, så är ofta den psykiska smärtan oerhört mycket värre än den fysiska. Ångesten och melankolin man upplever när man går av bensodiazepiner efter ett långt och trofast äktenskap är närmast obeskrivlig.
Doctor Snuggles
2012-06-22, 17:41
Usch. Ja, folk förstår inte när de ser en lista av symptom. Jag antar att man inte ens kan förstå det förrns man upplevt det, men det räcker med att se en närstående gå igenom dylikt för att aldrig vilja röra skiten. Det är ett rent helvete.
Personen jag känner beskrev det som att ha influensa med hög feber, och vara bakfull konstant i drygt ett år. Och det var inte ens de jobbigaste symptomen, utan bara de vanligaste.
Det finns experimentella behandlingar som ämnar att uppreglera gaba-receptorerna så de börjar fungera normalt igen, men de görs inte i sverige vad jag vet.
AhmedGrisen
2012-06-22, 17:51
strunta i drogerna om du kan, du skjuter bara upp ångesten när du väl slutar så kommer smärtan tillbaka plus alla problem du kan få av att käka/dricka skiten.
Låter lite mastigt att ta ångestdämpande för att en tjejkompis försökte suga av dig, tycker jag. Kanske kan du bara ringa henne och höra hur hon tänkte, hon kanske hade uppfattat något eventuell gnista? Men som folket säger är det ju att gå över gränsen från hennes sida.
Tycker du borde skita i att dämpa ångest med hjälp av mediciner. Visst det hjälper för en stund, men blir bara ännu värre när effekten "tar slut".
Usch. Ja, folk förstår inte när de ser en lista av symptom. Jag antar att man inte ens kan förstå det förrns man upplevt det, men det räcker med att se en närstående gå igenom dylikt för att aldrig vilja röra skiten. Det är ett rent helvete.
vilka doser använde sig han/hon av?, hur lång tidsperiod?.
Vad anser du om Zopiklon/imovan, samma problematik även där? (d vs tillvänjning, negativa symtom?).
gratefuldead
2012-06-22, 23:52
Ssri är snuskigt värre värsta AT jag har varit med om. Inget jag kände ett behov av att ta så det var inget beroende men utsättningssymtomen fick mig må så dåligt att jag fick börja på en Snri som inte direkt har önskad effekt men det är en annan historia.
Men att säga att det inte ger någon AT är skitsnack. Brain zapsen man får är som om en enda stor mardröm där du bara önskar att du blir nersövd tills skiten har lagt dig, vilket kan ta lång tid beroende på hur länge du har använt medicinen. Lite OT men behövde skriva av mig lite.
Det sjuka är ju att läkarna påstår att utsättningssymtomen "inte alls är så farliga". Förbannat jävla skitsnack, har aldrig mått sämre som när jag slutade. Aldrig varit mer benägen att göra något dumt. Lika för min vän som slutade, han är lycklig över att han lever idag.
Doctor Snuggles
2012-06-23, 00:17
vilka doser använde sig han/hon av?, hur lång tidsperiod?.
Vad anser du om Zopiklon/imovan, samma problematik även där? (d vs tillvänjning, negativa symtom?).
Inte höga doser alls, standarddosering för nybörjare om jag förstod det rätt.
Han testade 2-3 st olika under kanske 2-3 månader. Det var inte dagligen hela tiden heller, och det kan varit en del av problemet. Enligt vad jag läst mig till så fick han antagligen avtändning flera gånger under perioden (som han trodde var ångest), vilket kunde triggat en svårare abstinens. Det säkraste sättet är att antagligen inte ta det mer än typ enstaka gånger, en gång i veckan max, eller att ta det väldigt regelbundet och exakta doser - för att sedan när man går av trappa ner väldigt långsamt i exakta intervall. Men det är förstås ingen garanti. Det är riktigt kluriga medel det där, är man känslig så är man. En kvinna jag läste om fick piller som barn, vilket tydligen pajade hennes receptorer kroniskt, så som vuxen fick hon den paradoxala effekten att hon fick abstinens direkt när hon tog benzo, d.v.s. krampanfall o dyl.
De sk z-drogerna är inte lika farliga vad gäller tillvänjning då de har mycket svagare affinitet för gaba-receptorerna, men risken finns förstås. Har inte hört talas om "prolonged withdrawal syndrome" för just dem, om man använder i normaldoser bara för att sova, utan isf snarare att man får svårt att sova utan dem, vilket kan leda till insomnia. Folk som använt dem under längre tid verkar iof bli trögare i huvudet, som är en vanlig bieffekt av benzos.
Blanda dem med benzos är nog ingen höjdare heller.
Doctor Snuggles
2012-06-23, 00:28
Risken med stilnoct är nog mest att inte råka snedtända (eller bara ta för mycket) för folk gör de konstigare grejer (som de dessutom inte öht mins) på stilnocttrippar, som käka upp allt i kylskåpet, rått eller ej, och ringa till alla man känner och snacka sjukheter på goatse-nivå. Fyllesamtal x 100, typ. ;)
Nu är det kanske inte så vanligt, men men.
Vad är det du förstår?
Jag tror att han förstod syftet med min fråga. Ville utesluta alla andra möjliga orsaker till att du är deprimerad.
Har du försökt hitta en riktig lösning till problemet? Droger hör inte till den kategorin.
Southwind
2012-06-24, 20:54
Låter lite mastigt att ta ångestdämpande för att en tjejkompis försökte suga av dig, tycker jag. Kanske kan du bara ringa henne och höra hur hon tänkte, hon kanske hade uppfattat något eventuell gnista? Men som folket säger är det ju att gå över gränsen från hennes sida.
Jo jag överreagerade helt klart, pratade med henne och hon var uppenbart ledsen och orolig. Hennes förklaring var att hon kände sig ensam...
Ensamhet = Börja suga av sovande killkompis :confused:
Ska inte bitcha mer i tråden då det är långt ifrån det värsta hon kunde gjort.
Men ALLTSÅ! hahahahahaha
Man garvar inte åt någon som blivit sexuellt ofredad. Oavsett hur mycket man själv hade njutit av att bli det.
Edit: Alltså, försöker folk på fullaste allvar rättfärdiga att någon börjar använda killens k*k som en leksak utan hans medgivande? "Ringa och kolla om uppfattat eventuell gnista", herre gud... Hade det här hänt en tjej hade ni skrikit polis så att ni hade blivit blåa, försök inte ens förneka det.
Edit2: Southwind, då jag till skillnad från en del har haft kontakt med manliga offer för våldtäkt så vill jag bara säga, i kontrast till den dumhet då får kastad mot dig...
Det som skedde är allvarligt. Det hon gjorde är inte okej och det var definitivt inte ditt fel.
Om man kör en veckodos benzo varje dag innan man går ochl ägger sig och har gjort det i ett halvår så är man kanske inte jätttenyttigt. Allt förutom benzo är sockerpiller i stort sett.
Kanske ska blir dags att kika på leverproverna igen :D
filmjölk
2012-06-24, 22:28
Ring upp tjejen och skäll ut henne, samt skvallra till alla du känner om vad hon sysslar med. Anmäl henne också. (Nu skall jag vara negativ och påstå att anmälan kanske inte kommer att leda någonvart, men gör det ÄNDÅ!)
Det är hon som är äcklig, inte du. Att supa eller knarka ner dig med benso löser ingenting.
Tror det räknas som "våldtäkt", rent juridiskt.
I vart fall sexuellt ofredande. Men ja, nära våldtäkt!
krubkungen
2012-06-24, 23:37
Det sjuka är ju att läkarna påstår att utsättningssymtomen "inte alls är så farliga". Förbannat jävla skitsnack, har aldrig mått sämre som när jag slutade. Aldrig varit mer benägen att göra något dumt. Lika för min vän som slutade, han är lycklig över att han lever idag.
Nej precis, jag skulle säga att det är farligare att gå av en SSRI/SNRI än att på börja medicineringen. Just för att det är ett helvete att sluta. SSRI/SNRI discontinuation syndrome verkar inte så många läkare vara medvetna om här i Sverige.
Southwind
2012-06-27, 19:56
Har använt rätt så mycket Stesolid dagligen sedan det hände. Hade aldrig kunnat föreställa mig att något sådant här hade kunnat ge sådana jobbiga känslor som vägrar släppa. Det är väl inte ens särskilt allvarligt? Många fantiserar väl till och med om sådana här situationer?
Att något så litet kan påverka en så kraftigt är ju löjligt. Ut ur mitt huvud.
Spartansk
2012-06-27, 19:59
Har använt rätt så mycket Stesolid dagligen sedan det hände. Hade aldrig kunnat föreställa mig att något sådant här hade kunnat ge sådana jobbiga känslor som vägrar släppa. Det är väl inte ens särskilt allvarligt? Många fantiserar väl till och med om sådana här situationer?
Det är väl fullständigt solklart att det kan ge jättejobbiga känslor? Det finns tjejer som har sexfantasier om våldtäkt, det betyder ju inte att de vill bli våldtagna för det.
Doctor Snuggles
2012-06-27, 21:17
Finns inga anledningar som är bättre eller sämre. Mår du dåligt av det så gör du det.
Men i vilket fall, hoppas verkligen du tar åt dig av vad jag skrivit och när det väl är dags att gå av stesoliden, att du gör det ytterst långsamt (10% minskning per månad, läs länkarna i tråden, eller pm:a mig för mer info) för att slippa den värsta abstinensen, särskilt om du har varit på den mer än ett par månader. Det kan vara svårt att skilja abstinensen från den ursprungliga ångesten dessutom, bara så du är medveten.
Lycka till.
Sök hjälp. Stesolid kuperar ångesten för ögonblicket, men löser inte problemet.
Du behövet prata med någon; hitta strategier för att hantera ditt problem så att det kan lindras på sikt. Att prata med ett proffs är här en helt annan sak än att skriva av sig på ett forum eller prata med kompisar eller familjen, och det kan vara guld värt när man behöver det. Det är INTE löjligt, svagt, fult eller fel. Eller omanligt, om det är vad som bekymrar dig. Varför skulle det vara löjligt att reagera på ett övergrepp? Skulle du tycka att det vore löjligt om din flickvän, eller din lillebror, hade blivit utsatta för det du blivit utsatt för och mått dåligt efteråt? (Knappast, va?)
Det här handlar inte om moralism kring att dämpa ångest på kemisk väg, utan om det faktum att det knappast är en framkomlig väg att ångestlindra med Stesolid eller sprit på egen hand resten av ditt liv.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.