Visa fullständig version : Saknade koloiter
svenbanan
2018-05-14, 16:31
På vilket sätt är det ett argument mot mitt påstående?
Därför att det inte handlar om att de ska engagera sig i forumet för att folk här gärna vill sitta och tjöta med ägarna till MM. Det handlar snarare om att de kan låta bli att aktivt göra det svårare för de som helt ideellt gör en massa otacksamt arbete.
svenbanan
2018-05-14, 16:32
Tror det enda MM Sports vill ha det här forumet till är för reklampelare. De har nog inget intresse att lägga pengar eller tid på det. Förmodligen för att de inser att forum är en dinosaurie som snart kommer dö ut ändå.
Jag tror inte de vill ha forumet till nånting alls. De köpte väl webshoppen och så följde forumet med på köpet eftersom det ligger på samma server.
Tycker det är sällan Arne Persson är inne och svingar nuförtiden. Han har haft en del duster genom åren :d
Purewhey var väldigt aktiv förr.
mrmister
2018-07-29, 19:33
Carnes, Tjing
King Grub
2018-07-29, 19:45
Tycker det är sällan Arne Persson är inne och svingar nuförtiden. Han har haft en del duster genom åren :d
Arne kämpar mot Pez på Facebook nu.
Flashback-kolozzeum-faceboock :laugh:
Agitator
2018-07-29, 19:55
Älskart!
svenbanan
2018-07-30, 02:56
:laugh:
Började garva högt åt detta, klockan fyra på natten.
Då vet man att det är dags att gå och lägga sig.
Sjukt att det var 2012 som Kwon var inloggad senast?
Hade mer trott på 2015.
King Grub
2018-07-31, 20:43
Han har gjort 20000 inlägg här istället
http://www.getbig.com/boards/index.php?topic=647128.0
Han har gjort 20000 inlägg här istället
http://www.getbig.com/boards/index.php?topic=647128.0
En riktig forumräv :) fast det var liknande layout som kolo var mina ögon nära att blöda.
Förhelsike kwon! Kom tillbaka!
#Bringbackkwon
Aktiviteten är en bråkdel av vad den var för en 10-12 år sedan.
2003-2006 var guldåldern på kolozzeum (när jag var som mest aktiv) helt klart
Men om IG och facebook dör, och inga andra vettiga alternativ kommer fram; vart tar alla vägen då? Allt går ju i cykler, forum kommer bli inne igen.
Griip är helt klart mest saknad. Utan honom har det varit en riktig öken av intressant info här.. ni vet det. :)
Shqypnia
2018-08-01, 08:19
Mr Eks är alltid saknad.
Men om IG och facebook dör, och inga andra vettiga alternativ kommer fram; vart tar alla vägen då? Allt går ju i cykler, forum kommer bli inne igen.
Nja, jag har inte sett något återvändande till gamla plattformar.
Tror inte BBS kommer få ett uppsving, IRC är rätt dött, vore det inte för piratkopieringen skulle nog newsgroups vara rätt borta. Även gamla kanaler som ICQ, MSN messenger osv är och förblir döda. Jag tror vi kommer rotera till nya kanaler, inte återvända till gamla.
Jag tror facebook redan är i utförsbacke. Ska bli kul att se vad nästa fenomen blir.
Nattljus
2018-08-01, 09:14
Jag tror facebook redan är i utförsbacke. Ska bli kul att se vad nästa fenomen blir.
Det där har jag sagt i flera år, men det händer ju aldrig *mini
Det där har jag sagt i flera år, men det händer ju aldrig *mini
Det måste ju komma något bättre först. Det går inte direkt att rakt av ersätta fb med instagram eller snapchat.
Akerhage
2018-08-01, 09:44
förhelsike kwon! Kom tillbaka!
#bringbackkwon
+1
MackeJuve
2018-08-01, 09:51
Det måste ju komma något bättre först. Det går inte direkt att rakt av ersätta fb med instagram eller snapchat.
Nej, men Instagram jobbar sig ju stadigt uppåt. Först gick man från Facebook till Instagram vad gäller att dela med sig av saker man gjort, postar numera ingenting alls på Facebook. Nu har även Instagram ersatt Snapchat för egen del. Vill jag lägga upp något som kanske inte är "värt" en Insta-post så kör jag numera Instagram story istället för Snapchat.
Använder dock Facebook i form av Messenger och evenemang/grupper.
Tricklew
2018-08-01, 10:15
Jag saknar Tricklev.
Ozziking
2018-08-01, 13:59
Reaper123
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lafayette
2018-11-14, 20:34
Fuark. Anvihl. WHITEFOLKS. Eddie Vedder.
Ah fan Fuark saknar jag jävligt mycket
Shqypnia
2018-11-14, 21:10
PureWhey och Reaper 123
Lafayette
2018-11-14, 21:42
Du är ju inte helt aktiv heller Angel. Har du skaffat ett sånt där liv?
Du är ju inte helt aktiv heller Angel. Har du skaffat ett sånt där liv?
Verkligen inte! Blev bara deppig en period och satt mest och stirrade in i väggen.
Saknar Micke81 också, mest för att han var den som kommenterade min journal mest regelbundet :(
Shqypnia
2018-11-15, 08:53
Mr Eks
Verkligen inte! Blev bara deppig en period och satt mest och stirrade in i väggen.
Funkar väl lika bra att stirra in i skärmen? :d
Hoppas deppet försvann i vilket fall :thumbup:
Mr Eks
Varje gång jag hör Mr Eks nämnas så tänker jag på toarullar och mjölkpaket - vad var det som hände egentligen :laugh:
Varje gång jag hör Mr Eks nämnas så tänker jag på toarullar och mjölkpaket - vad var det som hände egentligen :laugh:
Det var väl han som injicerade aminosyror i handen för bättre gains också?
King Grub
2018-11-15, 11:50
Mr Eks var ett trollkonto.
Sheogorath
2018-11-15, 11:50
Det var väl han som injicerade aminosyror i handen för bättre gains också?
Kan vara ett av de mest vrickade sakerna i Kolos historia, åtminstone är det nog det under mina 14-ish år här. Han mådde nog inte så bra (han heller :D).
Mr Eks var ett trollkonto.
Finns det något ord för att vara besviken och lättad på samma gång?
Damn good trolling!
Inte lätt alla gånger att se vilka som är troll, en del går på allvar in för det och och kan hålla på i flera år, andra är på riktigt skadade individer.
Tiden på flashback lärde en att se de dåliga trollen men ibland åker man dit lik förbannat.
Sheogorath
2018-11-15, 14:31
Det som gjorde att vi trodde (tror?) att det var ett riktigt konto var väl att vi försökte köra en reverse-image-search på den där svullna jävla korvhanden och vi hittade inget. Därmed verkade det troligt att han faktiskt fotat sin egen hand där på kammaren.
"Jag har injicerat EAA i fingret, nu ser handen ut så här?"
:D
Finns det något ord för att vara besviken och lättad på samma gång?
Damn good trolling!
Inte lätt alla gånger att se vilka som är troll, en del går på allvar in för det och och kan hålla på i flera år, andra är på riktigt skadade individer.
Tiden på flashback lärde en att se de dåliga trollen men ibland åker man dit lik förbannat.
Känner mig rättfärdigad och nästan lite smart. Jag var skeptisk från första början till hur han höll på, påbackat av att det regelbundet var nya användare som höll på att busa runt den tiden.
svenbanan
2018-11-15, 15:54
Var det inte Filmjölk/trädgårdsmöbeln som stod för trollande i Mr Eks namn? Eller var det bara nån som trodde det?
Jag saknar therunningman. Han kunde allt om löpträning och var/är väl också nån slags sjukgymnast/fysioterapeut och kunde också allt möjligt om skador och rehab.
Jag var inte själv som blev trollad iaf.:d
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=228692
svenbanan
2018-11-15, 18:49
Jag var inte själv som blev trollad iaf.:d
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=228692
Såg att trädgårdsmöbeln skrev i Mr Eks tråden, så jag antar det inte var han som trollade då.
Diomedea exulans
2018-11-15, 19:47
Är hyfsat säker på att trädgårdsmöbel sa till mig på Facebook att han inte var Mr Eks.
Nog för att trädgårdsmöbeln är ett kreativt geni, men jag tycker ändå inte Mr Eks känns som något som trädgårdsmöbeln skulle kunna hitta på (så olik i stil när det gäller tankegångarna).
Finns det någon form av bevis för att han är ett troll eller antas det bara enligt devisen" det ser du väl"?
Kom att tänka på när en användare på Flashback råkade skriva i sin nyreggade träningsjournal med sin gamla profil.
Det skilde lite grand mellan de två profilerna kan man väl kanske säga...
King Grub
2018-11-15, 22:17
Ja, men jag tänker inte säga vem det visade sig vara.
Sätter mina pengar på Kwon!
Ljuger om jag säger att jag inte är nyfiken.
Hursom så saknar jag WC-anka.
svenbanan
2018-11-16, 06:14
Är det någon som fortfarande är aktiv?
Jag gissar på Jorgen. :D
Illustrerade mannen
2018-11-16, 08:25
jag gissar på jorgen. :d
😂😂😂
Vad hände med honom?
MackeJuve
2018-11-16, 08:34
Vad hände med honom?
Håller på att bli/är doktor inom något halvt träningsrelaterat, minns ej inom vad, kan vara kost.
Nitrometan, Jwzrd, NinaL, Timme, Gunhamn, Skaparn,
Det finns hur många som helst. Kan sakna den tiden då många styrkelyftare loggade sin träning och diskuterade i olika trådar eller i varandras journaler. Det väckte mitt intresse för SL.
Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Ja det är lite synd. SL är större än någonsin men det är färre SLare än någonsin på forumet.
Ja det är lite synd. SL är större än någonsin men det är färre SLare än någonsin på forumet.Tror faktiskt att den utrustningsfria lyftningen startade genom en tråd på kolo. Vet att Börje H och nån mer började rodda nån tävling. Sen blev det kallat klassisk/classic pga det. Sånt är ju skoj.
Diomedea exulans
2018-11-16, 20:01
Håller på att bli/är doktor inom något halvt träningsrelaterat, minns ej inom vad, kan vara kost.
Rätt säker på att han är professor.
WHITEFOLKS? Han är ju aktiv på brädan
Lafayette
2018-11-16, 20:07
WHITEFOLKS? Han är ju aktiv på brädan
Ser honom väldigt sällan. Kanske hänger i andra trådar än honom då helt enkelt.:confused:
Ser honom väldigt sällan. Kanske hänger i andra trådar än honom då helt enkelt.:confused:
Okej, såg hans kommentarer i "ensam" tråden för nån dag sen
Andy.da.wohoo
2018-11-16, 22:41
Det finns hur många som helst. Kan sakna den tiden då många styrkelyftare loggade sin träning och diskuterade i olika trådar eller i varandras journaler. Det väckte mitt intresse för SL.
Oh, många användare som jag glömt att jag saknade där.
Oh, många användare som jag glömt att jag saknade där.Finns hur många som helst. Yankee och kwon är ju ett par till [emoji846]
Anders The Peak
2018-11-16, 22:47
Folkhälsovetenskap...
Jag saknar Lizard en skarp kille med väldigt hög kompetens...
Rätt säker på att han är professor.
Doktor. Men det är inte drf han inte hänger på brädan om jag minns rätt
Diomedea exulans
2018-11-16, 23:17
Doktor. Men det är inte drf han inte hänger på brädan om jag minns rätt
Samma här, jag fick intrycket av det mer var ett led i ett större projekt att bli mer välmående. Han slutade jaga magrutor och slutade kriga på nätforum. Han måste vara lyckligare än tjuren Ferdinand vid det här laget.
Jag kommer ihåg Timme :d han blev ordentlig grovf under tiden på kolo. Han hade väl en bror också?
Jwzrd... Det krigades på ett annat sätt på Internet förr.
Scratch89
2018-11-17, 11:12
Jag saknar den Kwon som var här på Kolozzeum. Den nuvarande Kwon, på andra sociala medier, är minst sagt... annorlunda.
Diomedea exulans
2018-11-17, 11:12
Jag saknar den Kwon som var här på Kolozzeum. Den nuvarande Kwon, på andra sociala medier, är minst sagt... annorlunda.
Mår han inte riktigt bra?
Sheogorath
2018-11-17, 11:19
Mår han inte riktigt bra?
Jag tror att han är lite nazist.
Diomedea exulans
2018-11-17, 11:20
Hm, jag som fått för mig att han själv är invandrare?
Sheogorath
2018-11-17, 11:23
Det vet jag inte. Men han är så kallat icke-vit.
Diomedea exulans
2018-11-17, 11:24
Det vet jag inte. Men han är så kallat icke-vit.
Det var typ det jag syftade på.
Vilken nazistgrogrund Kolo är, först Mackan58 och nu Kwon...
Ska du förstöra ännu en tråd?
Ere we go
https://i.imgur.com/EV4GTAU.jpg
Diomedea exulans
2018-11-17, 11:41
Ska du förstöra ännu en tråd?
Vilka har de förra varit?
Lafayette
2018-11-17, 11:41
Ni två måste bli sams.
Diomedea exulans
2018-11-17, 11:42
Ni två måste bli sams.
Jag gör ju ingenting, det är han som gnäller på mig jämt.
Vad hette trollet som skrev prosa/poesi på vers? Det var nåt utländskklingande Ahmed al saed eller nåt.
Diomedea exulans
2018-11-17, 12:03
Vad hette trollet som skrev prosa/poesi på vers? Det var nåt utländskklingande Ahmed al saed eller nåt.
http://www.kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=109502
King Grub
2018-11-17, 12:04
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5696988&postcount=1
King Grub
2018-11-17, 12:05
Alla hans inlägg gjordes från en riktig ip-adress i Alexandria.
Diomedea exulans
2018-11-17, 12:09
Alla hans inlägg gjordes från en riktig ip-adress i Alexandria.
Hur hittar en egyptisk, synbarligen icke träningsintresserad, diktare hit?
King Grub
2018-11-17, 12:10
Han har varit inloggad så sent som i år, utan att skriva något, också från Egypten.
Andy.da.wohoo
2018-11-17, 12:36
Han har varit inloggad så sent som i år, utan att skriva något, också från Egypten.
Haha, det var sånt som gjorde Kolozzeum till guld att läsa.
Kolozzeums parallella universum :d
Scratch89
2018-11-17, 17:53
Vilket är så konstigt, för när han hängde här var han ju den evigt optimistiska, glada, öppna och inkluderande. Pratade mycket om att rasism var dåligt och att han hade många vänner från olika länder och kulturer. Nu är han nästan som en programmerad bot som spyr ut en massa konstig propaganda kombinerat med roliga klipp.
Jag VET att det är han för han nämner ju ofta oss från den gamla tiden med olika smeknamn, hänvisar till gamla interna grejer osv, så han har inte blivit hackad heller.
MasterChief
2018-11-17, 18:57
MasterChief*hug*
*hug*
svenbanan
2018-11-17, 20:38
När man talar om trollen, står de i farstun. ;)
Bärs, D.Andersson, Allan, av iolika orsaker, undrhållning bland annat, , stevebc, Kwon, Lizard etc. Favorit: Eddie Vedder, som var lite Grubs side kick och som lugnade ned folkmassan som freakede i panik efter varje artikel Grub publicerade. Sofia 4 någonting, för teckningarna.
ChuckTesta
2018-11-18, 02:10
Är mackan nazist?
HMS Laestander
2018-11-18, 04:48
Saknar mest Klanje & Fuark.
Klanje var en härlig prick som röjde på forumet precis under min "ny-på-brädan"-period. Vill minnas att han började träna för att se hur han kunde utvecklas under ett år medan han pluggade, och därefter la ner helt och hållet (iallafall med journalförandet/forumvistelserna). Bjöd ut sina sista kosttillskott till vem som än kunde lösa nån gåta (och möta upp honom i Stockholm).
Är mackan nazist?
"I centrum står Youtubeprofilen ”The Golden One”, en ultramuskulös svensk man som enligt egen utsago är ”rasrealist”. Olika folkslag ska leva åtskilda – och inte blandas.
Han har tidigare varit med i Radio Nordfront, utgiven av nazistiska Nordiska Motståndsrörelsens nätportal Nordfront.se.
Själv säger The Golden One i en av sina videos att Sverige har gått från paradis till helveteshål på fyra decennier, vilket är kulturmarxismens och den politiska korrekthetens fel."
https://www.breakit.se/artikel/9026/nu-vill-rasideologins-the-golden-one-forvandla-sitt-kandisskap-till-pengar
Som Dio säger verkar kolo vara en bra grogrund för rassar :d därav inga politikerdiskutioner
Att han poserar klädd i grekiskt tema är helt fantastiskt i sin ironi :laugh:
Magnus N
2018-11-18, 10:33
Mer troligt att rasister/nazister , de få som finns är mer vokala på forum. Tvivlar starkt att kolozzeum av någon anledning skulle vara ett ställe som låter dessa åsikter växa
Mer troligt att rasister/nazister , de få som finns är mer vokala på forum. Tvivlar starkt att kolozzeum av någon anledning skulle vara ett ställe som låter dessa åsikter växa
Det är lika bra vi lämnar ämnet där va? :d vill ju undvika hänglås.
Magnus N
2018-11-18, 10:40
Det är lika bra vi lämnar ämnet där va? :d vill ju undvika hänglås.
Kan vi väl, inte direkt politiksnack men kanske lika bra släppa det oavsett
Tänkte på det här bla. Det är ju känt vilket parti som dominerar på brädan.
Jag släpper detta
Vilket är så konstigt, för när han hängde här var han ju den evigt optimistiska, glada, öppna och inkluderande. Pratade mycket om att rasism var dåligt och att han hade många vänner från olika länder och kulturer. Nu är han nästan som en programmerad bot som spyr ut en massa konstig propaganda kombinerat med roliga klipp.
Jag VET att det är han för han nämner ju ofta oss från den gamla tiden med olika smeknamn, hänvisar till gamla interna grejer osv, så han har inte blivit hackad heller.
Jag ser honom inte som ens lite rasistisk, men visst blir det lite maniskt om man postar saker om dålig integration varje dag.
"I centrum står Youtubeprofilen ”The Golden One”, en ultramuskulös svensk man som enligt egen utsago är ”rasrealist”. Olika folkslag ska leva åtskilda – och inte blandas.
Han har tidigare varit med i Radio Nordfront, utgiven av nazistiska Nordiska Motståndsrörelsens nätportal Nordfront.se.
Själv säger The Golden One i en av sina videos att Sverige har gått från paradis till helveteshål på fyra decennier, vilket är kulturmarxismens och den politiska korrekthetens fel."
https://www.breakit.se/artikel/9026/nu-vill-rasideologins-the-golden-one-forvandla-sitt-kandisskap-till-pengar
Som Dio säger verkar kolo vara en bra grogrund för rassar :d därav inga politikerdiskutioner
WTF såg jag precis?!??!
Och behöver man skämmas för att man blev lite kåt? *cry*
WTF såg jag precis?!??!
Han har säkert ett harem du kan ingå i :)
trädgårdsmöbel
2018-11-18, 13:01
WTF såg jag precis?!??!
Nej det behöver du inte. No homo, men det är ju väldigt tydligt en attraktiv man.
Lafayette
2018-11-18, 13:27
Nej det behöver du inte. No homo, men det är ju väldigt tydligt en attraktiv man.
Fast är man väldigt ful på insidan är det direkt avtändande, oavsett hur snygg en person är. Ebba Busch Thor exempelvis.
Jag saknar ApexProcyon också.
svenbanan
2018-11-18, 13:53
Han saknar jag med. Jag tror inte vi tyckte lika om nästan nånting (han skrev väl till och med själv att han var nazist), men jag gillade ändå hans sätt att argumentera och skriva.
Lafayette
2018-11-18, 13:56
(han skrev väl till och med själv att han var nazist),
Den biten hade jag helt missat.:d
trädgårdsmöbel
2018-11-18, 14:09
Fast är man väldigt ful på insidan är det direkt avtändande, oavsett hur snygg en person är. Ebba Busch Thor exempelvis.
TGO är knappast ful på insidan. Tvärtom. Naivt idealistiskt, men en väldigt bra förebild för unga män idag.
TGO är knappast ful på insidan. Tvärtom. Naivt idealistiskt, men en väldigt bra förebild för unga män idag.
Sorry men gör man skillnad på folk och folk så är man ingen bra förebild.
Till och med Hitler visste bättre.
Sorry men gör man skillnad på folk och folk så är man ingen bra förebild.
Till och med Hitler visste bättre.Fast det är ju skillnad på folk och folk. Till och med i samma etnicitet.
Tacka vet jag kapitalism som belyser detta väl.
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
svenbanan
2018-11-18, 15:19
Fast det är ju skillnad på folk och folk. Till och med i samma etnicitet.
Tacka vet jag kapitalism som belyser detta väl.
Att göra skillnad på folk betyder att man behandlar vissa bättre än andra. I det här fallet menas rimligtvis att man behandlar folk olika baserat på etnicitet.
Att det är skillnad på folk, dvs att alla inte är likadana är en annan femma.
Börjar man spearera folk efter etno så målar man in sig i ett hörn, skulle jag säga. Någon annan som gör samma sak kommer kanske att vara lite annorlunda så inte ens inom rasistgrupen kommer man att vara helt överens, brukar vara så med mycket. Folk är folk överallt, även om de är olika på olika ställen. Men idioter finns oprecis överallt, det borde ju alla begripa. Finns ingen perfekt plats. Bättre/s'mre för ens egen smak, ja självklart.
Att göra skillnad på folk betyder att man behandlar vissa bättre än andra. I det här fallet menas rimligtvis att man behandlar folk olika baserat på etnicitet.
Att det är skillnad på folk, dvs att alla inte är likadana är en annan femma.
Precis, herregud vad korkat att tro något annat.
ChuckTesta
2018-11-18, 17:32
Tror faktiskt att den utrustningsfria lyftningen startade genom en tråd på kolo. Vet att Börje H och nån mer började rodda nån tävling. Sen blev det kallat klassisk/classic pga det. Sånt är ju skoj.
Det där tycker jag var lite klent underlag för att kalla någon nazist. Vet att han är "The golden one" och att han inte direkt är för multikultur, men nazist... Jag vet att han sa i en video att alla "true friends" är välkomna oavsett hudfärg, ursprung osv. Men han kanske är nazist, vad vet jag.
Det där tycker jag var lite klent underlag för att kalla någon nazist. Vet att han är "The golden one" och att han inte direkt är för multikultur, men nazist... Jag vet att han sa i en video att alla "true friends" är välkomna oavsett hudfärg, ursprung osv. Men han kanske är nazist, vad vet jag.
Titta på fem valfria videos av honom och återkom :)
Skönt. Känslan avtog dock lite av att ansiktet inte matchade kroppen och svengelskan.
trädgårdsmöbel
2018-11-18, 19:02
Kan vi sluta basha tidigare medlemmar för att de har (en sund) politisk ideologi och återgå till saknade medlemmar?
Jag saknar användaren Ölobrännvin och vad han nu hette, den arga veganen som även var incel (långt innan incelbegreppet fanns). Samt killen som var fitnessfotograf (på riktigt) men gav ifrån sig creepy "Casting couch"-vibbar.
Kan vi sluta basha tidigare medlemmar för att de har (en sund) politisk ideologi och återgå till saknade medlemmar?
Jag saknar användaren Ölobrännvin och vad han nu hette, den arga veganen som även var incel (långt innan incelbegreppet fanns). Samt killen som var fitnessfotograf (på riktigt) men gav ifrån sig creepy "Casting couch"-vibbar.
http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=25619
?
Lafayette
2018-11-18, 19:22
Han Marcus från Body? Han saknar jag.
King Grub
2018-11-18, 19:35
Gladiatorerna / Gladiatorerna1
Gladiatorerna / Gladiatorerna1
Var det hon som tyckte att putmagen var grädden på moset för proffsbyggare?
R scarpa27... Vad hette han sen/tidigare? Nåt annat grönt
R scarpa27... Vad hette han sen/tidigare? Nåt annat grönt
Wzup2u :D
trädgårdsmöbel
2018-11-18, 21:05
http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=25619
?
Nej inte Morty, tidigare än så, och Morty var väl sällan arg?
Lafayette
2018-11-18, 21:06
PsykopatVegan?
King Grub
2018-11-18, 21:21
Aliquis?
På tal om honom saknar jag även hans kompis mangemani. Inte som han var de sista åren han hängde på brädan, bitter och ganska korkad, utan som jag upplevde honom cirka 2012-13. Som en snäll men lite dum teddybjörn *cupid*
På tal om honom saknar jag även hans kompis mangemani. Inte som han var de sista åren han hängde på brädan, bitter och ganska korkad, utan som jag upplevde honom cirka 2012-13. Som en snäll men lite dum teddybjörn *cupid*
Mangemani verkar fortfarande lurka omkring.
Gillade Bolio, verkade inte vara helt bakom flötet.
Mangemani + hans profilbild uppfyllde en sorts gym-stereotyp som knappt finns kvar :d
enligt han själv så fick han en varning då han skrev något om att det var gott att steka/röka kött på gran ris i någon tråd(som var ett seriöst inlägg men sågs som oseriöst), sen så postade han den där bilden som han senare kom att tänka på att den kanske inte var så bra att posta och när han sedan skulle logga in igen och rätta till "felet", så var han bannad.
hans egna ord(pratar lite random med honom på ett annat forum) och kan inte riktigt förstå hur det kan ha lett till en ban.
kanske fanns mer också, jag vet inte, men lite hårt tycker jag det var iaf.
Kan inte låta bli att LoLa när jag läser det här inlägget.#135. 2 vuxna karlar.Varvid R Scarpa har blivit bannad. Livet är hårt ibland :laugh:
Inlägget senare dyker wzup2u upp.
Diomedea exulans
2018-11-18, 22:17
Att han poserar klädd i grekiskt tema är helt fantastiskt i sin ironi :laugh:
Klädd som en sorts greker som väldigt ofta var homosexuella, som grädde på moset.
Han har säkert ett harem du kan ingå i :)
Han idkar tydligen sexuell disciplin. Har han sex överhuvudtaget?
Man måste komma ihåg att även "riktiga" nazister aldrig var riktigt bergfasta i sin ideologi. Vi snackar om människor som kanske inte har gått till historien som de största logiska tänkarna. Till exempel så allierade sig väl Hitler himself med både de ack så ickeariska Japan och Italien? Om man ska titta på självutnämnda nynazister är väl en av de mest kända den mörkhyade Jackie Arklöv? Jag skulle säga att det inte är att urvattna termen att kalla Mackan nazist.
Mangemani + hans profilbild uppfyllde en sorts gym-stereotyp som knappt finns kvar :d
Jag blev mest fascinerad av att mangemani ska ha haft diagnosticerad asperger men ändå konstant blivit stött på av kvinnor från olika håll. Och det verkade inte som att han ljög om något av det heller.
On topic så saknar jag hon som är helt jävla övertygad om att det är viktigt för en kvinna att vara lång för att attrahera män, och som konstant startar trådar om det och vägrar ge sig oavsett hur många gånger man säger att längden inte spelar någon roll. Hon blev mot slutet ärkefiende till Mental.
trädgårdsmöbel
2018-11-18, 22:18
Aliquis?
Yep! han var det. En väldigt intressant figur det där.
Hänglås incoming
On topic så saknar jag hon som är helt jävla övertygad om att det är viktigt för en kvinna att vara lång för att attrahera män, och som konstant startar trådar om det och vägrar ge sig oavsett hur många gånger man säger att längden inte spelar någon roll. Hon blev mot slutet ärkefiende till Mental.
Hon startade ju en ny tråd under nytt namn typ förra veckan!
King Grub
2018-11-18, 22:23
Hon återkommer med en ny användare, startar samma tråd och blir bannad på nytt minst en gång i veckan.
mange var fan min favorit, han kunde komma in från ingenstans o droppa lite shittalk o sen dra innan någon hann säga något xD.
Danomax var ju nära att bli nya mange men han spårade ut lite för fort :P
Den där tjejen som berömde alla i dagsformstråden var lite rolig att följa. Väldigt udda fågel. Det var rätt nyligen men hon försvann sen. Hon bytte avatartext ofta. Silver Pet? Golden Pet?
Diomedea exulans
2018-11-18, 22:50
Hänglås incoming
I see what you mean, men med min oerhörda fingertoppskänsla bedömer jag att moderatorerna är okej med politiksnacket som är på nivån i tråden än så länge. Även andra förbjudna ämnen är de ju okej med att man diskuterar, ibland, på låg nivå.
Hon startade ju en ny tråd under nytt namn typ förra veckan!
Hon återkommer med en ny användare, startar samma tråd och blir bannad på nytt minst en gång i veckan.
Det roligaste med henne, tycker jag, var att hon gick från att fråga öppet i de första trådarna ("Hur viktig är längden för killar?") till att senare subtilt försöka fiska fram det ("Jag menar, det är klart killar inte bryr sig om hur lång en tjej är, eller hur?").
King Grub
2018-11-18, 22:56
Hon postar samma tråd på alla stora forum, Flashback och Familjeliv bl a, hela tiden, och har så gjort i åratal.
delta_mats
2018-11-18, 23:26
Hon postar samma tråd på alla stora forum, Flashback och Familjeliv bl a, hela tiden, och har så gjort i åratal.
Fascinerande faktiskt.
trädgårdsmöbel
2018-11-18, 23:32
Fascinerande faktiskt.
Mer tragiskt. Hon verkar genuint inte koppla att det inte spelar så stor roll för tjejer, hur många gånger hon än får detta som svar.
Det skulle inte förvåna mig alls om hon är en riktig 10/10 kalaspingla i verkliga livet, men sitter där framför datorn och mår dåligt över sina 165cm eller vad hon nu är istället för att göra vad nu annars en kalaspingla borde göra.
Mer tragiskt. Hon verkar genuint inte koppla att det inte spelar så stor roll för tjejer, hur många gånger hon än får detta som svar.
Det skulle inte förvåna mig alls om hon är en riktig 10/10 kalaspingla i verkliga livet, men sitter där framför datorn och mår dåligt över sina 165cm eller vad hon nu är istället för att göra vad nu annars en kalaspingla borde göra.
Eller så har hon mer djupgående problem än så.
Eller så är hon ett troll?
Lillgrabben
2018-11-19, 00:02
Allan
ChuckTesta
2018-11-19, 00:31
Nyfiken på anledningen till varför vi inte får veta vem Mr Eks var? :d
HMS Laestander
2018-11-19, 01:01
Den där tjejen som berömde alla i dagsformstråden var lite rolig att följa. Väldigt udda fågel. Det var rätt nyligen men hon försvann sen. Hon bytte avatartext ofta. Silver Pet? Golden Pet?
jinx88?
Vem var bruden som postade sexiga presentationer av grönsaker?
trädgårdsmöbel
2018-11-19, 07:36
Vem var bruden som postade sexiga presentationer av grönsaker?
Miri! Herrejävlar, den rösten och "råka" tappa vindruvor mellan brösten...inte ens 90-åringar som skulle försöka ha sex med en flodhäst skulle behövt Viagra om de hade sett och hört det där.
Du tänker på Skorpio76?
WTF såg jag precis?!??!
Jag säger samma sak :d dagen då The Golden One blir diskuterad på cornus blogg :laugh:
http://forumbilder.se/H8NMU/screenshot-20181122-225134.png (http://forumbilder.se/H8NMU/screenshot-20181122-225134)
https://cornucopia.cornubot.se/2018/11/trist-dag-for-foliehattarna-annie-loof.html?m=1
shadowfire
2018-11-23, 00:20
har aldrig förstått vad "golden one" har varit för något mer än en förvirrad yt-kanal.
Bra kropp, men blir bara så awkward när det ska översättas till någon slags kamp mot något.
Då har vi flera andra koloiter som redan har fixat "zyzzdödarkroppen" och som inte har konstiga ytkanaler. Flera kolomedlemmar har ju levererat riktigt högt på pallplatser i CBB osv.
MackeJuve
2018-11-23, 08:28
Danomax var ju nära att bli nya mange men han spårade ut lite för fort :P
Episk urspårning. Hade en väldigt tydlig tidsaxel på Kolo:
1) Skapa tråd om sina egna bedrifter, sval respons.
2) Föra väldigt ambitiös journal, sval respons.
3) Få utlopp för den svala responsen på Mouline90, som ju har fått bra respons och ett följarantal, något han inte gillade.
4) Gå fullständigt bananas.
Huruvida man saknar personer som dessa kan man ju diskutera, men de tillförde ju någon liten krydda till forumet. Man gillar att störa sig på folk.
Annars så kan jag inte påstå att jag saknar någon, för egen del är det mer att man kan få en flashback rörande en viss person och undra vad det blev av denna. Typ han som hette något i stil med "Eka" eller "Ekan", var ~15 bast, tränade hemma i sitt hemmagym och verkade ha bra potential inom styrkelyft. Sket han bara i det i sen eller är han en duktig SL-utövare nu? Finns säkert fler i den kategorin som jag inte kommer på nu.
trädgårdsmöbel
2018-11-23, 09:44
har aldrig förstått vad "golden one" har varit för något mer än en förvirrad yt-kanal.
Bra kropp, men blir bara så awkward när det ska översättas till någon slags kamp mot något.
Då har vi flera andra koloiter som redan har fixat "zyzzdödarkroppen" och som inte har konstiga ytkanaler. Flera kolomedlemmar har ju levererat riktigt högt på pallplatser i CBB osv.
Se det som en livsstilskanal för unga vita män och pojkar som känner sig vilse i tillvaron, där TGO försöker inspirera till att skapa en armé av vita, vältränade, våldskapabla och ideologiskt motiverade gossar för att kunna rädda den vita människan.
Lafayette
2018-11-23, 09:47
Det värsta är att du inte trollar.
Det stämmer väl?
Anders The Peak
2018-11-23, 09:55
Det stämmer väl ?
Lafayette
2018-11-23, 11:31
Det stämmer väl ?
Ja jag sa ju att det stämmer och att han inte trollar. :)
Rolf och lellan livade också upp stämningen. Rolf var med och arrangerade sl-vm i Halmstad, jobbar på elaiko och är delaktig i landslaget i sl tror jag.
Lellan har jag ingen aning om.
Rolf och lellan livade också upp stämningen. Rolf var med och arrangerade sl-vm i Halmstad, jobbar på elaiko och är delaktig i landslaget i sl tror jag.
Lellan har jag ingen aning om.
Hon träffade nån karl som hon blev upp över öronen kär i och resten är väl historia som man säger.
Hon träffade nån karl som hon blev upp över öronen kär i och resten är väl historia som man säger.Kul [emoji846]
Verkade som att hon skulle förbli singel och sökande för resten av livet.
Det fanns en Fredrik som blev kalsongmodell och även gjorde reklam för nåt tyskt bögporrmärke har jag för mig, eller så var det mackan58.
Hittar inte användaren
Det fanns en Fredrik som blev kalsongmodell och även gjorde reklam för nåt tyskt bögporrmärke har jag för mig, eller så var det mackan58.
Hittar inte användaren
Fredrik_S
Fredrik_S
Danke! Hade glömt bort han var dansare. Bra form på insta!
Kul [emoji846]
Verkade som att hon skulle förbli singel och sökande för resten av livet.
Jag har tagit över den rollen. cofffee
WHITEFOLKS
2018-11-23, 22:55
Lellan gifte sig och skiljde sig.
trädgårdsmöbel
2018-11-23, 23:26
Lellan gifte sig och skiljde sig.
Skedde skiljsmässan på killens initiativ är han nog direktkvalad till topp-10 dummaste personerna någonsin. Lellan verkar vara en riktig pärla.
Skedde skiljsmässan på killens initiativ är han nog direktkvalad till topp-10 dummaste personerna någonsin. Lellan verkar vara en riktig pärla.
Hon har nu skaffat ett gäng katter istället och kör med #crazycatlady.
(Helt rätt)
Diomedea exulans
2018-11-24, 11:07
Hittar inte användaren
Fredrik_S
Danke! Hade glömt bort han var dansare. Bra form på insta!
Han skrev ett inlägg senast igår tror jag.
Jag tänker på den här
http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=12862
Har inte varit inloggad på månader.
Diomedea exulans
2018-11-24, 11:23
Jag tänker på den här
http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=12862
Har inte varit inloggad på månader.
Weird, måste varit Fredrik_[någon annan bokstav] jag såg.
StarkaUlf
2018-11-24, 11:24
Weird, måste varit Fredrik_[någon annan bokstav] jag såg.
Det var "Fredrik S" utan understreck :)
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7993774&postcount=27
http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=4248
Så det var så nära man kan komma!
Diomedea exulans
2018-11-24, 11:28
Tack! Trodde jag hade blivit schizofren.
Det var därför jag blev påmind om Fredrik"Statham"_s
Var tom in och kollade på Fredrik S historik men hittade inte det jag sökte.
trädgårdsmöbel
2018-11-24, 19:46
Vad hette han som blev medlurad hem av en ful tjej med löfte om chips, men som inte hade chips och sista bussen hade gått så han distraherade den pilska tjejen med en skolkatalog för att göra en tråd och be om snabb hjälp på Kolozzeum? Han saknar jag, eller åtminstone den tråden.
Vad hette han som blev medlurad hem av en ful tjej med löfte om chips, men som inte hade chips och sista bussen hade gått så han distraherade den pilska tjejen med en skolkatalog för att göra en tråd och be om snabb hjälp på Kolozzeum? Han saknar jag, eller åtminstone den tråden.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=965403#post965403
Du tänker på Skorpio76?
Ja precis.
Nu är den tråden inte av samma kaliber men om inte jag missminner mej så fanns det en tråd då en snubbe är på en finlandsfärja och skapar en tråd från hytten då han behöver hitta nånting på färjan och skriver på kolo :laugh:
Någon som kommer ihåg?
ChuckTesta
2018-11-24, 21:55
Någon som har den där bilden på skaparn(?) när han hade somnat på en fest på köksgolvet typ? :laugh:
"Okej, ni ska få hela storyn.
Här sitter jag, 2 dagar efter en fest där jag träffat en väldigt trevlig tjej. Får inte tag på nån tjejpolare, dunderkåt (slutade r**** för mer än 1 vecka sen). Sätter mig vid msn, och hon börjar skriva. Tänker väl nåt i stil med att chips vore gott, och att snorren behöver doppas lite den med... men ack så jag ångrar mig så fort min pringles är slut inte alls sugen (till skillnad från henne som klänger som en galning) så jag är ganska otrevlig, och sätter mig o käkar o läser en bok istället. så satt jag hela natten medan hon låg i sängen och försökte övertala mig att lägga mig, no way
tänkte köra ut henne men det vore för taskigt iom att hon ska börja på min skola till början av hösten"
Jag dog lite :d
Jag har precis poppat pocorn här och letar efter pizzagate-tråden som Klein härjade i. Blir en del trådar låsta medan andra försvinner eller var CIA inne och plockade bort den?
King Grub
2018-11-26, 22:02
Den ligger i Flyttade trådar-forumet.
King Grub
2018-11-26, 22:27
Där finns det för övrigt många roliga trådar.
https://i.imgur.com/Ihbfj3L.jpg
Diomedea exulans
2018-11-26, 22:31
Menar du "Best of Kolozzeum"? Jag hittar inget som heter "Flyttade trådar".
King Grub
2018-11-26, 22:36
Du är inte moderator.
Diomedea exulans
2018-11-26, 22:37
Du är inte moderator.
Damn shame!
King Grub
2018-11-26, 22:39
Det finns 6200 borttagna trådar i det forumet. Många guldkorn sedan 2002.
Diomedea exulans
2018-11-26, 22:44
Haha, moderatorer kan aldrig ha tråkigt.
King Grub
2018-11-26, 22:48
Givande trådar med ekonomisk rådgivning.
https://imgur.com/MNDI90g
the_PL_man
2018-11-26, 22:54
Jag kommer ihåg Timme :d han blev ordentlig grovf under tiden på kolo. Han hade väl en bror också?
Jwzrd... Det krigades på ett annat sätt på Internet förr.
Jwzrd kan att fortfarande raga loss ganska bra, dock i andra social medier. :)
wintersnowdrift
2018-11-27, 11:25
Gillade Bolio, verkade inte vara helt bakom flötet.
Åh, Bolio. Han fick mig att läsa "Om moralens härstamning", vilket varje tänkande människa ju bör göra. Tack Bolio.
Jag saknar egentligen mest diskussionsklimatet som rådde back in the days. Exempelvis användaren Archos som härjade loss i olika filosofitrådar med sin religiösa existentialism och föruftets vita riddare som trots tydlig upprördhet bemötte honom med sakliga diskussion. Det var fina trådar det.
Diomedea exulans
2018-11-27, 12:53
Jag saknar mig själv.
Ååh, nu är jag visst här igen. Gött.
Är det trådar som är samhällsfarliga? :d
PureWhey
2019-09-16, 09:53
PureWhey och Reaper 123
*cupid*
bertbert
2019-09-16, 10:24
Åh, Bolio. Han fick mig att läsa "Om moralens härstamning", vilket varje tänkande människa ju bör göra. Tack Bolio.
Jag saknar egentligen mest diskussionsklimatet som rådde back in the days. Exempelvis användaren Archos som härjade loss i olika filosofitrådar med sin religiösa existentialism och föruftets vita riddare som trots tydlig upprördhet bemötte honom med sakliga diskussion. Det var fina trådar det.
Stark igenkänningsfaktor i detta... :em: Bolio fick jag emellantid dock total tuppjuck på.
Stark igenkänningsfaktor i detta... :em: Bolio fick jag emellantid dock total tuppjuck på.
Bolio var skön ju. Archos kändes som användaren Bärs fast i en tappning där någon slagit honom dum i huvudet.
Bärs hade jag några duster med. Archos tillrättavisade jag.
Lafayette
2019-09-16, 11:04
Yes, leo1 och Anton Fräs.
trädgårdsmöbel
2019-09-16, 15:08
Ölobrännvin.
Ölobrännvin.
filmjölk :cryout:
Givande trådar med ekonomisk rådgivning.
https://imgur.com/MNDI90g
Läst med Alejandro Fuentes Bergström röst :laugh:
Lafayette
2021-09-14, 15:26
Dio, Tolkia, etc.
dluddeckens
2021-09-14, 15:37
Dio evigt saknad, aldrig glömd.
Dio har ju varit aktiv efter att ni skrev det där och kommer nog inte lämna. Jag hoppas inte det för han skapar en hel del aktivitet på forumet och bidrar med mycket.
En samling av the golden days med:
Isseman, PW, RassK, Plaad, Jonhnson, Filipb, mickee
Lafayette
2021-12-10, 14:10
Macmomentum.
Macmomentum.
Det gick fort!
Macmomentum.
+1
Hon hade imponerande massa! Såg grov ut. Fast. Tajt.
delta_mats
2021-12-10, 14:19
+1
Det var ju en kille dock.
Lafayette
2021-12-10, 14:21
Det var ju en kille dock.
Det var en prinsessa. Samtidigt en krigargudinna. Du är bara en hater!
ChuckTesta
2021-12-10, 14:50
+1
Cringe. Han/hon/det trollade och ignorerade uppenbarligen "varningen". Det är bara synd om tjejen som var på bilderna.
Lafayette
2023-07-01, 17:06
Blåvitt, diomeda exilens
Var är tjejerna?
Mela, Eldhroka, Madam?
Lafayette
2023-07-01, 18:07
Var är tjejerna?
Mela, Eldhroka, Madam?
Gifta och har en massa ungar.
Scratch89
2023-07-02, 09:21
Var är tjejerna?
Mela, Eldhroka, Madam?
Träffade Mela för ett par veckor sedan. Lever mamma- och sambolivet. Verkar må bra. :)
StarkaUlf
2023-07-02, 10:17
Träffade Mela för ett par veckor sedan. Lever mamma- och sambolivet. Verkar må bra. :)
Träffar du Vunnis något också? :) Han bor/bodde väl i era trakter också?
Du får vara vår budget-Vunnis. Så, ta på dig pandadräkten nu...
Blåvitt, diomeda exilens
En av dem är saknad.
skyffelmördarn
2023-07-02, 10:46
Var är tjejerna?
Mela, Eldhroka, Madam?
W4EbsUiVug8
Scratch89
2023-07-03, 06:52
Vi sågs för några veckor sedan, faktiskt. Han flyttade till Uppsala för några år sedan och sedan dess har det varit väldigt skralt med häng.
StarkaUlf
2023-07-03, 07:01
Vi sågs för några veckor sedan, faktiskt. Han flyttade till Uppsala för några år sedan och sedan dess har det varit väldigt skralt med häng.
Kul! Ah alright :)
trädgårdsmöbel
2023-07-04, 18:06
Utav b-rudarna saknar jag Lellan och Mini mest.
Gillade att läsa från Mapa och Sisu. Mela var grym med!
trädgårdsmöbel
2023-07-04, 21:55
Saknar även Ölobrännvin.
skyffelmördarn
2023-07-05, 21:17
Saknar jenni
Hultman!
Sent from my ASUS_I006D using Tapatalk
Diomeda, han verkar ha följt sina förpliktelser att inte logga in sedan nyår cred!, hur tror ni hans liv är utan kolo?
Blev han en framgångsrik konstnär eller är han fortfarande sexmissbrukare?
MasterChief
2023-07-26, 14:47
Diomeda, han verkar ha följt sina förpliktelser att inte logga in sedan nyår cred!, hur tror ni hans liv är utan kolo?
Blev han en framgångsrik konstnär eller är han fortfarande sexmissbrukare?
Inget tyder på det vad jag kan se, inga nya konstnärsbilder och han verkar vara tillbaka i Lettland.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.