Visa fullständig version : Xperia S eller Iphone 4, vad väljer man?
Såå. det är nu dags att ta steget till en sån där modern telefon eftersom att min nuvarande inte riktigt fungerar nå mer. Är inte alls hemma på vad för kvaliteter dessa har att erbjuda, men har kommit fram till att någon av dem kommer det att bli. Jag är väl heller inte direkt sugen på att göra någon större bakgrundsundersökning, så vänder mig istället till kolo folket.
Så. Vad hade ni valt? Iphone 4 eller Xperia S?
Hoppas några vänliga själar tar sig tiden att kludda ned några rader.
Är det de enda alternativen?
är det de enda alternativen?
+1 :d
hertzman
2012-06-15, 08:40
Det bästa: Samsung Galaxy S3
On a budget: Samsung Galaxy S2
Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Om det är priset som begränsar så är ju SII att föredra framför Sony (som aldrig gjort en BRA telefon) och framför en överskattade Iphone..
Du kommer att ångra ett icke-iPhone-val.
hahavaffan
2012-06-15, 08:47
iPhone 4 är inte så jäkla het alltså, men nog ändå bättre än Xperia. 4S eller S3 vore ju som sagt att föredra.
Är det de enda alternativen?
Njae inte direkt.
Får köpa en Xperia S från brorsan för hyfsat pris. annars så är det signa upp abonnemang och ta en telefon på det sättet.
vad har du/ni annars att föreslå?
Galaxy S3 är alltså så bra?
Har bara tafsat på S3'an, aldrig lekt med den mer ingående än förspel.
Om det är priset som begränsar så är ju SII att föredra framför Sony (som aldrig gjort en BRA telefon) och framför en överskattade Iphone..
Jasså? Jag är fortfarande hur nöjd som helst med min Sony Ericsson Xperia Arc (som jag skriver detta inlägg med). Haft den ca 14 månader och det verkar vara bra kvalité. Den har iaf klarat en hel del strapatser utan problem, har inte ens en repa på skärmen trots att jag inte använt skärmskydd senaste 8 månaderna. Riktigt bra bilder tar den också.
Slartibartfast
2012-06-15, 08:53
+1
Att välja nåt annat är iPhone är bara hipstermentalitet.
Lite det jag känner också. Alla och deras morsor har Iphone. Jag är ju en sån som blir väldigt anti bara pga det. Palla ha det som ALLA andra har.
Priset är väl en faktor. Är student så vill väl inte spendera alltför stora summor. Men ca 250/månad för telefon och abonnemang är ok.
Får du en Xperia S billigt så kan det ju definitivt vara värt det. Långt ifrån den bästa men det är ingen skittelefon.
Själv är jag inne på Samsung galaxy S3 eller möjligtvis HTC One X nu när mitt abonnemanfg går ut.
+1
Att välja nåt annat är iPhone är bara hipstermentalitet.
http://assets.diylol.com/hfs/232/4b8/39a/resized/fry-can-t-tell-meme-generator-not-sure-if-sarcasm-or-serious-e14739.jpg
Personligen hade jag valt en Galaxy S3:a.
bertbert
2012-06-15, 10:18
Det bästa: Samsung Galaxy S3
On a budget: Samsung Galaxy S2
Och var kom HTC One X in i bilden då? :D
Vad äår det som är så övferbävferligt med iphone? Utom IOS?
Gustaven
2012-06-15, 10:28
Följdfråga på rooz: Vad är det som är så dåligt med Xperia S? Jag står och väljer lite mellan den och SIII, jag har alltid gillat sony ericssons menylayout och tycker SIIIan är ordentligt ful och 1200 dyrare med abonnemang. Dock är jag tillräckligt mycket datornörd för att ha svårt att släppa skillnaden mellan dem i processorkraft där SIII äger allt just nu.
hertzman
2012-06-15, 10:46
Och var kom HTC One X in i bilden då? :D
Den jäveln slänger jag i väggen snart... S3 har jag testat en hel del nu. Förutom att den är plastig så är det en sinnessjuk telefon som krossar allt motstånd. Webläsaren är galet snabb.
Viktoraspen
2012-06-15, 10:48
iPhone alla dagar i veckan.
Följdfråga på rooz: Vad är det som är så dåligt med Xperia S? Jag står och väljer lite mellan den och SIII, jag har alltid gillat sony ericssons menylayout och tycker SIIIan är ordentligt ful och 1200 dyrare med abonnemang. Dock är jag tillräckligt mycket datornörd för att ha svårt att släppa skillnaden mellan dem i processorkraft där SIII äger allt just nu.
Vi kan ju börja med att jag ALDRIG sony / sony ericsson mobil och att det alltid verkar hända underliga saker med dom jag prövat.
Den Xperia S jag lekte med ville inte ha spotify, ville inte heller koppla upp sig mot hemmanätverk. userfacet (?) är utomordentligt jävla fult och osmidigt (Givetvis går ju allt att ändra, och ganska lättjobbat med en Android)
Kass upplösning och liten skärm på iPhone, bara det räcker för att den ska falla bort.
Therealslimshady
2012-06-15, 11:32
Skickat från min iPhone
Kass upplösning och liten skärm på iPhone, bara det räcker för att den ska falla bort.
Fast. Okej, vill man ha stor skärm så kan jag förstå det (eller, jag kan inte förstå att man vill ha större telefon men om man vill det så förstår jag argumentet att inte köpe en iphone).
Men upplösningsmässigt ligger iphonen på högre dpi än exempelvis både S3:an och HTC one x
kimozabe
2012-06-15, 11:37
+1 på Galaxy S3.
Inte kunnat slita händerna från min Pebble blue senaste veckan. Pebble blue shiftar färger beroende på ljus osv, grymt läckert.
Trots det är mycket plast känner man kvaliten i handen.
iPhone 4s är ju jäkligt het.
Sony/SE gör ruggigt grymma telefoner nu för tiden, självklart kommer det alltid finnas problem oavsett tillverkare men med senaste uppdateringen ICS 4.0.4 så är Sonys telefoner fantastiska. Det klart negativa med Xperia S är väl främst att den är är rätt rackigt byggd tyvärr, den knakar lite här och där och är väl en smula plastig.
Själv har jag en Xperia Ray som tveklöst är den telefon jag är mest nöjd med någonsin. Snyggt och snabbt UI, stabila uppdateringar och bra support.
Gällande iPhone så måste jag säga att det är så sjukt gött att man på Android kan byta launcher så enkelt om man ledsnar på standard och möjligheterna till personlig anpassning är nästintill obegränsad på Android. :)
Så mitt tips är att du ska köra på en android iallafall. :)
Samsung Galaxy S2/3 säger jag.
Iphone fungerar det också.
Ska man ringa, surfa och lyssna på musik känns det lite hugget som stucket.
Vill du kunna styla din mobil utan alldeles för mycket pill eller med mycket pill så är väl Android lite roligare på den fronten men Iphone kan man pimpa rätt bra också.
är du hetro så är det xperia som gäller av dom två valen...
hmm... måste säga att man inte direkt blev klokare av den här tråden.
Men verkar ändå som att Galaxy S3 är det som gäller om man vill ha prestanda.
Om Xperia S är racklig så tror jag den faller bort direkt. Klarar inte av produkter man får intrycket av att de kan rackla ihop efter ett några dagars knapprande. Får se telefonen live ikväll i alla fall så det bör nog kunna avgöra om den faller bort eller inte.
Måste även undersöka det här med storleken. Är inte direkt någon fan av "jätte" telefoner. känns mest besvärligt om man skall ha dem i fickan.
bertbert
2012-06-15, 13:15
är du hetro så är det xperia som gäller av dom två valen...
Jag hoppas aldrig att jag blir så osäker i min manlighet att jag fäller ett så urbota korkat uttalande!
Jag hoppas aldrig att jag blir så osäker i min manlighet att jag fäller ett så urbota korkat uttalande!
nog för att jag tror det var på skämt. men måste nog ändå +1 det där!
Sony (som aldrig gjort en BRA telefon)
Jo, och Xperia S är en av dom.
Jag hade tveklöst valt Xperia S framför iPhone 4. Annars hade jag i dagsläget kört på Galaxy Nexus i den prisklassen tror jag, det är skittrist att vänta ett halvår på senaste OS-versionen...
Jo, och Xperia S är en av dom.
Jag hade tveklöst valt Xperia S framför iPhone 4. Annars hade jag i dagsläget kört på Galaxy Nexus i den prisklassen tror jag, det är skittrist att vänta ett halvår på senaste OS-versionen...Det får du ju göra med Nexus ändå nu då Samsung är kassa.
Det får du ju göra med Nexus ändå nu då Samsung är kassa.
Huh? Nexus var väl den första telefonen som fick ICS?
Huh? Nexus var väl den första telefonen som fick ICS?Inte senare uppdateringar efter ett uppehåll ifrån Samsung. Kommer inte ihåg anledningen.
Inte senare uppdateringar efter ett uppehåll ifrån Samsung. Kommer inte ihåg anledningen.
Vilka versioner är det som den inte har fått då, menar du? Jag har absolut inte stenkoll på Nexus men det låter minst sagt konstigt.
Är väl mest Sony Ericsson som gjort skit? Tycker Sony själva har lyckats jävligt bra med Xperia S.
pragmatist
2012-06-15, 18:32
Jag har en iPhone 4 och min fru en Xperia S. Bägge är bra, valet beror på vilket OS man föredrar. När de ligger bredvid varandra måste jag dock säga att jag är lite avis på Xperians skärmstorlek och lägre vikt.
tossefar
2012-06-15, 18:50
Jag bytte min iPhone 3gs mot en Galaxy Nexus vid årsskiftet. Android är fortfarande minst två år efter iOS och i dagsläget hade jag köpt en iPhone igen. Telefonen i säg är bra, men operativet kan verkligen inte jämföras.
tossefar
2012-06-15, 18:53
Inte senare uppdateringar efter ett uppehåll ifrån Samsung. Kommer inte ihåg anledningen.
Du har fel. Även om svensksålda Nexus får uppdateringar senare än amerikasålda är det fortfarande månader innan resterande androidtelefoner.
David Brent
2012-06-15, 19:00
Du har fel. Även om svensksålda Nexus får uppdateringar senare än amerikasålda är det fortfarande månader innan resterande androidtelefoner.
Det är väl Google som står för uppdateringarna till deras Nexus-telefoner, eller har jag fel?
tossefar
2012-06-15, 19:03
Det är väl Google som står för uppdateringarna till deras Nexus-telefoner, eller har jag fel?
Inte till de svensksålda.
cirkelrak
2012-06-15, 19:03
Är helnöjd med min HTC One X och ser inte vad som skulle bli bättre med en iPhone.
Det är väl Google som står för uppdateringarna till deras Nexus-telefoner, eller har jag fel?Google släpper en. Men sen skulle Samsung lägga till något och det tog flera månader extra och det hann komma till vissa lurar.
Kommer inte ihåg vad det var eller när, har läst det på swedroid.
Iphone 4 helt klart, inget köp man ångrar
bertbert
2012-06-16, 08:44
Jag bytte min iPhone 3gs mot en Galaxy Nexus vid årsskiftet. Android är fortfarande minst två år efter iOS och i dagsläget hade jag köpt en iPhone igen. Telefonen i säg är bra, men operativet kan verkligen inte jämföras.
Ge gärna exempel på vad iOS hade för två år sedan som fortfarande saknas i Android!
mini_Arnold
2012-06-16, 09:37
som att begrava sig själv och sen klaga på syrebrist. Holy crap!
S3 eller GTFO. Shit på Nokia, shit på sonyjohansson och äkta shit på iphone
tossefar
2012-06-16, 10:11
Ge gärna exempel på vad iOS hade för två år sedan som fortfarande saknas i Android!
Funktionsmässigt anser jag det inte vara några större skillnader, alla telefoner kan i dagsläget göra i princip samma saker. Designmässigt är android en mardröm... Visst, det är snyggt och man kan ändra utseendet enklare än på iPhone, men användarvänlighet och enhetlig design är ju helt bortprioriterat.
Ta en så enkel grej som att scrolla mellan flikar. I google play store (gamla market) kan man enkelt scrolla mellan flikar genom att dra fingret till höger och vänster. Går man sedan in i telefonens inställningar måste man helt plötsligt klicka sig mellan alla flikar, för att inte tala om att designen är helt annorlunda! Det är inte ens samma färger! Går man istället in i gmailappen får man än en gång ett helt nytt interface, med nytt utseende och nya funktioner. Tre appar från samma företag med helt olika interface, hur jäkla lyckat och användarvänligt är det?
Visst, man kan klaga på att apple är restriktiva med vad som får vara med i appstore, men det är ju ändå 100 gånger bättre än google play som är helt smockfull med rent reklamskit, utan att ens komma i närheten av apples apputbud.
Jag gillar min Galaxy Nexus. Det är en bra telefon. Den hade varit bättre med iOS.
Inte i närheten av Apples apputbud? Rent siffermässigt så kommer de väl bara varandra närmre och närmre?
Helt ärligt talat så bryr jag mig inte om att 99,99% av apparna är skräp, så länge resterande är hyffsade/bra så klarar jag mig alldeles ypperligt.
För gemene man är det ju knappast apparna som är avgörande.
bertbert
2012-06-16, 11:12
Ta en så enkel grej som att scrolla mellan flikar. I google play store (gamla market) kan man enkelt scrolla mellan flikar genom att dra fingret till höger och vänster. Går man sedan in i telefonens inställningar måste man helt plötsligt klicka sig mellan alla flikar, för att inte tala om att designen är helt annorlunda! Det är inte ens samma färger! Går man istället in i gmailappen får man än en gång ett helt nytt interface, med nytt utseende och nya funktioner. Tre appar från samma företag med helt olika interface, hur jäkla lyckat och användarvänligt är det?
Men det här är ju en ren petitess som knappast har någon större betydelse för funktionen? Menar du att det tar två år att fixa så att färgerna och tabbarna är konsekventa? ;)
Min åsikt är att det är mest en smakfråga om man föredrar iOS eller Android idag, båda systemen är rätt mogna. Därför tycker jag man ska prova själv och inte lyssna så mycket på vad andra tycker.
Jag har personligen inga större problem med UI i vare android eller ios, däremot tycker jag det är onödigt krångligt att komma åt saker i en ios-telefon (måste gå via itunes) och att en sko inte passar alla. I klartext: jag vill ha en större skärm än den på en iphone.
proteinsynthesis
2012-06-16, 12:17
Det är en fråga om android eller ios.
För android finns det många val.
Vill du ha en riktigt snabb och strömsnål telefon vänta på sonys SX. Den kör krait s4. Sub 4" högupplöst skärm.
Vill du ha stor skärm och den nuvarande snabbaste telefonen är det S3 som gäller.
Vill du ha en halv stor skärm, som har högst upplösning på marknaden ta experia s.
Ios har generellt bättre appar, fast det övertaget minskar för var dag.
Android är friare, bara saker som att kunna använda telefonen som usb minne eller enkelt kopiera över mp3 låtar hos en kompis kan man glömma på ios. Android är mer dator lik.
Wp är riktigt snyggt, enhetligt. Jobbar mer med typografi känns det som, men det saknas program och det tar lite längre tid för programmen att komma till systemet. Har potential att bli bra.
Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
Deceiver85
2012-06-16, 12:22
HTC X eller Samsung S3, bara att välja. Att man ens funderar på en Ifån känns lite:
http://www.west-wind.com/WebLog/images/200701/WindowsLiveWriter/HaveweturnedintojustabunchSheep_AC59/Sheep2_337d20f5-66b3-4b79-a217-7c3222facf67.jpg
Jag är mer än gärna ett får ifall det täcker mina behov.
bertbert
2012-06-16, 18:02
HTC X eller Samsung S3, bara att välja. Att man ens funderar på en Ifån känns lite:
http://www.west-wind.com/WebLog/images/200701/WindowsLiveWriter/HaveweturnedintojustabunchSheep_AC59/Sheep2_337d20f5-66b3-4b79-a217-7c3222facf67.jpg
iCheap? No, iPhone is iExpensive.
awesomooo
2012-06-16, 18:38
iPhone har i alla fall bästa interface:t till skillnad från resten av alla smartphones som är gjorda i paint.
iPhone har i alla fall bästa interface:t till skillnad från resten av alla smartphones som är gjorda i paint.
Nu vet jag inte hur du tänkte där pga Android kan du byta eller designa ditt egna interface.
awesomooo
2012-06-16, 19:27
Nu vet jag inte hur du tänkte där pga Android kan du byta eller designa ditt egna interface.
Det kan du med iPhone också. Apple ställer t.o.m. krav på utvecklare att deras appar inte får ut som skit. Tyvärr så verkar det som att Apple ibland har någon praktikant som släpper genom vissa, men dom brukar försvinna rätt snabbt.
En fabriksny iPhone piskar upp valfri fabriksny smartphone med hästlängder grafiskt.
Enligt mig känns iPhones mer påkostade, mer genomtänkta och att det ligger mer tid bakom dom. Jag säger inte att det är så men den känns exklusivare.
Det kan du med iPhone också. Apple ställer t.o.m. krav på utvecklare att deras appar inte får ut som skit. Tyvärr så verkar det som att Apple ibland har någon praktikant som släpper genom vissa, men dom brukar försvinna rätt snabbt.
En fabriksny iPhone piskar upp valfri fabriksny smartphone med hästlängder grafiskt.
Enligt mig känns iPhones mer påkostade, mer genomtänkta och att det ligger mer tid bakom dom. Jag säger inte att det är så men den känns exklusivare.Det kan ju bero på att det är mer styrt också. Det och att de är dyrare än 9 av 10 androidlurar där ute.
Tanken med android är ju att det ska vara mer fritt. Och att påstå att Iphone är lika förändringsbart som android vette fan om jag tycker stämmer.
Iofs vet jag inte hur det fungerar med jailbreak, men rootar du en androidlur eller annan lur(vad det nu heter då) för den delen så brukar du kunna göra mycket kul. Aldrig hört om att man t.ex. kan klocka en Iphone. Inte för att det skulle vara bra för något kanske, men folk verkar ju vilja göra saker bara för att dom kan.
Ok. har fortfarande inte fått iväg någon beställning eller gjort något köp.
Däremot så har jag prövat både Iphone 4s och S3 och det känns ju som att S3 är på en annan nivå.
Dock så är jag lite tveksam angående vilken telefon jag ska välja eftersom att jag under helgen även köpte en macbook pro. Ställer detta inköp till en hel massa trubbel om jag väljer S3an istället för Iphonen?
En annan fråga som dykt upp den senaste tiden är: hur är det på problem fronten i jämförelse Samsung vs Apple?
Jag upplever att Iphone mest ägs av tjejer och det är samma sak som "ej teknikintresserad endast utseendefixerad" i min bok.
Har en S2 och ser inte ens någon anledning att byta upp mig.
Tänkte också köpa mig en S3:a. Har bara hört bra om den och bla bla.
Ni som har en S3:a, vart köpte ni eran?
Ja alltså vid en snabb jämförelse i butik av S3 och 4s så känns det ju som att S3an är på en helt annan nivå. Men det är dock lite oroväckande med tanke på att telefonerna ligger i samma prisklass. Lite to good to be true känsla
Ja alltså vid en snabb jämförelse i butik av S3 och 4s så känns det ju som att S3an är på en helt annan nivå. Men det är dock lite oroväckande med tanke på att telefonerna ligger i samma prisklass. Lite to good to be true känsla
Är väl inte alls oväntat att en tekniskt överlägsen pryl kostar lika mycket som något från apple?
Så är det ju alltid.
Är väl inte alls oväntat att en tekniskt överlägsen pryl kostar lika mycket som något från apple?
Så är det ju alltid.
Kanske inte. Men när det kommer till datorer kan man dock inte hata på Apple produkter utifrån mina erfarenheter. Men är i ofs inget teknik freak heller.
Men tillbaka till frågan om macbook pro och telefon. Någon som är mer insatt som kan kommentera om det utifrån valet av dator är bättre med en Iphone eller om det inte spelar någon roll? I såna fall så blir det utan tvekan en S3 så till vida det inte är mycket problem/bekymmer med samsung produkter.
Kanske inte. Men när det kommer till datorer kan man dock inte hata på Apple produkter utifrån mina erfarenheter. Men är i ofs inget teknik freak heller.
Rent hårdvarumässigt är det ju väldigt lätt att "hata" dom. Halvgamla grejer till ockerpriser, för det mesta.
pragmatist
2012-06-25, 22:08
Det är inte så konstigt egentligen, S3:an är sprillans ny medan 4S är en upphottad version av en två år gammal telefon. Ungefär som att jämföra en helt ny bilmodell med en ansiktslyft version av en äldre. Första versionen av Galaxy spöade iPhone 3G av samma skäl, medan iPhone 4 var överlägsen alla konkurrenter när den kom.
Vi får väl se om trenden står sig, i så fall kommer iPhone 5 sätta S3 på plats någon gång i höst.
Funktionsmässigt anser jag det inte vara några större skillnader, alla telefoner kan i dagsläget göra i princip samma saker. Designmässigt är android en mardröm... Visst, det är snyggt och man kan ändra utseendet enklare än på iPhone, men användarvänlighet och enhetlig design är ju helt bortprioriterat.
Problemet är att du tappar funktionalitet och praktikalitet med iphone. Jämför Google chrome med safari.
Kolla den här videoserien så förstår du bättre.
NMiY1kSTHZw
Men tillbaka till frågan om macbook pro och telefon. Någon som är mer insatt som kan kommentera om det utifrån valet av dator är bättre med en Iphone eller om det inte spelar någon roll? I såna fall så blir det utan tvekan en S3 så till vida det inte är mycket problem/bekymmer med samsung produkter.
Ser inte varför det skulle bli några problem mellan en mbp och en S3. Du kommer ju inte åt apples "moln"tjänster och annat mindre spännande saker, men det gör du ju inte oavsett dator.
Men ja. Trivs du med din mbp vore det kanske en idé att titta på vad folk som gillar mbp:s föredrar för telefon :D
bertbert
2012-06-26, 07:04
Ser inte varför det skulle bli några problem mellan en mbp och en S3. Du kommer ju inte åt apples "moln"tjänster och annat mindre spännande saker, men det gör du ju inte oavsett dator.
Men ja. Trivs du med din mbp vore det kanske en idé att titta på vad folk som gillar mbp:s föredrar för telefon :D
Jag har en MBP och en Samsung Galaxy S3. :D
Jag har en MBP och en Samsung Galaxy S3. :D
Hur är batteritiden på din S3, och hur använder du telefonen?
bertbert
2012-06-26, 08:12
Hur är batteritiden på din S3, och hur använder du telefonen?
Jag använder väl en smart telefon som folk använder smarta telefoner mest? Dvs prata i telefon, maila, surfa, navigera, titta på kartor.
Just nu är batter 41% efter 4 dygn 14h 44m.
Jag använder väl en smart telefon som folk använder smarta telefoner mest? Dvs prata i telefon, maila, surfa, navigera, titta på kartor.
Just nu är batter 41% efter 4 dygn 14h 44m.
Whaaat? :MrT:
Min räcker max 2 dygn (knappt ens det). men då har jag visserligen använt den väldigt flitigt och har inte direkt optimerat den för att öka batteritiden. Kan tilläggas att jag oftast lyssnar på spotify i telefonen ca 2 timmar/dag också.
bertbert
2012-06-26, 08:25
Jag använder mobilt nät sporadiskt och slår alltid av wifi, gps och mobil data när jag inte behöver funktionerna. Man får enormt mycket längre batteritid genom att vara anal med detta.
Jag använder mobilt nät sporadiskt och slår alltid av wifi, gps och mobil data när jag inte behöver funktionerna. Man får enormt mycket längre batteritid genom att vara anal med detta.
Sant. WiFi brukar dra väldigt mycket om man har det på hela tiden. Å andra sida så har jag inga problem med att ladda min mobil varje natt då jag ändå har den som veckarklocka bredvid sängen, där jag även har en laddare.
Vet man att man inte kommer ha möjlighet att ladda telefonen lika ofta så kan man ju stänga av allt sådant.
Jag skulle gissningsvis bara använda mobil data när jag behöver den, dvs för att smurfa, och GPS just när jag var i behov av vägvisning eller dylikt. WiFi skulle jag nog knappt använda alls.
Jag trode inte att smarta telefoner höll sig ens ett dygn med snålt användande.
Man kan alltså anta att S3 kommer räcka minst en dag med flitig användning?
bertbert
2012-06-26, 08:42
Tja hur långt är ett snöre? Problemet med att svara på frågan är ju att "flitig användning" är högst subjektivt.
Fakta är att batteriet i S3 har väldigt hög kapacitet, dock (2100 mAh).
Problemet är att du tappar funktionalitet och praktikalitet med iphone. Jämför Google chrome med safari.
Kolla den här videoserien så förstår du bättre.
NMiY1kSTHZw
Jag har funderat ett tag på att köpa en iPhone eller iPad för att jag varit nyfiken på hur det är efter att bara haft androidtelefoner senaste åren. Efter att ha kollat på hans videos så är jag fullkomligt övertygad om att jag inte är det minsta sugen på en iPhone/iPad i dagsläget, tack och hej frisören Sören.
envisgryn
2012-06-26, 21:06
Samsung S3 naturligtvis
Nu funderar jag på en Google Nexus. Den är billigare och verkar vara en solid telefon. Någon som har en?
Min samsung s3 räcker i ungefär 10-12h om jag använder den flitigt dvs runt 60% skärmläge osv. Har ändå alltid igång energisparläge och av mobil data då jag inte behöver det.
Dock tycker jag den drar alldeles för mycket då den bara ligger, kan gå 10% på 1-2h..
Min samsung s3 räcker i ungefär 10-12h om jag använder den flitigt dvs runt 60% skärmläge osv. Har ändå alltid igång energisparläge och av mobil data då jag inte behöver det.
Dock tycker jag den drar alldeles för mycket då den bara ligger, kan gå 10% på 1-2h..
Du har den inte möjligtvis uppkopplad mot en Dlink DIR-655 när den drar så mycket batteri?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.