Visa fullständig version : Actic gym(helsingborg)?
Hej hej. Refererar för det första till denna tråden jag startade i min jakt efter ett gym i helsingborg ( http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184147 )
Såg att groupon hade ett erbjudande på ett halvårskort på actic gym, men vet absolut ingenting om det. Har läst mig till att dom har väldiga många anläggningar, så det kanske är någon som har prövat flera av dom. Mest intresserad är jag såklart av helsingborgs variant, jag är tacksam för alla svar!
http://www.groupon.se/deals/helsingborg (länken kommer visa fel om någon dag)
Har bara ikväll med på mig att bestämma mig så kom igen, någon måste veta något om stället =)
Sparven från Minsk
2012-06-15, 17:34
Har bara ikväll med på mig att bestämma mig så kom igen, någon måste veta något om stället =)
Skickade precis PM, men rekommenderar nog fitness 24 tvärs över gatan mera om det är söder du hänger på.
Skickade precis PM, men rekommenderar nog fitness 24 tvärs över gatan mera om det är söder du hänger på.
Tack så mycket, skickade svar. Nu blev jag lite intresserad av fitness 24 som du skrev om, 199/mån är ju väldigt överrenskomligt! Kan inte helsingborg så bra, men kommer bo på planteringsvägen, nästan vid råå, ungefär var bandidos har sitt tillhåll:)
Hur är det i övrigt med fitness24/7 om utrustning osv är bra, mycket folk runt 19:00-21:00?
Edit: Ser ditt gym(sats, om det är det bredvid hemköp) från mitt fönster där jag bor just nu :)
Fyfan för fittnes 24/7, om du är något sådär hyffsat seriös och ändå ska träna på söder rekommenderar jag classic!
Fyfan för fittnes 24/7, om du är något sådär hyffsat seriös och ändå ska träna på söder rekommenderar jag classic!
Skulle du kunna motivera varför? Jag har inga speciellt höga krav så länge skivstängerna är raka och det finns de mest nödvändiga sakerna och så länge man inte behöver köa på dom även sent på kvällen. Finns det powerrack/bänkar/hantlar upp till 40-45kg så hade jag klarat mig på det. Dvs, om nu din motivering är modernare träningsmaskiner (gissning).
Har aldrig behövt köa där och för tillfället tränar jag mellan 17-19. Tvärt om, classic har betydligt äldre maskiner och annan utrustning än 24/7 men riktigt bra ändå tycker jag och mer hardcore!
Annars finns det ju "greppet" om du vill gå hardcore... Finns på planteringsvägen, samt idrottenshus. Annars rekommenderar jag Friskis och Svettis där jag tränar nu.
Glömde dessutom att du får ett årskort för tusenlappen om jag minns korrekt, och då får du träna på båda anläggningarna.
Har aldrig behövt köa där och för tillfället tränar jag mellan 17-19. Tvärt om, classic har betydligt äldre maskiner och annan utrustning än 24/7 men riktigt bra ändå tycker jag och mer hardcore!
Men vad hänvisar du till angående varför classic är bättre än 24fitness är det jag undrar, som gör att dom är värda 100/180:- extra i månaden? Att det är mer hardcore är lite svårt att ta på om man säger så ;)
Jag skulle aldrig köpa ett kort om jag inte har testat att träna på ett ställe, en rundvandring kan kanske räcka på vissa ställen men då kan jag lika gärna träna när jag ändå är där.
Så mitt förslag är att du tränar igenom gymmen och ser vad du fastnar för. Nu under sommaren brukar det iofs inte vara så trångt men man får ju i alla fall ett hum om utrustningen, vad som tillåts i lokalerna och om det är den typ av gym man är ute efter.
Jag tränar hellre på 24 Fitness any day vs. Actic! Om man inte vill åt simhallen och pass dvs. Det är mer ögongodis på Actic också, såklart.
Men prismässigt ligger 24 Fitness bra till, inte heller någon bindningstid på deras kort nuförtiden.
Dock gillar egentligen varken bänkarna eller hantlarna på endera ställen, så jag rekommenderar Träningsakademin ute på gåsebäcksområdet! Handlar om lite andra pengar där dock, tror Classic kostar runt 3k / år, Akademin runt 4-4.5k / mån om man inte har någon företags- eller studentrabatt.
Akademins trivselfaktor är dock oslagbar på Helsingborgsgym, imho :)
Edit: Classic lät mig inte provträna gratis, Akademin var inga problem, 24 Fitness tillät också gratisträning (åtminstone i Centrum), Actic var också tjuriga. Tretorn / Campusgymmet tillät också gratisträning! Bara FYI. :)
Jag skulle aldrig köpa ett kort om jag inte har testat att träna på ett ställe, en rundvandring kan kanske räcka på vissa ställen men då kan jag lika gärna träna när jag ändå är där.
Så mitt förslag är att du tränar igenom gymmen och ser vad du fastnar för. Nu under sommaren brukar det iofs inte vara så trångt men man får ju i alla fall ett hum om utrustningen, vad som tillåts i lokalerna och om det är den typ av gym man är ute efter.
Ja det är helt klart, nu var dock tråden startad med hänvisning till det erbjudande actic hade genom groupon som var tidsbegränsat (1345:- för ett halvår). Ligger helt klart logik bakom vad du säger, är nog ren lathet att jag inte orkar ränna runt på receptionstider och prata med massa personer för provträning. Jag har som sagt inga större krav då jag vill sätta igång med SS igen så snart som möjligt. Finns det ett hyffsat löpband och fria vikter som inte ligger under all kritik så är priset för min del mer avgörande.
Jag tränar hellre på 24 Fitness any day vs. Actic! Om man inte vill åt simhallen och pass dvs. Det är mer ögongodis på Actic också, såklart.
Men prismässigt ligger 24 Fitness bra till, inte heller någon bindningstid på deras kort nuförtiden.
Dock gillar egentligen varken bänkarna eller hantlarna på endera ställen, så jag rekommenderar Träningsakademin ute på gåsebäcksområdet! Handlar om lite andra pengar där dock, tror Classic kostar runt 3k / år, Akademin runt 4-4.5k / mån om man inte har någon företags- eller studentrabatt.
Akademins trivselfaktor är dock oslagbar på Helsingborgsgym, imho :)
Förstår att många gillar träningsakademin men pengarna känns inte värt det då det är ett halvår som gäller för min del. Just nu lutar allting åt fitness24. Ögongodis och plaska är helt irrelevant för min del(nåja, åtminstonde plasket är irrelevant;)) Vad är det du inte gillar med hantlarna/bänkarna?
Känner mig nästan redo att beställa kortet på fitness24 men ska kolla in lokalen först åtminstonde. En stor faktor som jag ännu inte fått svar på är hur mycket folk som brukar befinna sig där kvällstid.
Tack för alla svar!
Förstår att många gillar träningsakademin men pengarna känns inte värt det då det är ett halvår som gäller för min del. Just nu lutar allting åt fitness24. Ögongodis och plaska är helt irrelevant för min del(nåja, åtminstonde plasket är irrelevant;)) Vad är det du inte gillar med hantlarna/bänkarna?
Känner mig nästan redo att beställa kortet på fitness24 men ska kolla in lokalen först åtminstonde. En stor faktor som jag ännu inte fått svar på är hur mycket folk som brukar befinna sig där kvällstid.
Tack för alla svar!
Jag tränar oftast inte prime-time, men visst, runt 18-19 är det rätt mycket folk på 24. Men är man lite flexibel är det sällan ett problem. Tränar där sporadiskt i sommar så känner du igen mig är det bara och komma fram, även om jag sällan ser särskilt social ut på gymmet med lurar i ^^
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.