Visa fullständig version : Få platt mage hur?
Hej, har deffat under en period gick från 80-70kg och är cirka 175cm
Men jag har liksom inte platt mage inte riktigt platt mage än behöver jag deffa mer eller ska jag göra några speciell övning för att få det
Ska jag bara köra crosstrainern tex eller ska jag köra mycket mage?
Så om ni kan ge mig några tips går på gym btw:)
Sheogorath
2012-06-13, 16:16
Platt mage kan alla få med tillräckligt lite hull på kroppen men har du inte ordentligt med muskelmassa därunder kommer den där platta magen på bekostnad av att du ser ut som en liten sparv. Styrketränar du överhuvudtaget?
vicarious
2012-06-13, 16:26
Upp med en bild så ser vi lättare. Antingen är det för mycket fett* eller avsaknad av muskler. Eller en kombination av båda.
Dashivas
2012-06-13, 17:27
Min mage är mer platt på morgonen än kvällen då är den ganska rund.
Jag snackar om muskel massan på magen nu då jag fortfarande har lite fett att bli av med.
Så spinner vidare på tråden hur får man den platt alltid är det helt enkelt att aldrig äta mycket utan ha lite i magen mer eller mindre?
Som jag skrev ovan så menar jag muskel massan inte att jag har för mycket fett då det räknar jag inte med och är förhoppningsvis snart borta.
Pretorian
2012-06-14, 06:56
Som jag skrev ovan så menar jag muskel massan inte att jag har för mycket fett då det räknar jag inte med och är förhoppningsvis snart borta.
Har du fett eller inte??? Putar dina magmuskler ut?
Det är klart att magen kan bli större och "puta" om du äter mycket men det kan du inte motverka.
Troligtvis så har du fett på magen. Då får du se till att bli av med det, gärna samtidigt som du styrketränar.
har du fett eller inte??? Putar dina magmuskler ut?
Det är klart att magen kan bli större och "puta" om du äter mycket men det kan du inte motverka.
Troligtvis så har du fett på magen. Då får du se till att bli av med det, gärna samtidigt som du styrketränar.
1+
Dashivas
2012-06-14, 18:17
Har du fett eller inte??? Putar dina magmuskler ut?
Självklart är där fett men vet hur mycket det är när man tar på det och som jag sa så vet jag skillnaden mellan mitt fett och musklerna bakom.
Menar att min mage putar ut och det är musklerna givetvis så gör fettet att det ser lite mer ut men som sagt musklerna putar ut också därav min fråga.
Har relativt stora magmuskler och spänner jag magen så ser jag tydligt dom övre rutorna och spänner jag magen så blir magen plattare men springa omkring med spänd mage är rätt jobbit.
enligt min kaliper så ligger jag på 9,2% men tvivlar det stämmer är nog närmare 12% faktiskt kanske strax över.
Fredrik_S
2012-06-14, 19:10
min mage putar ut som faan när jag slappnar av trots fettbefriad med magrutor.... det är normalt och alla bilder på personer med platta magar är bilder på personer som spänner och håller in magen
AestheticBrah
2012-06-14, 19:14
Testa Stomach Vacuum, sägs funka. :)
Dashivas
2012-06-14, 20:14
min mage putar ut som faan när jag slappnar av trots fettbefriad med magrutor.... det är normalt och alla bilder på personer med platta magar är bilder på personer som spänner och håller in magen
Tack var inte vad jag ville höra men låter logiskt men men man får väl stå ut med att spänna magen när man vill den ska se platt ut
Kan ju vara stel i höftböjare, baksida lår och rumpan också... Då putar magen mer.
Tack var inte vad jag ville höra men låter logiskt men men man får väl stå ut med att spänna magen när man vill den ska se platt ut
Du kan ju också bygga på mer massa på övriga kroppen, med en ordentlig rygg och pecs så lär magputet bli mindre tydligt.
Dashivas
2012-06-15, 17:03
Du kan ju också bygga på mer massa på övriga kroppen, med en ordentlig rygg och pecs så lär magputet bli mindre tydligt.
Jo sant eftersom du vet hur mycket rygg och pecs jag har?
Typ såhär?
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5687174&postcount=110
Tror också det är rätt naturligt, man har ju alltid mat i magen (nästan) så det är klart det putar ut.
Jo sant eftersom du vet hur mycket rygg och pecs jag har?
Skulle den vetskapen förändra sanningshalten i mitt påstående? Att större kropp i övrigt gör att magen framstår som mindre "putande"?
Chillax, dude.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.