Logga in

Visa fullständig version : Mönstringsresultat GMU 4-5

Hamsterkakan
2012-06-12, 19:42
Tänkte vi kunde samla alla som mönstrat så vi kan dela resultat, funderingar och så vidare.

Muskelstyrka: 9
Fysisk arbetsförmåga: 7
Psykolog: 9
Befälslämplighet: 9
Inskrivningsprov: 5
Perfekt syn och hörsel
Tjänstbarhet: A
Jägartestet Godkänt

Sökte Militärpolisjägare och någon Markstridsbefattning.

Godfella
2012-06-12, 19:46
Militärpolisjägare? Tror du menar MP/säk!

Hamsterkakan
2012-06-12, 19:48
Militärpolisjägare? Tror du menar MP/säk!

Yes. Står dock MPJ i mina papper :)

Godfella
2012-06-12, 19:52
I see! Vad var anledningen till att du valde just det? :)

Hamsterkakan
2012-06-12, 20:10
I see! Vad var anledningen till att du valde just det? :)

Har ambition att bli polis senare i livet, + att deras sysslor verkade lockande!

Dreas
2012-06-12, 20:10
Jag vägrar, styrketestet är diskriminerande, vi korta och inte så tunga stackare har svårare att nå toppbetyg där :(

Sinom
2012-07-10, 10:36
Fick 8 å styrka, 6 på kontidion, nöjd med 6;an för jag är i bottenform, 6;a psykolog, 6;a befälslämplighet, 5;a på provet och tjänstbarhet A, hoppas verkligen jag kommer in eftersomf jag vill jobba inom FM, men efter att ha sett dina resultat känns det långt ifrån om många har liknande. Sökte markstrid på I19 och ING2.

Sniggel
2012-07-10, 10:51
Var ju ett tag sen men:
Styrka - 6
Fysisk Arb - 7
Mentalt prov (?) - 9
Psykologiutvärdering - medeltålig för stress
Speciella nedsättningar - astma, ej behörighet för vissa tjänster

Sen hade vi nog inte fler indelningar "på min tid".

ceejay
2012-07-10, 11:07
vad är egentligen styrkeprovet för nåe?

Ladugårdsdörr
2012-07-10, 11:14
vad är egentligen styrkeprovet för nåe?

www.isokai.se

ceejay
2012-07-10, 11:22
väldigt udda test kan man tycka.

martikainen
2012-07-10, 11:33
Jag vägrar, styrketestet är diskriminerande, vi korta och inte så tunga stackare har svårare att nå toppbetyg där :(

Jag var 172cm och vägde 94 kg vid mönstring, drog ändå en 9a, och på den tiden hade jag kört marklyft 3 gånger innan, max! Gör det verkligen så stor skillnad beroende på hur lång man är? Är det inte värre att vara lång och tung?

Mina resultat om jag inte minns helt galet:

Muskelstyrka: 9
Fysisk arbetsförmåga: 6 (kondition?)
Psykolog: 8
Befälslämplighet: 8
Inskrivningsprov: 6
Perfekt syn och hörsel
Tjänstbarhet: A

Fick tjänst som pjäsgruppchef vid 91:a haubbitsbataljonen på A9 (låg inne 06/07).

Dreas
2012-07-10, 12:14
Jag var 172cm och vägde 94 kg vid mönstring, drog ändå en 9a, och på den tiden hade jag kört marklyft 3 gånger innan, max! Gör det verkligen så stor skillnad beroende på hur lång man är? Är det inte värre att vara lång och tung?Jag skrev ju lång och tung? Du vägde ju en hel del.

Jag körde en del marklyft och var starkare än de flesta av mina polare som drog nior i det testet.

Tror tyngd är viktigare än längd.

Varför skulle det vara värre?

martikainen
2012-07-10, 12:29
Jag skrev ju lång och tung? Du vägde ju en hel del.

Jag körde en del marklyft och var starkare än de flesta av mina polare som drog nior i det testet.

Tror tyngd är viktigare än längd.

Varför skulle det vara värre?

Uj jag som snubblade när jag läste! Nevermind me!

Fishtank
2012-07-10, 12:43
ISOKAI är skitskum.
Inte alls likt marklyft eller något funktionellt skulle jag säga, Inte ofta man lyfter något till axelhöjd sådär.

Nu då jag gjorde fick jag iaf
Styrka: 6
Kondition: 7
Psyke: 9
IQ test: 9

Syn och hörsel perfekt
Tjänstbarhet A.

Drog dock tillbaks min ansökan då jag ska ge det en vända till för att få bättre på styrkan då jag inte är skadad.

stafh
2012-07-10, 12:48
Fick underkänt hos psykologen och frisedel. *popcorn*

agazza
2012-07-10, 13:09
Fick inte mönstra

sent from phone

egge
2012-07-10, 13:15
Jag var ärlig och sa att jag hade astma och allergi -> fick inte göra lumpen.
Kompisar som lider mer av sin astma och allergi glömde nämna det -> fick göra lumpen.

Jag var lagom bitter över det förut men det visade sig att jag hade betydligt roligare det året än vad jag hade haft om jag gjort lumpen så i slutändan gör det inget. Men räkna med att jag sticker illa kvickt om det blir krig. :P

Endumen
2012-07-10, 13:16
Styrka: 9
Kondition: 8
IQ: 9
Psykdoktor: 9
Befälslämplighet: Ja
Syn: strax under jägarlämplighet:(
Annars inga men:)

Gjorde lumpen som sjukvårdsbefäl... Bland det roligaste jag gjort!

Aping
2012-07-10, 14:01
Förr i tiden, på 1900-talet när jag mönstrade, fick jag bokstäver i slutet av alfabetet på min förmåga att tjänstgöra. Då överdrev jag visserligen mina lyten och underpresterade på testen så jag kom inte ens till I-provet innan jag blev hemskickad.

Hade jag gjort om det idag hade jag kanske försökt göra bra ifrån mig för att hamna på någon intressant position men då bedömde jag att jag skulle göra större nytta samhällsmässigt om jag fick vara kvar i det civila och lät någon mer motiverad ta min plats.

Sjuuukt många roliga historier man hört genom åren runt vad folk gjort för att slippa militärtjänsten f ö :-)

Ignatius72
2012-07-10, 14:37
Siktade på frisedel och så blev det. Hade ingen som helst lust att byta välbetalt snickarjobb mot att leka krig för ingen peng. Det här var på den tiden då folk fortfarande hamnade i buren om de inte ville göra lumpen. Känns som 1800-tal.