handdator

Visa fullständig version : seriös träning -> sämre alkoholtolerans?

Jallek
2012-06-10, 11:02
hejsan!

är en kille på 20 år som nu tränat seriöst sedan november. resultaten börjar komma, men något som har blivit mindre frekvent är alkoholen. Bra, tänker många och det är det absolut, men nu när jag igår var ute med polarna, så märkte jag att min mage inte kom överens med ölen alls. efter 3 5,2or så var ja tvungen att besöka fröken urkel på toaletten. Nog för att jag kanske kräks en del när ja dricker, men jag har aldrig haft ett sådant här "problem" förut.

Käkade jag något taskigt igår, eller var detta ett sätt för kroppen att säga att jag inte både kan be den tåla alkohol, samtidigt som den utvecklas och blir starkare?

tack!

add3
2012-06-10, 11:06
Droppa alkoholen helt, finns ingen anledning att dricka den. Kroppen mår skit, samt man kan ta en drink med polarna och ha kul fast drycken inte innehåller alkohol. Behövs inte sprit för o ha kul. Dessutom går träning o allt annat bättre utan denna korkade vana. Skippa alkoholen my friend!

Jallek
2012-06-10, 11:37
Droppa alkoholen helt, finns ingen anledning att dricka den. Kroppen mår skit, samt man kan ta en drink med polarna och ha kul fast drycken inte innehåller alkohol. Behövs inte sprit för o ha kul. Dessutom går träning o allt annat bättre utan denna korkade vana. Skippa alkoholen my friend!

Absolut, gör det så pass mycket jag kan eftersom ja jobbar tidigt, och ibland jour. Men som alltid, boys will be boys, och jag kan känna ett sug efter att bara dricka och låta kvällen bli som den blir.

De jag undrade va just om de är träningen som gjort mig så intolerant.

Doggeh
2012-06-10, 12:19
Jag personligen tror inte att träningen är boven i dramat. Det har nog mer med att du inte super lika ofta och då har toleransens blivit lägre.

Om man har ätit lite så brukar alkoholen nästan åka upp snabbare än vad den kom ned (egen erfarenhet).

JakeShaft
2012-06-10, 13:06
Jag personligen tror inte att träningen är boven i dramat. Det har nog mer med att du inte super lika ofta och då har toleransens blivit lägre.

Om man har ätit lite så brukar alkoholen nästan åka upp snabbare än vad den kom ned (egen erfarenhet).

Tror mer på frekvens och mat än fysisk aktivitet. Direkt efter träningspass kan man säkert vara mer känslig om man har tappat vätska eller om man har en infektion. En mild förkylning kan säkert bidra till att man blir känsligare.

Jag har gett upp alkohol helt, jag mår illa innan jag blir full.