handdator

Visa fullständig version : Pungvred - försäkringskassan?

Mattiays
2012-06-09, 15:39
Hej allihopa!

Tänker göra detta kort. Så slipper ni läsa en bibel hehe!

Pungvred = Pungkulan vrider sig och stryps från syre. Ungefär som om att du skulle vrida ditt huvud och det okontrollerat fortsatt snura från där det tar stopp i vanliga fall.

Jo såhär ligger det till. Jag fick för två år sedan pungvred och var tvungen att göra en operation för att rätta till pungkulan som vred sig. I samband med detta fick dom självklart skära upp pungsäcken för att komma åt det hela! Operationen gick bra och de lyckades rädda kulan som var på väg att dö. :) Dock upptäckte jag någon månad senare att det var två ärr i ljumsken som en tjej jag varit i kontakt med i de nedre regionerna frågade om hur det kommit dit. Svarade att jag inte visste, men förstod genast att det var pga min operation :/ Blivit frågade en massa gånger nu och känner inte att varenda tjej jag ligger med skall veta om att jag opererat mig där nere osv..

Så nu undrar jag om det kanske skulle gå att få ut pengar på det och göra en laseroperation för att dölja dessa ärr lite bättre?

Akada
2012-06-09, 15:43
Herregud, du har gett I-landsproblemen ett ansikte.

Mart|n
2012-06-09, 15:43
Är det verkligen något att skämmas över?

drakfelt
2012-06-09, 15:44
Ja du lär inte få ut några pengar från försäkringskassan då de står för sjukersättning och liknande.

Det du i första hand skall vända dig till är ditt försäkringsbolag och höra hur det ligger till med ersättning för bestående men efter operation (ärr t.ex)

Granatgiraffen
2012-06-09, 16:01
Hej allihopa!

Tänker göra detta kort. Så slipper ni läsa en bibel hehe!

Pungvred = Pungkulan vrider sig och stryps från syre. Ungefär som om att du skulle vrida ditt huvud och det okontrollerat fortsatt snura från där det tar stopp i vanliga fall.

Jo såhär ligger det till. Jag fick för två år sedan pungvred och var tvungen att göra en operation för att rätta till pungkulan som vred sig. I samband med detta fick dom självklart skära upp pungsäcken för att komma åt det hela! Operationen gick bra och de lyckades rädda kulan som var på väg att dö. :) Dock upptäckte jag någon månad senare att det var två ärr i ljumsken som en tjej jag varit i kontakt med i de nedre regionerna frågade om hur det kommit dit. Svarade att jag inte visste, men förstod genast att det var pga min operation :/ Blivit frågade en massa gånger nu och känner inte att varenda tjej jag ligger med skall veta om att jag opererat mig där nere osv..

Så nu undrar jag om det kanske skulle gå att få ut pengar på det och göra en laseroperation för att dölja dessa ärr lite bättre?

Känns som tjejerna inspekterar dina pungkulor för mycket. Det måste väl vara ett jäkligt litet ärr?

loadout
2012-06-09, 16:04
Pain heals. Chicks dig scars. Glory lasts forever.

Stoltz
2012-06-09, 16:05
Känns som tjejerna inspekterar dina pungkulor för mycket. Det måste väl vara ett jäkligt litet ärr?

Eller en gigantisk pung!

Mattiays
2012-06-09, 16:13
Ja du lär inte få ut några pengar från försäkringskassan då de står för sjukersättning och liknande.

Det du i första hand skall vända dig till är ditt försäkringsbolag och höra hur det ligger till med ersättning för bestående men efter operation (ärr t.ex)

Försäkringsbolag kanske det kallas ja! Får kolla upp det.

Mattiays
2012-06-09, 16:14
1 cm brett, 6cm långt.

bigtraps
2012-06-09, 16:23
Använde dom morakniv när dom skar upp dej istället för skalpell?

Du kommer säkert att få ett fett skadestånd från Försäkringsbolaget

Yes
2012-06-09, 16:30
Ärr är en bra ursäkt att låta tjejer undersöka ens kropp och ställa en massa frågor.

Det är manligt med ärr.

Deal with it! Jag har själv ett 1dm långt ärr i dom regionerna.

Men visst, kontakta ditt försäkringsbolag och se om din försäkring täcker det.

The_RobRoy
2012-06-09, 16:31
Det är lugnt du kommer nog få ersättning, skicka in bilder på ärret till försäkringsbolaget för bedömning.

noob76
2012-06-09, 16:32
WTF ! Bara säga som det är, det är inte du som skall skämmas det är den som eventuellt skulle tycka att det var något lustigt.

Generellt så sysslar Landstinget med sjukvård och inte med skönhetsoperationer, MEN, i vissa fall gör de undantag för att en patient lider psykiskt av något. Det är ganska vanligt att Landstinget i de flesta län hjälper till med vanprydande ärr om de sitter i ansiktet osv. men jag tycker du skall be att en allmänläkare remiterar dig vidare så att de gör en bedömning om huruvida du skulle kunna få detta gjort gratis av Landstinget.

Du kan ju testa att kontakta ditt försäkringsbolag, men de brukar inte direkt vara intresserade av att betala ut i onödan...... Vilken försäkring har du där detta skulle kunna täckas? hemförsäkring ? sjukvårdsförsäkring ?

Yes
2012-06-09, 16:32
Det är lugnt du kommer nog få ersättning, skicka in bilder på ärret till försäkringsbolaget för bedömning.
:thumbup: :D

Tolkia
2012-06-09, 16:36
Jag tror att det är osannolikt att du får ut pengar för det där (jag kan ju förvånas lite över att du inte upptäcker ärrbildningen förrän så långt senare, du bör ju rimligen även ha haft ett sår där du nu har ärr).

Jag kan dock inte se på vilket sätt detta skulle vara skamligare än att ha opererat bort blindtarmen, eller att ha opererat en fraktur. Den tjej som tycker att det är en "grej" och reagerar på något annat sätt än "gud vad tur att du klarade dig så bra" är seriöst dum i huvudet och inte värd din uppmärksamhet. Dock kan du alltid kalla det "testistorsion" istället för "pungvred"; folk brukar ha lite mer respekt för sådan som har namn som de inte riktigt begriper vad de betyder.

noob76
2012-06-09, 16:45
Det är manligt och grymt med ärr !

Tror ni Branch Warren skulle bry sig o lite ärr !?!? WTF.

http://anabolicresource.com/wp-content/uploads/2010/09/Branch-Warren-1.jpg

Precis som Tolkia skriver tror jag också att det blir svårt att få ut någon sorts ersättning för ärren då de uppkom som en följd av ett kirurgiskt ingrepp som var nödvändigt.

Granatgiraffen
2012-06-09, 16:50
1 cm brett, 6cm långt.

What? Satte dom dit en ny pung eller vafan hände. Om jag inte visste bättre så är detta ett fall av internetpungärr! Växer abnormalt så fort det presenteras i text på internet.

krubkungen
2012-06-09, 16:52

hahahaha ååh herregud :laugh::laugh:

Mattiays
2012-06-09, 17:07
Jag tror att det är osannolikt att du får ut pengar för det där (jag kan ju förvånas lite över att du inte upptäcker ärrbildningen förrän så långt senare, du bör ju rimligen även ha haft ett sår där du nu har ärr).
Jag var tvungen att gå med en "blöja" i en månad så allt läkte rätt osv. Därför kunde jag inte kikat på det annars skulle jag självklart inspekterat..

Mattiays
2012-06-09, 17:08
What? Satte dom dit en ny pung eller vafan hände. Om jag inte visste bättre så är detta ett fall av internetpungärr! Växer abnormalt så fort det presenteras i text på internet.

Som jag sa sitter dessa ärr i ljumsken, inte på pungsäcken. Vad dom gjort i ljumsken har jag ingen aning om! Därför jag undrar varför jag fått ärr där efter operationen :smash:

Mattiays
2012-06-09, 17:09
För övrigt förstår jag inte hur vissa kan få pengar över akneärr, men inte jag som fått två smackor i ljumsken :) (Nej har inte ringt än, men ni säger att det är omöjligt)

Angel
2012-06-09, 17:14
Tycker du skall skicka bilder på pungen till Försäkringskassan. Du får säkert en slant av någon glad tant som inte fått ligga på länge :D

Spartansk
2012-06-09, 17:17
Du kan ju hitta på någon rövarhistoria som imponerar. Två jag skapade på rak arm:

- "Jag har varit i slagsmål."
- "Jag satte på en tjej så hårt att huden sprack."

Southwind
2012-06-09, 17:17
Tycker du skall skicka bilder på pungen till Försäkringskassan. Du får säkert en slant av någon glad tant som inte fått ligga på länge :D

:laugh::laugh::laugh:

Tolkia
2012-06-09, 17:27
Som jag sa sitter dessa ärr i ljumsken, inte på pungsäcken. Vad dom gjort i ljumsken har jag ingen aning om! Därför jag undrar varför jag fått ärr där efter operationen :smash:
Gick de inte in via ljumsken då?

Mattiays
2012-06-09, 17:56
Gick de inte in via ljumsken då?
Nej, detta är inga sydda ärr, utan förmodligen felgjort. De gick in via säcken såklart.

HMB
2012-06-09, 17:59
Skadestånd baseras till stor del på hur synligt ärret/ärren är. Vid ljumsken så har jag svårt att tro att du kommer få någon större summa. Hade du däremot fått ärret i pannan, ja då hade du blivit "tät".

Frantic
2012-06-09, 18:08
Skadestånd baseras till stor del på hur synligt ärret/ärren är. Vid ljumsken så har jag svårt att tro att du kommer få någon större summa. Hade du däremot fått ärret i pannan, ja då hade du blivit "tät".

Jag har ett stort och fult ärr i pannan och fick runt 7000:- för det så tät behöver man inte bli.

När jag var i kontakt med mitt försäkringsbolag angående mitt ärr sa de att de betalar endast ut pengar för ärr som har tillkommit genom olyckor, inte operationer. Men ring dem på måndag och snacka med dem. I vilket fall ska det ha gått minst ett år innan du tar bilder som ska skickas in för att ärret ska hinna läka till sig lite.

Feelgood
2012-06-09, 18:39
Ifall man har ett fult ärr från något år tillbaks och man ej hade försäkring då men har det nu, går det fortfarande att få ut något eller säger de nej för jag inte hade försäkring just då? :)

Jazen
2012-06-09, 18:52
fan dom rädda ju din pung, räcker inte det ?

Angel
2012-06-09, 19:07
Om du är säker på att de gick in via påsen och inte behövde gå in via ljumsken alls, varför skulle du då ha ärr i ljumsken? Tror du någon AT snittövade lite när du ändå var down under?

hallar
2012-06-09, 19:18
Kolla med ditt försäkringsbolag.

Sedan kan det ju lite bli lite ärr och vissa får ju mer ärrvävnad än andra. Man brukar ibland sy fast testikeln för att det inte skall hända igen.

För den intresserade kolloiten
http://www.youtube.com/watch?v=0IaV9jNsZbc

cirkelrak
2012-06-09, 20:32
För den intresserade kolloiten
http://www.youtube.com/watch?v=0IaV9jNsZbc

Aj! Hen sydde rätt i kulan!

begt
2012-06-09, 21:00
En tatuering kanske är en lösning? På ljumsken alltså.

:D

Spartansk
2012-06-09, 21:17
Du kan vara lite vag och dra till med "Jag vet inte vad som har hänt, min pung har varit med om så mycket".

Doctor Snuggles
2012-06-09, 21:37
Säg att du blev knivhuggen i skrevet när du försökte rädda en valp från ett brinnande träd. Bitches love owlhats.

Spartansk
2012-06-09, 21:39
Eller "min penis satt där förut, dom var tvungna att flytta den 11 cm till höger".

Tricklew
2012-06-09, 23:03
Denna tråden är guld, få saker gör en så bra historia som pungvred, lägg sedan till ett massivt är på det.

Skrattar så jag gråter på bussen.

Iphone

Mattiays
2012-06-10, 13:33
Om du är säker på att de gick in via påsen och inte behövde gå in via ljumsken alls, varför skulle du då ha ärr i ljumsken? Tror du någon AT snittövade lite när du ändå var down under?
Ja går dom in via ljumsken skall jag få det informerat, ellerhur? Sedan när jag har två ärr på vardera ljumske utan att ha slagit i dessa ställen så är jag lite skeptisk till om de verkligen gått in där.

bigtraps
2012-06-10, 13:50
Du måste väl veta var dom sytt dej?

hallar
2012-06-10, 14:32
Mysteriet fortsätter, vad har de egentligen opererat? Jag tycker du skall begära ut din operationsberättelse ifrån sjukhuset för att få klarhet.

Mattiays
2012-06-10, 14:46
Mysteriet fortsätter, vad har de egentligen opererat? Jag tycker du skall begära ut din operationsberättelse ifrån sjukhuset för att få klarhet.
Mm får göra det och läsa igenom det en gång till!cofffee

312
2012-06-10, 15:03
Är det verkligen något att skämmas över?

+1

Ballt ju. Säg att du var i ett knivslagsmål och använde din köttboll som sköld.

bigtraps
2012-06-13, 18:54
Bump!

Sundsarn
2012-06-13, 19:59
Striae? Brukar ju kunna dyka upp i ljumskar t ex. Syns kanske inte heller på en gång just därför.

Fugly
2012-06-13, 20:06
Säg att du blev knivhuggen i skrevet när du försökte rädda en valp från ett brinnande träd. Bitches love owlhats.

Lol! Skrattade så hårt åt det här, varför i helvete skulle man bli knivskuren av att göra det?

dream_theater_
2012-06-13, 20:22
Det var ju naturligtvis en beväpnad valp-hatare som hade kastat upp hunden och tänt eld på trädet där.

Pirko
2012-06-13, 23:12
Personligen hade jag brytt mig mindre för ärren och mer för mina fungerande testiklar. Oavsett vad tjejerna tyckte.

Sent from my iPhone using Tapatalk

PowPow
2012-06-14, 07:10
Hör med ditt försäkringsbolag. Inte omöjligt, men beror på hur du är försäkrad.

Sen är väl pungvred rätt jävla manligt. Jag hade köpt en t-shirt med texten "The doctor said pungvred and I did not instantly kill myself"