Logga in

Visa fullständig version : Börja lyfta på klubb? (Närheten av Västerås)

Rooks
2012-06-08, 11:38
Tjena!

Har nyligen blivit lite mer och mer förälskad i styrkelyft och skulle vilja bli bättre på det. Känner att jag skulle vilja träna bland folk som delar mitt intresse.

Vet att det finns en styrkeklubb i Eskilstuna någonstans men jag hittar ingen information om den. Någon som har någon erfarenhet?

Är 20 år, väger ca 87-90kg, 186cm.

Har lyft som max -
1x1 180kg Marklyft
1x3 160kg Squats (har inte prövat högre)
1x1 70kg Overhead
1x3 105kg Bänkpress

Har kommit upp i de här siffrorna relativt snabbt men tror jag skulle kunna bli ännu bättre om jag fick rätt hjälp!

Tack för era svar i förväg!

Dreas
2012-06-08, 12:09
Adama här på Kolo tror jag är med i en klubb ifrån eller runt Västerås. De har väl ingen lokal mig veterligen.

sweetkarolina
2012-06-08, 12:30
Ask Eskilstuna håller till på munktellarenan. Prata med Tommy neselius eller Camilla Broström, de blir nog jätteglada över en ny lyftare...

Ahead Of The Pack
2012-06-08, 12:32
http://iof3.idrottonline.se/SvenskaStyrkelyftforbundet/DistriktForening/Hittadistriktochforeningar/
Det går att söka föreningar via förbundets hemsida i länken ovan.

Rooks
2012-06-08, 13:02
Verkar som Eskilstuna stället har deras sida nere för tillfället!

z_bumbi
2012-06-08, 13:26
Kolbäcks AK (Eller KK?) heter klubben som ligger närmast Västerås. Cirkelrak och Adama (plus några till) här på forumet är aktiva där så kolla med dem. Klubben ligger inte helt förvånande i Kolbäck ( :D )

ASK Eskilstuna
Om du inte får kontakt så skicka ett PM så får du numret till Tommy N som nämns ovan eller så ringar du bara numren som syns istället för sidan.

Adama
2012-06-08, 14:04
Närmast är Kolbäck AK. Har väl dock planer att på sikt starta något i västerås.

Vi kör gemensam träning en gång i veckan (i bästa fall) och har tävlat sedan årsskiftet.

Bara att höra av sig!