Visa fullständig version : LinkedIn hackat
LinkedIns databas har tydligen blivit hackad. De rekommenderar att man omedelbart byter lösenord.
http://www.pcworld.com/article/257045/update_linkedin_confirms_account_passwords_hacked. html
hahavaffan
2012-06-07, 05:27
Men FFS!!!!
Slartibartfast
2013-03-09, 17:15
Vad är kutymen på linkedIn egentligen? ska man acceptera alla requests man får? Jag är väldigt passiv på min profil, och ibland får jag requests från folk jag inte har en aning om vem dom är.
På FB är det ju mera,
Känner inte - *deny*
2/10 - *deny*
stalker - *deny*
Men LinkedIn är ju uttryckligen till för professionell networking, så där har ju ett stort network ett värde. Jag undrar mest hur vissa tomtar hittar en.
Jag är ganska restriktiv. Massa knäppjökar som ska adda en hela tiden ju.
Det värsta är ju "endorsements". Det verkar ju som att de flesta gör det endast för att de vill att de ska endorsa dem. Vem kommer ta något sånt seriöst om alla vet att det funkar på det viset?
Vad är kutymen på linkedIn egentligen? ska man acceptera alla requests man får? Jag är väldigt passiv på min profil, och ibland får jag requests från folk jag inte har en aning om vem dom är.
På FB är det ju mera,
Känner inte - *deny*
2/10 - *deny*
stalker - *deny*
Men LinkedIn är ju uttryckligen till för professionell networking, så där har ju ett stort network ett värde. Jag undrar mest hur vissa tomtar hittar en.
Du har väl sagt att du hatar jobb. Annat är det med dom som inte gör det, rent av älskar det. Dom ser sig själva som proaktiva och driftiga, absolut inte som tomtar. Det är svårt att förstå om man är som oss (jag hatar iaf jobb). Ok, svarade iof inte på hur dom hittar en.
Sheogorath
2013-03-09, 19:57
Men egentligen: hade man samma lösen på LinkedIn (varför gick jag med i den skiten förresten) som på X andra ställen kan man vara fucked? Hur hjälper det mig att jag byter lösenord på LinkedIn nu?
Varför du gick med? Du tyckte inte du förlorade något förutom x minuter på att regga dig? Har ingen koll men är det inte mer för typ ingenjörer än sjukvård/hälsa (ditt yrke?)?
Men egentligen: hade man samma lösen på LinkedIn (varför gick jag med i den skiten förresten) som på X andra ställen kan man vara fucked? Hur hjälper det mig att jag byter lösenord på LinkedIn nu?
Du borde helst byta på alla andra ställen också om du vill sitta säkert. Samt helst ha långa och unika lösenord.
Notera att lösenorden är (som jag har förståt det) hashade (krypterade) och därmed krävs det lite arbete för att få ut dessa i klartext, och chansen är liten om man har ett någorlunda ovanligt lösen som är ganska långt, att dessa "dekrypteras".
Dock så är risken för att man blir drabbad på andra sidor inte speciellt stor i detta fall då det inte verkar som att dom fick med sig några användarnamn eller mail.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.