handdator

Visa fullständig version : Magproblem

Roggan76
2012-06-06, 14:42
Har fått sånna jäkla problem med magen.
Det hela började nog för ca 6 månader sedan. käkade mycket kreatin då och fick den klassiska kreatin rännskitan så att säga.
Har dock hållit mig från kreatin några månader nu och problemen fortsätter, dock inte lika illa som då.

Käkar jag fiberrik mat så rasar buken rätt omgående.
Det är ju dock lätt att hålla sig ifrån, det jävliga är bara att det kan komma lite precis när som oavsett vad jag käkat.
Har någon form av molande värk i kistan också.

Vad kan det vara och vad kan man göra åt det?
Har testat att skippa massor av typer av mat men det är samma elände ändå.

Det som är mest jäkligt är ju att det bara kommer från klar himmel så att säga och då har man en minut eller två på sig att hitta en toa :P

Någon som har några ideér ?

Nebuchadnezzar
2012-06-06, 15:17
Varför skyr alla primärvården?

Victuhh
2012-06-06, 15:58
Vårdcentralen för fan, du har gått med skiten ett halvår?

Roggan76
2012-06-06, 16:02
Har pratat med VC, deras kommentar var:

"är man inte över 50 eller har blod i avföring eller går ner i vikt så får man försöka med lite olika kost själv"

Thats it..

Tisu
2012-06-06, 16:04

"är man inte över 50 eller har blod i avföring eller går ner i vikt så får man försöka med lite olika kost själv"

Thats it..

Känner igen det. Får alltid ont i magen av pannkakor, så jag blev skickad på laktosbelastning som visade att jag bröt ner laktos som vanligt (eller ovanligt i resten av världen). Då blev jag ordinerad: sluta ät pannkakor.

Nebuchadnezzar
2012-06-06, 16:50

Thats it..

När pratade du med dom?

camilla
2012-06-06, 16:58

Thats it..

Jag har också magproblem. Väntade in i det längsta med att söka hjälp och när jag väl gjorde det fick jag ingen tid. Efter 2 mån skulle jag få en tid hos vårdcentralen, då hade jag redan kontaktat privat läkare. Magproblem verkar inte vara högsta prioritet, vet flera som också fått vänta i evigheter på tid. Den privata läkaren tog mig iaf på allvar. Tog en massa prover och så fick jag göra gastroskopi. Inget fel har dock hittats. Det är inte lätt med magar.

Holabandola
2012-06-06, 18:30
Låter som IBS.

Prova loperamid, men ta de med respekt, för du kan bli rejält förstoppad av de istället. Ofarligt att äta kontinuerligt, sker ingen tillvänjning eller beroende.

Ari Gold
2012-06-07, 06:13
Mitt råd är primärsjukvården, trots mitt missöde nedan.

Var till vc och fick rådet att googla colon irritable. Om det stämde överrens skulle jag återkomma. *screwy*
Köpte inte riktigt så efter lite tjat blev det provtagning så nu väntas det på svar.

z_bumbi
2012-06-07, 08:38
Sök läkare.

Låter som IBS.

Prova loperamid, men ta de med respekt, för du kan bli rejält förstoppad av de istället. Ofarligt att äta kontinuerligt, sker ingen tillvänjning eller beroende.

Återigen, sluta att ge medicinska råd eftersom du inte behärskar det.

1684_
2012-06-07, 10:39
För lite fett? Trög tarmfuktion? Hårdsmält mat?

Holabandola
2012-06-07, 11:01
Sök läkare.

Återigen, sluta att ge medicinska råd eftersom du inte behärskar det.
Gnäll...

Piledahl
2012-06-07, 12:06
Ush låter inge vidare de där.. jag har själv haft/har problem med magen.
Jag kör väldigt starka tabbar probiotika nu samt ett tillskott som heter fiberteq med lösliga och icke lösliga fibrer och magen mår betydligt bättre

MrLomax
2012-06-07, 13:26
Helikobakterier i magen?
Jag hade det i flera år innan de gjorde en gastroskopi och tog prover.